سرپرست تیم سیار سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: میزان اهدای خون مردم نیکوکار سردشت امسال با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 436 هزار و 500 سی سی رسید.
کد خبر: ۷۱۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 16 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قربانعلی بهاری روز شنبه اظهار داشت: امسال در جریان حضور تیم سیار سازمان انتقال خون استان در این شهرستان، 970 نفر از شهروندان خیّر این شهرستان نسبت به اهدای خون ثبت نام و اقدام به اهدای خود خود به بیماران کردند.
وی با بیان اینکه تیم سیار سازمان انتقال خون در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده برای پنجمین بار متوالی در سال جاری برای خونگیری در سردشت حضور یافته است، بیان کرد: اقدام به خونگیری از شهروندان پس از پیمودن مراحل لازم از جمله معاینات مورد نیاز توسط پزشک همراه تیم و ثبت مشخصات آنها انجام می شود.
بهاری گفت: با توجه به مشارکت بی سابقه شهروندان سردشتی در این امر خداپسندانه پیش بینی شده است در سال آینده هر 2 ماه یکبار این تیم سیار در سردشت حضور پیدا کند.
وی اضافه کرد: در راستای ترغیب شهروندان برای اهدای داوطلبانه خون و مشارکت درازمدت با سازمان انتقال خون، اجرای برنامه‌های آموزشی جهت ارتقای آگاهی های مردم در این زمینه اقدام می شود.
بهاری با قدردانی از مشارکت بالای مردم سردشت در امر اهدای خون گفت: حضور تیم های سیار این سازمان با همکاری هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان سردشت انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا در سال گذشته نیز در مجموع حضور چهار مرحله ای تیم سیار انتقال خون در این شهرستان 886 واحد خون به میزان 398 هزار و 700 سی سی از اهداکنندگان دریافت شد.
سردشت پایگاه ثابت خونگیری ندارد و به علت محدودیت زمانی در ارسال بسته های خونی به مرکز استان در هر مرحله از مراجعه پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان تنها متقاضیان اندکی موفق به اهدای خون می شوند.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار