رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :توضیحات بروجردی در خصوص سردادن شعار‌هایی علیه وی/غیبت‌های تعجب برانگیز در جلسه حساس بررسی پالرمو در مجمع / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 16 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
چرا برخی از روحانیون به پایتخت‌های اروپایی می‌روند؟

آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز چند روزی است که از سفر برگشته، اما حاشیه‌های این سفر تمام نمی‌شود. این ماجرا گذشته از روایت جالب وی در مورد حجاب در خیابان‌های لندن؛ موضوعات بسیاری را زیر ذره بین کاربران فضای مجازی قرار داده است. مثلا اینکه چرا لندن و یک کشور آفریقایی نه؟ ادامه دار شدن حواشی حول محور این سفر بهانه خوبی برای بررسی روند اعزام علما و مبلغان مذهبی به کشور‌های دیگر است. محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم در گفتگو با «آزادی» در این باره توضیح داد: «چندین نهاد و سازمان مسئولیت برنامه ریزی این نوع سفر‌های تبلیغی و اعزام مبلغان را به عهده دارند. یکی از آن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی است که بنده خودم چند بار از آن طریق به خارج از کشور اعزام شدم. سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز از سفر‌هایی را برنامه ریزی و علما را برای انجام امور مثل شرکت در همایش‌ها و سخنرانی به خارج از کشور اعزام می‌کند. من خودم از طرف این سازمان به ژاپن رفتم». وی با اشاره به اینکه «در کشور‌های دیگر نیز واحدی برای اعزام مبلغان مذهبی وجود دارد» گفت: «بیوت و دفاتر مراجع نیز گاهی در این زمینه فعالیت می‌کند و سفر‌ها را از لحاظ مالی پشتیبانی می‌کنند». به گفته وی اغلب سفر‌های مذکور در ماه رمضان، محرم و صفر و مناسبت‌های مذهبی مثل ایام فاطمیه است. البته ممکن است که در ایام معمول سال نیز سفری انجام شود. /آزادی

شلیک هوایی پلیس و ماجرای گشت اخلاقی در شرق تهران چه بود؟

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد هنگام تذکر ماموران گشت امنیت اخلاقی به بانوان بدحجاب، تعدادی از شهروندان نیز به محل این رویداد می‌آیند و با ماموران درگیر می‌شوند؛ در این فیلم صدای شلیک هوایی نیز به گوش می‌رسد. در این فیلم یک دقیقه‌ای که با گوشی تلفن همراه گرفته شده، شهروندی می‌گوید که در نتیجه درگیری بین برخی شهروندان با عوامل انتظامی، درِ خودرو ون از جا کنده می‌شود. به دنبال این موضوع و در تماس با مسئولان واحد اطلاع رسانی پلیس پایتخت، این رویداد مورد تایید قرار گرفت و زمان آن را دیشب (جمعه شب) اعلام شد. یکی از متولیان انتظامی توضیح داد: ماموران گشت امنیت اخلاقی به ۲ خانم جوان که پوشش و حجاب مناسبی نداشتند تذکر دادند که بعد از چند دقیقه تعدادی از شهروندان دور آنان جمع شدند تا مانع انتقال آن ۲ خانم شوند. به گفته وی در این میان چند جوان در کار پلیس اخلال ایجاد کردند و ماموران نیز برای متفرق کردن افراد، مجبور به شلیک هوایی شدند.

زنگنه: چینی‌ها اقدامی برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام نداده اند

وزیر نفت گفت: با وجود اینکه ۸۱ درصد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به صورت رسمی به سی. ان. پی. سی (CNPC) چین منتقل شده، اما این شرکت اقدامی برای توسعه این پروژه انجام نداده است. بیژن نامدار زنگنه در تشریح آخرین وضعیت قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: ۸۱ درصد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به صورت رسمی به سی. ان. پی. سی چین منتقل شده و مذاکراتی با این شرکت انجام شده تا مشخص شود این شرکت برای اجرا چه می‌کند. بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده بود که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (سی. ان. پی. سی) و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می‌دادند. سهم توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم در این قرارداد ۵۰.۱ درصد بود. شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب ۳۰ و ۱۹.۹ درصد سهم داشتند. بر اساس قرارداد در صورت کنار رفتن توتال، شرکت ملی نفت چین سهم این شرکت فرانسوی را در اختیار گرفته و به عنوان رهبر کنسرسیوم، فعالیت می‌کند. با توجه به خروج توتال از این فاز به علت تحریم‌های آمریکا، اکنون سهام این شرکت در فاز ۱۱ پارس جنوبی در اختیار سی. ان. پی. سی چین قرار گرفته است.

حمله تند کیهان به علی مطهری: بسیار بیجا و غلط کرده که برای امام تعیین تکلیف می‌کند

کیهان نوشت: علی مطهری ادعای جعلی بودن نامه امام به منتظری و نیز درباره نهضت آزادی را پس گرفت و گفت: منظور من این بود که ای‌کاش این دو نامه از امام نبود (!) در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: علی مطهری بسیار بی‌جا و غلط می‌کند که تعیین تکلیف می‌کند امام چه باید می‌نوشته و چه نمی‌نوشته یا نامه ایشان (نعوذبالله) از سر دلخوری و شرایط جسمی و... بوده است. این رویکرد همان روش منکر ولایت امیرمومنان (ع) است که وقتی پیامبراعظم (ص) خواستار حاضر کردن قلم و کاغذ برای انشای فرمانی مهم شد، به پیامبر (ص) جسارت کرد! البته در اینکه علی مطهری دمدمی مزاج است تردیدی نیست، اما اینکه آدم هرهری‌مسلک، به امام‌خمینی (ره) جسارت و قیاس به نفس کند، به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از سوی قوه قضائیه و هیئت رسیدگی به تخلفات نمایندگان مورد پیگرد واقع شود. گفتنی است خوارج نیز بلاهت را با غرور درهم آمیخته بودند و توقع داشتند امام علی (ع) پیرو دم‌دمی مزاجی آن‌ها باشد، نه امامی که باید فرمان بدهد و دیگران تبعیت کنند. لابد اگر به امثال علی مطهری بود تا به حال ده‌ها بار مملکت را به منافقین و لیبرال‌ها و آمریکا و انگلیس که در برجام بزک شده بودند، می‌فروختند.

داوودی، معاون اول احمدی‌نژاد: FATF از ترکمنچای بدتر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین ماجرای FATF اگر کم‌کاری کنیم آقایان می‌زنند و می‌برند، ما باید پرکاری و تلاش کنیم و اجازه ندهیم، حالا اگر کم‌کاری کنیم و این قرارداد بدتر از ترکمنچای را به ما تحمیل کردند ما مقصر هستیم و ربطی به مدیریت ارشد نظام ندارد. داودی خاطرنشان کرد: نباید به مدیریت ارشد نظام مرتبط بدانیم این به واسطه کم کاری ما در آن مقطع بوده و من می‌گویم در حال حاضر فعال و پرکار باشیم و وارد شویم در همین ماجرای FATF نیز اگر کم کاری کنیم آقایان می‌زنند و می‌برند، ما باید پرکاری و تلاش کنیم و اجازه ندهیم، حالا اگر کم کاری کنیم و این قرارداد بدتر از ترکمنچای را به ما تحمیل کردند ما مقصر هستیم و ربطی به مدیریت ارشد نظام ندارد.

آیت‌الله شبستری: مثل اکثر اعضای مجمع مخالف پالرمو هستم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جزئیات جلسه امروز مجمع تشخیص درباره پالرمو را تشریح کرد. آیت الله محسن شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تسنیم با رد ادعای برخی رسانه‌ها که از او به عنوان موافق پالرمو یاد کرده بودند، گفت: بنده از ابتدا مخالف پالرمو بوده و هستم و به هیچ عنوان موافق پالرمو نبوده‌ام و حتی در جلسه امروز به عنوان مخالف پالرمو صحبت کردم. آیت‌الله شبستری با اشاره به تلاش وافر برخی مسئولین برای تصویب پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد که علی‌رغم تلاش این افراد، اکثر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب پالرمو را مغایر با منافع ملی می‌دانند.
 
جگردار‌های ارزشی در زمان احمدی‌نژاد کجا بودند؟

سعید لیلاز گفت:مخالفان برجام مثل مخالفان FATF و مخالفان کنوانسیون پالرمو، منافع و مصالحشان در انزوای ایران است. این‌طور نیست که بگوییم دلشان برای ارزش‌ها می‌سوزد! شما وقتی عضو این کنوانسیون‌ها نباشید، به این معناست که اصلا در جامعه بین‌المللی حضور ندارید. این‌ها همان کسانی هستند که در دولت احمدی‌نژاد صد تا بدتر از این را تحمل و تأیید می‌کردند. شاید فراموش کرده‌اید که آقای احمدی‌نژاد زیر پرچم امارات متحده عربی نشست و گفت: اگر حسنی مبارک -نه دونالد ترامپ یا هنری کسینجر، نه ایالات متحده و نه حتی اسرائیل یکی از نوکران دست‌چندم- امشب به من اجازه دهد من سوار هواپیما می‌شوم و به مصر می‌آیم. این را گفت: یا نگفت؟ این جگرسوزان و جگرداران ارزش‌ها کجا بودند درحالی‌که این اتفاق کوچک‌ترین ربطی به ارزش‌ها ندارد و کشوری که بخواهد واردات و صادرات داشته باشد، باید بتواند با جامعه بین‌المللی کار کند.

نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پالرمو

املی لاریجانی گفت: انسان احساس می‌کند که اروپایی‌ها با وجود این تعویق و تعلیقی که در انجام کارهایشان تا الان داشته‌اند در جریان اینستکس، نشان دادند چیزی که طلب می‌کنند فراتر از این حرف‌ها است. ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تأیید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعاً آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟ جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهاد‌های دیگر آیا واقعاً مصلحت است که با این طلب‌های قلدرمآبانه کشور‌های غربی همراهی کنند؟

دلیل موکول شدن تصمیم‌گیری درباره لایحه پالرمو به جلسه بعدی مجمع

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: به دلیل اینکه همه ثبت‌نام کنندگان در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اظهارنظر درباره لایحه پالرمو نتوانستند صحبت‌های خود را مطرح کنند، رای گیری شد و کفایت مذاکرات رای نیاورد. در نتیجه ادامه بررسی پالرمو به جلسه بعد موکول شد. او همچنین درباره ضرب‌العجل FATF توضیح داد که در این باره در مجمع صحبتی نشد. مجمع به روال همیشه کار خود ر. ا. پیش می‌برد و به نظر من نباید تحت‌تاثیر فشار‌های خارجی قرار بگیرد. جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی پالرمو برگزار نمی‌شود. /اعتمادآنلاین

دخترانی که در سن پایین ازدواج می‌کنند، در زایمان کمتر می‌میرند!

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفته که نمی‌شود در تجریش بنشینیم و درباره سن ازدواج دختران روستایی نظر بدهیم. متوجه نمی‌شوم چرا عده‌ای اصرار دارند مغایر شرع مقدس اسلام سن ازدواج را بالا ببرند. دخترانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند کمتر طلاق می‌گیرند و در زایمان کمتر مرگ و میر دارند و زندگی بهتری دارند و این موضوعات در آمار‌های مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال مشهود است. شرع مقدس اسلامی موضوع “اذن پدر” را برای این در نظر گرفته که پدر سن و تجربه بالاتری دارد و زمانی که ببیند دختر بلوغ جسمی دارد، اما بلوغ فکری ندارد، اذن ازدواج را نمی‌دهد. نباید در تجریش و مناطق تهران بنشینیم برای دختران روستایی تصمیم بگیریم. بالاتر بردن سن ازدواج بیش از ۱۳ سال از اساس قابل پذیرش نیست و متخصصان زنانی از قبیل: خانم دکتر نجار و خزعلی و بسیاری از متخصصان دیگر حتی با سزارین نیز مخالفت کردند، چه رسد به افزایش سن قانونی ازدواج. ازدواج اجباری نداریم و یا اگر باشد بسیار محدود و معدود است و نباید برای این استثناء‌های محدود قانون را تغییر داد.

ماجرای «خورش بدون گوشت» چیست؟

علی‌اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران: رستوران‌ها امسال به طرز بی‌سابقه‌ای کاهش مشتری داشته‌اند. ۱۸۰ رستوران در تهران بدلیل گرانی گوشت و کاهش مشتری تعطیل شدند. موضوع «فروش خورش بدون گوشت» را که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، شنیده‌ام، ولی تا این لحظه هیچ گزارشی از فروش خورش بدون گوشت به دست ما نرسیده است. طبخ خورش بدون گوشت اصلاً امکان‌پذیر نیست چراکه طعم اصلی خورش، بدلیل گوشتی است که در آن استفاده شده است/تسنیم

جولان پول لازم‌ها در بازار مسکن

گزارش‌های میدانی از افزایش تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن شب عید حکایت دارد؛ معاملات نیز به دلیل قرار داشتن در فصل جابه‌جایی مقداری بالا رفته است. شرایط جدید نشان می‌دهد که سرعت رشد ماهانه قیمت به صفر نزدیک شده است. از سوی دیگر با این‌که حجم فایل‌های فروش آپارتمان در دفاتر املاک به شدت زیاد است، خانه‌های به‌قیمت سریعاً فروخته می‌شود. واسطه‌های ملکی می‌گویند فاصله‌ی عرضه تا فروش یک واحد که پایین‌تر از میانگین منطقه عرضه می‌شود به کمتر از یک هفته رسیده است. تعداد معاملات در دی‌ماه نیز نسبت به بهمن ماه مقداری افزایش نشان می‌دهد. /ایسنا

ادعای ترامپ درباره جایزه صلح نوبل!

دونالد ترامپ ادعا کرد نخست وزیر ژاپن او را به خاطر مذاکره با کره شمالی برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جایزه صلح نوبلی که در سال ۲۰۰۹ به باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا اهدا شد، انتقاد کرد و گفت: ممکن است او نیز بتواند این جایزه را برنده شود. /ایسنا

غیبت‌های تعجب برانگیز در جلسه حساس بررسی پالرمو در مجمع

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (شنبه ۲۷ بهمن) به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در حالی آغاز شد که با غیبت دوتن از سران قوا از جمله علی لاریجانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی همراه بود. گفتنی است که علت غیبت رئیس مجلس در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده کشور است. از جمله غایبان دیگر این جلسه محمدجواد ظریف است که علت غیبتش به سفر اخیر او به مونیخ برمی‌گردد. / باشگاه خبرنگاران جوان

پراید ۴۶ میلیون تومان شد

در حال حاضر وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی واکنشی به بازار افسار گسیخته قیمت‌ها در بازار خودرو ندارند و همین سکوت باعث شده تا طی روز‌های اخیر خودرو حدود ۲۰ میلیون تومان گران شود. در بازار امروز متأسفانه قیمت پراید ۱۱۱ به کانال ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با افزایش ۸ میلیون تومانی به قیمت ۸۷ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۵ تیپ ۵ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی به ۸۸ میلیون تومان ۸۱ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضرپژو ۲۰۶ صندوق‌دار با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶ میلیون تومانی با قیمت ۷۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی قیمت ۸۸ میلیون تومان، استپ وی با افزایش ۷ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان، سمند EF۷ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین چانگان با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و دنا با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. خبرآنلاین
 
افشاگری مشاور فرمانده کل قوا درباره حادثه تروریستی زاهدان
 
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ضرورت پاسخگویی دولت پاکستان و سازمان اطلاعاتی ISI به دولت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این اشرار جنایتکار اهل یکی از طوایف بلوچستان بودند که در کشور همسایه آموزش عملیات انتحاری دیده بودند و کشور همسایه و سازمان اطلاعات ISI بایستی پاسخگوی دولت و ملت ایران وسپاه پاسداران باشد که چگونه آن‌ها از مرز این کشور عبور کردند و چرا این کشور همجوار مأمن و محل آموزش و اعزام این گروهک‌های تروریست کافرشده است.وی افزود: در گذشته نیز شاهد بودیم که مرز‌های مشترک پاکستان با ایران دچار تهدید و خلاء امنیتی بوده و از این ناحیه تروریست‌ها به عنوان مأمن استفاده می‌کنند و دولت پاکستان باید پاسخگوی این موضوع باشند.وی ادامه داد:با توجه به شواهد و قرائن به دست آمده این گروهک‌ها توسط برخی از کشور‌های جنوبی خلیج فارس که ولیعهد آن‌ها هم اکنون در پاکستان است تأمین مالی می‌شوند و آن‌ها اهداف شوم و خباثت آمیز دیگری را برای دهه فجر انقلاب اسلامی در سر داشتند که با هوشیاری پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی بحمدالله کلیه توطئه‌های آن‌ها خنثی گردید.
 
توضیحات بروجردی در خصوص سردادن شعار‌هایی علیه وی

نماینده مردم بروجرد در مجلس توضیحاتی را پیرامون سردادن شعار‌هایی در مراسم تشییع پیکر شهداء حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان در مرکز سپاه پاسداران اصفهان ارائه کرد. علاء الدین بروجردی، در خصوص سردادن شعار‌هایی در مراسم تشییع پیکر شهداء حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان در مرکز سپاه پاسداران اصفهان، گفت: به دلیل اینکه شهید بروجی (برادر رییس دفتر اینجانب) یکی از شهدای حادثه اخیر بود در مراسم استقبال از پیکر شهدا حضور داشتم که باید یادآور شد مراسم با شکوهی با استقبال خانواده شهدا برگزار شد. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در پایان مراسم عده‌ای از افراد که از خانواده شهدا هم نیستند به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی بی احترامی کردند و تحت عنوان برجام مطالب تندی گفتند که در مواجه با آن‌ها پاسخ مختصری دادم. وی ادامه داد: می‌توان گفت که به طور طبیعی افرادی در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند تا اقداماتی انجام دهند و سپس با موبایل در فضای مجازی منتشر کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پس از این اتفاق سردار سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران اصفهان در تماس تلفنی از رخداد پیش آمده عذرخواهی و اعلام کرد افراد تندرویی خارج از برنامه پیش بینی شده در این مراسم حضور پیدا کردند. در واقع نسبت به این افراد شناخت مستقیمی نداشتند و این افراد خارج از سیستم در مراسم حضور پیدا کرده بودند، زیرا تمام خانواده شهداء با پیکر شهدا خارج شدند.
 
ظریف: حرف‌های پنس خنده‌دار است

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفتگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» به سخنان اخیر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد و اظهارات وی را مضحک خطاب کرد.وزیر خارجه ایران درباره اظهارات پنس در کنفرانس ورشو مبنی بر تشبیه ایران به دولت نازی و اینکه ایران در پی به راه انداختن هولوکاست جدیدی است گفت: «حرف‌های معاون رئیس‌جمهور آمریکا خنده‌دار است. ایران همواره از یهودیان حمایت کرده است ما فقط مخالف صهیونیسم هستیم.»ظریف در ادامه درباره قدرت نظامی و توسعه برنامه موشکی ایران هم گفت: «ما مجبوریم از خود دفاع کنیم. منطقه ما مملو از تسلیحات است. کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس فقط در سال ۲۰۱۸، ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات خریده‌اند ما بخشی از این هزینه را صرف می‌کنیم و تسلیحات ما صرفا دفاعی هستند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار