رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به علت فشاری که در حال حاضر روی مردم فلسطین وجود دارد، کشورهای مختلف و مهم منطقه باید از مردم فلسطین حمایت کنند.
کد خبر: ۷۲۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 06 March 2019

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در محل تالار تشریفات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

پس از این دیدار، لاریجانی طی نشست خبری مشترک با رئیس مجلس عراق اظهار داشت: امروز مایه خوشحالی و مسرت ما است که رئیس مجلس عراق و هیأت ایشان به ایران آمده‌اند. 

وی افزود: البته ما یکدیگر را در کنفرانس‌های بین‌المللی بارها دیده‌ایم و  با یکدیگر مذاکره کرده‌ایم، بنابراین بنده با افکار رئیس پارلمان عراق آشنا هستم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه روابط ایران و عراق در نهایت صمیمیت و در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برقرار است. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: خوشحال هستیم که پس از تنش‌هایی که به علت جریان‌های تروریستی در عراق به وجود آمده بود، امروز این کشور از امنیت خوبی برخوردار است. 

وی خاطرنشان کرد: موضوع برقراری امنیت در کشور عراق نشان داد که ملت این کشور رشید بوده و از ارتش قوی‌ای برخوردار هستند. 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حشدالشعبی توانست با قدرت در فتنه جریان‌های تروریستی حضور یافته و غائله را ختم کند، گفت: البته نقش آیت‌الله سیستانی هم در مهار و ختم غائله جریان‌های تروریستی در عراق بسیار چشمگیر بود. 

وی در ادامه تأکید کرد: کشور عراق در شرایط فعلی از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است. 

وی همچنین با تشریح جزئیات گفت‌وگوی خود با همتای عراقی‌اش خاطرنشان کرد: در جلسه و دیدار امروز در خصوص مسائل مختلف با یکدیگر گفت‌وگو داشتیم.

وی با اشاره به دیگر موارد مطروحه در نشست مزبور، عنوان کرد:‌ در این جلسه درباره زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق و همچنین گسترش روابط پارلمانی و راهکارهای ایجاد امنیت پایدار در منطقه را مورد بحث قرار دادیم، به ویژه با فشاری که روی مردم فلسطین هست، باید کشورهای مختلف و البته مهم منطقه از این مردم حمایت کنند. 

وی در بخش پایانی سخنانش، حضور رئیس مجلس عراق و هیأت او را در ایران در حوزه توسعه روابط دو کشور مؤثر خواند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار