رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه این حوزه جز حوزه‌های موثر در اقتصاد کشور است، گفت: سال گذشته بزرگترین پتروشیمی کشور با ۳۵۰ هزار تن ظرفیت را در مهاباد افتتاح کردیم.
کد خبر: ۷۱۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 14 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربیجعفرصادق اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۴ بهمن ماه، در نشست خبری، در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: این حوزه جز حوزه‌های موثر در اقتصاد کشور بوده و اوایل انقلاب در استان بیش از ۳۰ کارخانه تولیدی موجود نبوده و در بخش صنعت نیز فقط ۲ کارخانه لبنیات و آبمیوه وجود داشت.
وی ادامه داد: امروز ۵۰ واحد تولیدی آبمیوه و کنسانتره، حداقل ۳۰ واحد تولید مبل خانگی و وسایل و تجهیزات مربوط در این حوزه و بیش از ۴۰ واحد تولید دربهای صنعتی و ضدسرقت به عنوان برند کشور هستیم.
اسکندری افزود: در بخش سیمان نیز با فعالیت ۳ واحد تولیدی، سالانه ۵ میلیون تن تولید می‌کنیم و وجود صنایع دانش‌بنیان مانند ایمپلنت‌های پزشکی، تجهیزات پزشکی و نخ جراحی که علاوه بر تامین نیاز کشور، صادرات نیز داریم.
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و سردخانه‌ها و سیلوهای متعدد با ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه صنعت یکی از صنایع برتر است که می‌توان مثال زد و صنایع تریلی‌سازی و تانکرهای سوخت و سایر کشنده‌ها است که نه تنها تریلی‌ها را خودمان تولید کرده، بلکه قطعات آن را نیز تولید می‌کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن دنیا هستیم و در کتاب گینس نیز ثبت شده است، بعد از انقلاب، بخش خط اتیلن جنوب به غرب کشور بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر از بندر ماهشهر تا مهاباد وجود دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بزرگترین پتروشیمی کشور با ۳۵۰ هزار تن ظرفیت را در مهاباد افتتاح کردیم، گفت: وجود ۳۴ شهرک و نواحی صنعتی و استقرار بیش از ۲۳۰۰ واحد صنعتی یکی از کارهای ماندگار استان است که چهره کشور را از کشاورزی سنتی به شکل صنعتی تبدیل کرده است.
اسکندری با بیان اینکه در بخش معدن حدود ۴۵۰ پروانه بهره‌برداری و معدن فعال داریم، افزود: شناسایی در بخش معدن اتفاق افتاده و بیش از ۴۱ نوع سنگ تزئینی و مواد معدنی در استان شناسایی شده و تامین‌کننده بهترین سنگ‌های تزیینی تراورتن و گرانیت در کشور هستیم.
وی ادامه داد: در بخش کانی‌های فلزی، استان با دارا بودن ۱۲ درصد طلای کشور، بزرگترین معادن طلا به مدار تولید رسیده‌اند و امروز ۳ واحد فرآوری طلا در استان شکل گرفته است و همچنین تامین‌کننده برتر باریت برای چاههای نفت و استفاده در این حوزه در کشور بی‌نظیر هستیم و حتی نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین می‌کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در بخش صادرات ۱۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال در عرصه‌های تولید صنعت، کشاورزی، مواد غذایی و تخصصی برای بیش از ۵۰ کشور صادرات داریم و بیش از ۲۵۰ اتحادیه صنفی و بیش از ۱۷ اتاق اصناف در سطح استان فعال هستند و بیش از ۱۵ هزار نفر در بخش معدن مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی فعالیت دارند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار