در مراسمی از 21 کشاورز نمونه شهرستان بیرجند تجلیل شد.
کد خبر: ۷۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 03 March 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی بیرجند در این مراسم  با بیان اینکه تسهیل کار تجلیل ازکشاورزان نمونه شهرستان بیرجندکشاورزان در دستور کار است گفت: افرادی که برتر شدند از امکانات موجود همراه با علم روز کشاورزی استفاده کردند و جهاد کشاورزی نیز در تلاش است با تسهیل اخذ مجوزهای لازم راه را برای این قشر هموار کند.

 

محمدی ضمن تاکید بر فراوری محصولات مزیت دار استان همچون زعفران ، زرشک و عناب گفت : مجموعه فرآوری زرشک را در روستای گازار با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان آغاز کردیم و در تلاشیم با تسهیل مراحل اخذ مجوز بارگاه های زرشک برای کشاورزان برای فرآوری آن گام برداریم.

 

وی افزود: برای تولید کنندگان عناب هم آمادگی داریم تا مجوز مکانی برای نگهداری به کشاورزان بدهیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند از شناسنامه دار کردن دامداری ها خبر داد و گفت: به تمامی کسانی که قصد پرورش دام دارند، مجوز تاسیس دامداری در تمامی مناطق به جز حریم شهرها داده می شود.

 

محمدی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی گفت: از 98 میلیارد تومان اعتبار استانی ، 58 میلیارد تومان معادل یک پنجم،  سهم شهرستان بیرجند بوده که 21 میلیارد و 200 میلیون تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

 

عضویت در صندوق توسعه بخش کشاورزی دیگر موضوعی بود که مدیر جهاد کشاورزی بیرجند به آن اشاره کرد و افزود : کشاورزان می توانند از 240 تا 540 هزار تومان حق عضویت سالانه برای بیمه پرداخت کنند.

 

محمدی افزود: بیمه یکی از مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی است و ما این آمادگی را داریم تا تمامی کشاوزان و خانواده هایشان را بیمه کنیم که شامل بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی نیز می شود.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان هم از بیمه تراکتور در سال آینده برای کشاورزان خبر داد و گفت : بیمه تاسیسات هم از دیگر برنامه هایی است که اقدامات اولیه آن در سال 98 آغاز می شود.

 

غنچه افزود : در بازدید هفته گذشته اعضای هیئت مدیره استان از شهرهای مرزی مقرر گردید در طرحی تعرفه برخی از محصولات ویژه شهرستان های مرزی کشور، سهم دولت از حق بیمه و میزان مشارکت دولت از حق بیمه هر محصول بیشتر شود.

 

فرماندار بیرجند هم گفت: به تمامی دهیاری ها که طرح های اشتغال زا و اقتصادی دارند تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات بدون ضمانت داده می شود.

 

ناصری افزود: از آنجایی که تعاونی ها نقش موثری در پیشبرد اقتصاد دارند می توان در محصولاتی همچون زعفران، زرشک، عناب، تولید گل نرگس و پرورش شتر با تکمیل زنجیره های تولید و یافتن بازار فروش موفق عمل کرد.

 

امسال دو نفر از کشاورزان برتر شهرستان بیرجند جزو کشاورزان نمونه کشوری هم انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار