مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: پایه و اساس زندگی بشریت، بر پایه آموزش است و نبود آموزش، انسان را در دنیای کنونی عقب‌مانده نگه می‌دارد و همین امر بیش از پیش اهمیت پرداخت به آموزش را نمایان می‌سازد.
کد خبر: ۷۱۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 09 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیدین رحمانی، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۰ بهمن ماه، در نشست خبری، در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان، بیان کرد: رسالت اصلی این اداره کل، در راستای ارتقای فنی مدارس، احداث فضای آموزشی و توسعه سرانه فضای آموزشی است. 
وی با بیان اینکه اقداماتی در راستای مکان‌یابی محل‌های جدید در این اداره انجام می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی، برآوردها و نقشه‌کشی‌ها در راستای احداث مدارس قدم برداشته و همچنین حساسیت در رابطه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، بعد از حادثه شین‌آباد افزایش یافت و این حادثه موجب شد تا دولت بیش از پیش به فکر استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس بیفتد. 
رحمانی ادامه داد: در رابطه با بحث مقاوم‌سازی مدارس موجود، با شناسایی مشکلاتی که مدارس را از لحاظ فنی تهدید می‌کند، اقدام می‌کنیم، وسعت مدارس بسیار گسترده بوده و هرجا سکنه‌ای باشد، باید فضای آموزشی نیز مهیا باشد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه مدارس گفت: پایه و اساس زندگی بشریت، بر پایه آموزش است و نبود آموزش، انسان را در دنیای کنونی عقب‌مانده نگه می‌دارد و همین امر بیش از پیش اهمیت پرداخت به آموزش را نمایان می‌سازد.
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی، یکی از اصلی‌ترین بحث‌های آموزشی بوده و اگر فضا مناسب نباشد و فضا پاسخگوی ظرفیت دانش‌آموزان نباشد، در کیفیت آموزش تاثیر منفی خواهد گذاشت. 
وی تصریح کرد: تولید ثروت، از قدم‌های اصلی رشد اقتصادی هر منطقه بوده و این مهم با اشتغال پایدار بوجود آمده و اشتغال پایدار نیز با ارتباط مستقیم دانش و تحصیلات تکمیلی با فضای بیرون محقق می‌شود. 
رحمانی گفت: دستیابی به تحصیلات تکمیلی، در تولید اشتغال و سهم تولید ناخالص ملی اثرگذار بوده و به دست نمی‌آید، مگر بتواند از بُعد کیفی و کمی در آموزش پیشرو باشد، در رابطه با کمی‌سازی فضای آموزشی نیز استان در سرانه وضعیت نامناسب قرار داشته و استان ۲۹ کشور هستیم که ۴,۵ مترمربع برای هر دانش‌آموز بوده، در حالی که این سرانه در کشوری ۵.۱۸ بوده و در آمار جهانی نیز تقریبا ۸ است که کشور از استانداردهای جهانی نیز عقب است.
وی یادآور شد: بیش از ۵۶۰ هزار نفر دانش‌آموز در استان وجود داشته و ۴۸۵۷ مدرسه در قالب ۲۳۳۸۷ کلاس درس نیز وجود دارد که ۲۴۶ مدرسه نیز کانکسی بوده و ۴۵۷ کلاس درس را شامل می‌شوند، ۳۰ درصد کلاس‌های درسی استان نیازمند بازسازی و تخریب بوده که ۵۶۵۶ کلاس درس را شامل می‌شود.
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۶۰۹۰ کلاس غیرمقاوم در استان وجود دارد، گفت: نزدیک به ۶۲۸۲ کلاس درس از سیستم گرمایشی بخاری نفتی برخوردار بوده و در حال حاضر ۲۴۹ پروژه در دست اجراست که سال آینده ۱۰۰ پروژه حداقل با ۷۰۰ کلاس درسی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. 
وی افزود: ۱۰۰ پروژه در حال برگزاری نیز در مرحله فرآیند مناقصه هستند تا برای سالهای آینده ظرفیت را رشد دهیم، آذربایجان غربی یک استان طولی بوده که ۹۰۰ کیلومتر مرز با سه کشور دارد و همچنین سهم تراکم روستایی از میانگین کشوری بیشتر بوده و این پراکندگی می‌طلبد که سرانه فضای آموزشی را افزایش دهیم.
رحمانی با اشاره به آمار مدارس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از سال ۵۸ تاکنون نزدیک به ۳۴۲۵ مدرسه ساخته شده و ۱۵۸۳۱ کلاس درسی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار