سرمایه گذاری خارجی در واحدهای صنعتی خوی به بیش از ۵ میلیون دلار افزایش یافت
کد خبر: ۷۱۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 18 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذر بایجان غربی از خوی

 

مهندس حسنلو مدیر شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان خوی گفت : با تکمیل زیرساختهای شهرک صنعتی خوی و ناحیه صنعتی ایواغلی و شهرک کانی های غیر فلزی این شهرستان بستر برای سرمایه گذاری خارجی در این مراکز اقتصادی فراهم شده است.

 

حسنلو افزود: هم اکنون سرمایه گذارانی از ۳ کشور چین، آذربایجان و ترکیه در این شهرستان مشغول احداث واحدهای تولیدی در زمینه فرآوری طلا، سلیس و صنعت مبلمان هستند.

وی مجموع سرمایه گذاری در این واحدها را بیش از ۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت :  این واحدها با میانگین پیشرفت عملیاتی بالای ۶۰ درصد به زودی به بهره برداری می رسند.

مدیر شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان خوی با بیان این که سهم شهرستان خوی در سرمایه گذاری صنعتی در استان ۱۲ و نیم درصد است، افزود :  با بهره برداری از این واحدها برای بیش از ۱۰۰  نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

حسنلو اضافه نمود : امسال برای تکمیل زیر ساختهای برق و گاز ساماندهی شهرک بیش از ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی جذب سرمایه گذار خارجی برای رونق تولید در شهرکهای صنعتی استان را از اولویت برنامه های این سازمان دانست و گفت :  تاکنون۳۰ مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی در شهرک کانی های غیر فلزی شهرستان خوی صادر شده که ۱۶  جواز در زمینه سنگ و سنگبری و فرآوری سنگ است.

در شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان خوی ۱۱۵  واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۲ هزار نفر فعال است.

 

خبر نگار :  یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار