مدیرکل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی تصریح کرد: حج، امروز به عنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی بوده و زائران نیز دیپلمات‌های فرهنگی و دینی هستند.
کد خبر: ۷۱۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 14 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدرضا ندیری، مدیرکل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲۴ بهمن ماه، در نشست خبری در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان، اظهار کرد: این سازمان، کار اعزام و مدیریت امور زائرین خارج از کشور را به کشورهایی همچون عراق، عربستان و سوریه برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز، حج از نظر محتوای فرهنگی و سیاسی متحول شده است، ادامه داد: به اذعان تمامی کشورهای اسلامی، حج ایران از نظر انسجام و محتوای دینی و فرهنگی بهترین حج بوده و فرآیند و سیستم مدیریت حج در کشور ما بسیار نمونه است و دیگر کشورها از آن الگوبرداری می‌کنند که دستاورد بزرگ انقلاب در این زمینه است.
ندیری افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که یکی از اهداف حج، شناساندن انقلاب اسلامی به سایر کشورهاست و در این شرایط که دشمنان کشور ما را تهدید می‌کنند و دید نامناسبی از مردم ایران به دنیا نشان می‌دهند، یکی از وظایف حج و زیارت، این است تا تصویر واقعی و خوب ایران اسلامی را به دنیا نشان دهد.
وی یادآور شد: حج، امروز به عنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی بوده و زائران نیز دیپلمات‌های فرهنگی و دینی هستند و از سال ۷۸ از ۴۰۰ زائر در استان آغاز شد و اکنون به ۱۸ هزار زائر رسیده و تعداد کاروانها از ۱۲ به ۲۱ کاروان افزایش یافته است.
انتهای پیام

زائران حج، دیپلمات‌های فرهنگی و دینی کشور هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار