نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در عصر جاهلیت عرب، آنچه که به زن ارزش و جایگاه بخشید، اسلام و تعالیم حضرت محمد(ص) بود.
کد خبر: ۷۲۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 01 March 2019
 
 
 
 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۱۰ اسفند ماه، با اشاره به اینکه جایگاه زن در جامعه باید حفظ شود، اظهار کرد: در یکی از بنرهای نصب شده در سطح ارومیه نوشته شده بود که برای افتتاح یک مکان، فلان خانم بازیگر حضور خواهد یافت، درحالی‌که این مصداق بارز سوءاستفاده از ویژگی‌های جسمی زن بوده است.
وی ادامه داد: اسلام به شدت با این دیدگاه مخالف است، اما چاپ بنرهای این چنینی در سطح شهر این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا مسئولان ارومیه به نتایج آنچه انجام می‌دهند، آگاه هستند؟
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی افزود: پیش از ظهور اسلام، زن در جامعه جاهلی عرب از هیچ جایگاهی برخوردار نبود، به‌گونه‌ای که والدین از شنیدن این خبر که فرزندشان دختر به دنیا آمده، از خفت و خواری صورت‌شان سیاه شده و دختران را زنده به گور می‌‌کردند، اما در چنین جامعه‌ای، آنچه که به زن ارزش و جایگاه بخشید، اسلام و تعالیم حضرت محمد(ص) بود.
وی یادآور شد: در اروپای مدعی و پیشرفته نیز تا ۱۵۰ سال پیش زنان حق رای دادن نداشتند و از هیچ جایگاهی نیز در برابر مردان برخوردار نبودند، اما اسلام در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش زن و مرد را یکسان دانسته و معیار برتری و ارزش را تقوا اعلام کرده است.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: هر چند که زن و مرد با خصوصیات جسمانی و اخلاقی متفاوتی آفریده شده‌اند، ولی امروزه بزرگترین اشتباه صورت گرفته در غرب این بوده که تفاوت بین زن و مرد را نادیده گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: امروزه در غرب، مادر بودن را برای زنان یک ارزش منفی تلقی کرده و او را به سمتی هدایت می‌کنند تا شرم و حیا در آنان از بین رفته و تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده برخی افراد شود و در نهایت هدف طرفداران این تفکر در غرب ضربه زدن به بنیان خانواده بوده است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: از خانواده‌ها درخواست دارم تا فرزندان باهوش و بااستعداد خود را برای فراگیری علوم دینی راهی حوزه‌های علمیه نمایند، چرا که در روز قیامت، جایگاه قلم علمای دینی حتی بالاتر از خون شهدا است.
 
 
 
 
 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار