مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم مطرح کرد
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: شهرداری مطالعاتی را در زمینه تدوین سند و برنامه کاهش خطرپذیری محلات شهر قم دارد که در مراحل نهایی است.
کد خبر: ۷۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، علی اکبر رحیمی سه شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد شهرداری قم در زمینه مدیریت بحران اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری تخلیه مصدوم در زمان بحران است، به همین دلیل رینگ‌های حمل و نقل شهری را در قم ساماندهی کردیم تا بتوانیم مردم را در کوتاه ترین زمان از محدوده بحران تخلیه کنیم.

وی ادامه داد: هنوز برای شهرداری مشخص نیست که مردم در صورت وقوع بحران قرار است که در کجا اسکان داده شوند، چون خارج از شهر قم جزو محدوده کاری شهرداری قم نیست.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری تشکیل شده است و نمایندگان سازمان‌های تابعه شهرداری قم در جلسات این کمیته حضور پیدا می‌کنند.

رحیمی با اشاره به عملکرد شهرداری قم در زمینه پدافند غیرعامل اظهار کرد: شهرداری مطالعات پدافند غیرعامل را شروع کرده است و در این زمینه با یک مشاور دارای صلاحیت قرارداد منعقد کرد، همچنین شهرداری قم مطالعاتی را در زمینه تدوین سند و برنامه کاهش خطرپذیری محلات شهر قم دارد که در مراحل نهایی است.

وی ادامه داد: کار شهرداری قم مردم محور است و ستادهای مدیریت بحران را در مناطق شهرداری تشکیل دادیم و تا سه رده برای مدیران این ستادها جانشین‌هایی در نظر گرفتیم.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: دوره‌های آموزشی در زمینه پدافند را در شهرداری برگزار کردیم، نیروهای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه شهرداری در این دوره‌ها حضور داشتند.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های پیش روی مدیریت بحران شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری رزمایش دورمیزی و عملیاتی حمله تروریستی در سال 98 هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار