رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی استان و راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور در این حوزه، از مهم‌ترین اقداماتی است که سال آینده پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۷۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 20 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  کامران جباری امروز در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری که بین پارک علم فناوری و دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه منعقد شد، اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ نسل سوم نهادینه شوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع شده و همچنین اگر فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ توسعه فناوری وارد آموزش شود، آموزش به سمتی می‌رود که دانشجویان توانمند و خلاق، رویکرد حل مشکل و مسائل را یافته و یاد می‌گیرند.

وی افزود: اهمیت حرکت دانشگاه‌ها برای دست‌یابی به دانشگاه‌های نسل سوم در شرایط کنونی، از آموزش و پژوهش محوری در نسل اول و دوم باید عبور کرده و به سمت تولید کار و ثروت حرکت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی بیان کرد: ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور در تربیت دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد بوده و دانشگاه پیام نور به عنوان یک مرکز تحقیقاتی نسل سوم، از آموزش و پژوهش به اشکال مختلف از جمله ارتباط با صنایع بخشی با هزینه‌های خود برای دانش آموختگان کارآفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته دو مرکز رشد در مراکز دانشگاهی پیام نور ماکو و میاندوآب راه اندازی شده بود و هم اکنون موفقیتهای زیادی در زمینه های پژوهش و فناوری دست یافته است و امروز نیز شاهد انعقاد تفاهم نامه برای راه اندازی مرکز رشد در ارومیه هستیم.

جباری با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، رابطه‌ای مستقیم بین توسعه فناوری و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است بیان کرد: شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت و به روز نگهداشتن آن توسط دانشگاه پیام نور گام مهمی در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه و تکمیل این زنجیره است.

وی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور در سال جاری اشاره کرد و گفت: چاپ 150 مقاله، 50 طرح پژوهشی درون دانشگاهی و 10 طرح برون دانشگاهی از افتخارات پژوهشی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی استان و راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور در این حوزه، از مهم‌ترین اقداماتی است که سال آینده پیگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار