ارومیه به‌عنوان مرکز استان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزارنفری آذربایجان غربی از بیمارستان‌های کافی برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان برخوردار نیست و به‌تازگی قرار شده پروژه اروم فتح تکبیر به بیمارستان تبدیل شود اما شهرداری و شورای شهر ارومیه هنوز هماهنگ نیستند.
کد خبر: ۷۱۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 06 February 2019

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی برای توسعه کلان‌شهر ارومیه پروژه‌ها و طرح‌های زیادی مطرح‌شده و بعضا احداث آنها نیز آغاز است که در صورت تکمیل و بهره برداری و با توجه به بسترهای خوب حمل‌ونقل ریلی و هوایی، نیروی انسانی کافی و زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری که در این شهر وجود دارد شرکت‌های خارجی و داخلی مختلفی نیز برای سرمایه‌گذاری در این شهر ترغیب می‌شوند.

اما بسیاری از این پروژه‌ها به دلایل مختلفی مانند کمبود اعتبارلت مالی، بی توجهی مسئولان و نداشتن مهارت و دانش کافی برای پیش برد این طرح‌ها، یا اصلاً قابل‌اجرا نیستند یا اینکه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نمی‌رسند.

یکی از پروژه‌های سرمایه گذاری این شهر که در ابتدا با تبلیغات فراوان و با مشارکت یک سرمایه‌گذار ترک همراه بود پروژه "اروم فتح تکبیر" است که در 16 آذر سال 93 در ارومیه کلنگ زنی شد.

نبود راهکار برای انتقال پول مانع احداث پروژه اروم فتح تکبیر شد

 زمانی قرار بود این پروژه تفریحی، تجاری، مسکونی، فرهنگی و تولیدی با 60 هزارمترمربع زیربنای تجاری  و اعتباری بالغ‌بر 3 هزار و 590 میلیارد تومان  با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ارومیه احداث شود.

امکاناتی که در برنامه پروژه فتح قرار داشت شامل 2 هزار و 500 واحد تجاری و دارای 100 هزار متر مربع فضای مسکونی، 17 هزار مترمربع فضای هتل، اقامتگاه ویژه و یک طبقه کامل برای تولید لباس‌های اسلامی بود.

اما خبر ناامید کننده‌ای  که  دو سال بعد  در تاریخ 7 اردیبهشت 95 رسانه‌ای شد حاکی از این بود که این پروژه عظیم به‌جای پیشرفت چشمگیر بعد از گذشت  دو سال به سبب مشکلاتی در انتقال پول از ترکیه  توسط  سرمایه‌گذار دچار رکود و بحران شده است.

این در حالیست که  زمان پیش‌بینی‌شده برای اتمام این پروژه سه سال بود اما علاوه بر اینکه  در زمان مقرر به‌ پایان  نرسید به‌جای رشد و توسعه درروند ساخت فقط به مرحله خاک‌برداری رسید و متوقف شد.

تغییر کاربری پروژه اروم فتح تکبیر

بعد از این تاریخ  خبری از ادامه یا پایان یافتن، احداث این پروژه در رسانه‌ها یافت نشد تا اینکه شهردار ارومیه در تاریخ 25 دی 97 یعنی  دو سال بعد از اعلام راکد بودن پروژه از تبدیل آن به بیمارستان خبر داد.

با اینکه شهردار ارومیه رسما در مصاحبه با تسنیم پس از بازدید از دفتر این رسانه از تبدیل پروژه "اروم فتح تکبیر"به بیمارستان خبر داده است اما هنوز در شورای اسلامی شهر ارومیه از این تصمیم هیچ خبری نیست.

محمدرضا علیزاده امامزاده رئیس شورای شهر اسلامی ارومیه با اشاره به وجود مشکلات در روندپروژه اروم فتح تکبیر بیان می‌کند:  تبدیل این پروژه به بیمارستان توسط یک سرمایه‌گذار داخلی پیشنهاد داده شد ولی به سبب مشخص نشدن سرانجام این پروژه، بررسی این پیشنهاد به زمان دیگری موکول شده است.  

تبدیل پروژه اروم فتح تکبیر به بیمارستان نیز مانند دیگر پروژه‌های شهرداری منتظر سرمایه‌گذاران خارجی و کمی توجه از سوی مسئولان است اما هنوز خبری از مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی نیز درباره اینکه آیا این پروژه به بیمارستان تبدیل می‌شود نیست و یا در چه تاریخی و با چه سرمایه‌گذاری‌های این کار انجام خواهد شد نیست. 

شهر ارومیه بیمارستانهایی همچون مطهری، طالقانی، امام، شفا، صولت، آذربایجان، امید، شمس، میلاد، امام رضا(ع) و سیدالشهدا(ع) را دارد اما نیاز مردم این شهر و استان آذربایجان غربی به چند بیمارستان مجهز و روزآمد دیگر به شدت احساس می شود بنابراین تبدیل پروژه اروم فتح تکبیر به یک بیمارستان مجهز آن هم در بخشی از شهر که در آن منطقه بیمارستانی وجود ندارد مورد استقبال افکار عمومی نیز هست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار