اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان, مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان , مدیران کل دستگاه های اجرایی , فرمانداران و شهرداران برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 18 February 2019

به گزارش تابناک  گلستان ؛ اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98 استان گلستان  یکشنبه 28 بهمن ماه 97 با حضور میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان, مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان , مدیران کل دستگاه های اجرایی , فرمانداران و شهرداران در محل سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت مرزبانان پاسدار انقلاب اسلامی و قدردانی از مسئولین کمیته های اجرایی خدمات سفر استان در سنوات گذشته، به ارایه گزارشی از ستاد اجرایی خدمات سفر استان پرداخت.

کریمی گفت : آمار و ارقام نوروز 97 در گلستان امیدوار کننده بود و امسال با تاکیدات استاندار محترم در جلسات مختلف , تلاش بر این است تا شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته در حوزه حضور گردشگران داشته و گلستان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی نماییم.

وی از فرمانداران خواست تا با تلاش مضاعف حضور گردشگران را در شهرستانهای مختلف داشته باشیم و تمرکز مسافران در چند شهرستان نباشد.

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان : با توجه به بازتاب برگزاری نوروزگاه ها در سال های گذشته و همچنین تاکیدات استاندار محترم در خصوص افزایش کمی و کیفی این جشنواره ها در شهرستان ها ، امسال نیز نوروزگاه ها با همکاری فرمانداران و با توان بیشتر برگزار می شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: در ارتباط با نوروز گاه های روستایی نشست هایی با نصیبی مدیرکل امور روستایی استانداری داشتیم و مقرر شد تا در هربخش از شهرستان ها نوروزگاه هایی را با حضور و تعامل بخشداران و تاکیدات فرمانداران داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه های گردشگری گلستان گفت : آمار اقامت در سال 97 نسبت به سال گذشته با 65 درصد رشد به تعداد 1 میلیون و 679 هزار و 964 نفر رسید و آمار بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان از 5 میلیون و 980 هزار و 846 نفر در سال 96 به 11  میلیون و 178 هزار و 922 نفر و 87 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت : در سال 96 بعضی از مسافران و گردشگران یک یا دو نقطه استان را بازدید می کردند اما در سال 97 با رشد آمار بازدید از جاذبه ها , از چند نقطه گردشگری و تاریخی استان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در هفته گذشته گفت: در سال های گذشته بازدیدکنندگان بخش نمایشگاهی استان گلستان شناخت کمی از استان داشتند اما خوشبختانه امسال به جزء , در ارتباط با جاذبه های طبیعی و تاریخی استان مطلع بودند که این مهم ثمره ی تلاش هایی است که در حوزه گردشگری صورت گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته حتی یک شکایت در سامانه کشوری ثبت شکایات خدمات سفر در حوزه کمیته نظارت و تنظیم بازار نداشتیم.

وی با اشاره به این که استان گلستان تنها استانی است که دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر دارد , از فرمانداران خواست تا این دبیرخانه را در محل فرمانداری های شهرستان ها تشکیل دهند.

میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به این که نشست امروز تاکید بر وظایف اعضاء و کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر و هماهنگی بیشتر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی می باشد , گفت : آمار و ارقام ارائه شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از سال گذشته , نشان دهنده ی افزایش حجم سفر ها و بازدید های مسافران و گردشگران از استان است.

وی افزود : امسال با تاکیدات استاندار محترم نوروزگاه های روستایی از 14 نوروزگاه روستایی به 27 روستا خواهد رسید که فرمانداران باید تلاش کنند تا به تعداد بخش های شهرستان ، نوروزگاه های روستایی شکل گیرد.

غراوی بیان کرد: نوروزگاه های شهری استان نیز با تلاش شهرداران در برخی شهرها در حال برنامه ریزی است ,  با این تفاوت که در نوروز 98 ظرفیت ایجاد این نوروزگاه ها 2 برابر خواهد شد.

وی گفت : سال گذشته فقط در مبادی ورودی شهر ها نوروز گاه ها برگزار شد اما مقرر شده است تا در نوروز 98 با همکاری و تعامل فرمانداران و شهرداران در مبادی ورودی و خروجی و در محل جاذبه های طبیعی و تاریخی که بازدید بیشتری دارد , نوروزگاه ایجاد شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد: از اکنون تا آغاز سفر های نوروزی فرصت کمی باقیست و شهرداران باید برای رفاه حال مسافران و گردشگران اقداماتی انجام دهند تا از 15 اسفند عملیات عمرانی در سطح شهر ها پایان یابد و آماده استقبال از مسافران نوروزی باشند.

وی با اشاره به این که امسال قیمت ارزاق اساسی مورد نیاز مردم و مسافران افزایش قیمت داشته است گفت: از کمیته تنظیم بازار که مسئولیت آن با صنعت , معدن و تجارت استان گلستان می باشد انتظار می رود با اندیشیدن تدابیر لازم و ایجاد کمیته های نظارتی قوی از بروز مشکلات برای هموطنان در نوروز 98 پیشگیری کنند.

غراوی بیان کرد: استقرار پایگاه های امداد و نجات هلال احمر , پلیس راه , اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی می باشد که باید همگام با افزایش آمار اقامت و بازدید در استان گلستان تعداد این پایگاه ها نیز افزایش یابد.

وی در پایان از همه دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواست تا با همکاری و تعامل میزبان خوبی برای مسافران نوروز98 باشیم.

گفتنی است اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود رادر خصوص ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی  ارایه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار