تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از شدت بارش برف در شهرستان های کوهرنگ، اردل و لردگان برای روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 28 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: در حالی که از ابتدای هفته جاری بارش برف و باران خفیف در مناطقی از استان وجود داشت، اما موج دوم بارش ها از اواخر وقت روز پنجشنبه آغاز می شود.
وی ادامه داد: این موج بارشی مناطق کوهرنگ، اردل و لردگان را در بر می گیرد و منجر به بارش برف وکولاک در ارتفاعات و محورهای مواصلاتی این شهرستان ها می شود.
قطره سامانی توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری در این محورها پرهیز و در صورت تردد خودروها به وسایل ایمنی مجهز شوند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: این موج بارشی تا اواخر وقت جمعه در استان فعال است و پس از آن مه صبحگاهی و کاهش محسوس دما برای روز شنبه پیش بینی می شود.
طی یک دهه اخیر کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش نیمی از منابع آب چهارمحال و بختیاری و افت شدید سفره های آب زیرزمینی این استان شده است.
از آنجا که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استانهای خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را با چالش آب مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار