معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: 24 همایش منطقه ای تجلیل از تلاشگران حوزه پرورشی در 24 منطقه آموزشی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 20 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  قدرت اله قاسمی امروز در دومین جلسه هماهنگی گرامیداشت 8 اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی اظهار کرد: هفته امور تربیتی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، نهاد امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که به وسیله شهیدان گران‌سنگ انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر، اسوه و الگوهای مدیریتی جمهوری اسلامی به عنوان یک جریان تربیت در آموزش و پرورش جاری و ساری شد و تا امروز منشا تحولات عظیم در حوزه‌های مختلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد و چرخشهای تحول آفرین آن نوید پرداختن بیش از پیش به امور تربیتی را می‌دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بزرگداشت 8 اسفند تجلیل از زحمات و مجاهدت‌های نیروهای سخت کوش و با صفای پرورشی است که در مقاطع متعدد با درک صحیح و اصولی از واقعیت‌های جامعه و در راستای توسعه مفاهیم اعتقادی و اختلاقی و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های گرامیداشت 8 اسفند افزود: به جهت حضور در برنامه متمرکز کشوری، در روز دوازدهم اسفند با حضور مسئولین استانی و منتخبین مناطق 24 گانه استان، همایش تجلیل از تلاشگران امور تربیتی برگزار خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: در طول این هفته، 24 همایش منطقه ای تجلیل از تلاشگران حوزه پرورشی در 24 منطقه آموزشی استان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری آیین گرامیداشت این روز همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) در محل نمازخانه اداره کل، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری دوره‌های مختلف معرفتی برای کارکنان و حضور در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه چند سیاست راهبردی مهم داریم که اولین آنها ترویج نماز و تعمیق ارزش‌ها و باورها در حوزه عترت است، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه و ترویج اندیشه‌های امام و رهبری، ارتقای تربیت عقلانی و رشد و بینش دینی و سیاسی، تدوین نظام جامع مشاوره، ایجاد بستر رشد شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری تمرکز بر مسابقات منطقه‌ای از دیگر سیاست‌ها و راهبردهای ما است.

قاسمی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های فرهنگی در رشد و تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: توسعه و ترویج کتابخوانی و گسترش کتابخانه کلاس‌ها از اولویت‌ها است و هدف ما آن است که دسترسی به کتاب برای دانش‌آموزان به آسانی صورت گیرد، همچنین برنامه‌های دیگر فرهنگی از جمله برگزاری جُنگ‌های مدارس و اجرای تئاتر، تقویت شورای دانش‌آموزی مدارس، توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای سواد رسانه‌ای و کیفیت بخشی فعالیت‌های اردویی، تمرکز در اردوهای استانی و توجه به کمیت و کیفیت اردوی راهیان نور از مواردی است که حتما دنبال می‌کنیم.

به گزارش فارس، پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است. در جمهوری اسلامی ایران هشتم اسفند ماه روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی »، نامگذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار