بهتر است مسئولان به جای مشغول شدن به چنین سخنانی، اول از همه به فکر رفع مشکلات کشور و مردم باشند و با هرگونه فساد که موجبات ناامیدی مردم را بیشتر فراهم می کند، برخورد جدی کنند. مشکلات برطرف و بساط فساد، رانت و مسائلی از این دست برچیده شود، دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و مردم بیش از هر نیروی دیگری به فکر کشور، امینت و آب و خاک خود خواهند بود.
کد خبر: ۷۲۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ 07 March 2019

این روزها قم کانون اتفاقات و سخنانی شده که هر یک به نوعی باعث بروز حاشیه هایی در سطح کشور می شود. چند روز پیش، ماجرای توزیع بیانیه اهانت آمیز به رؤسای سه قوه را که از سوی یک روحانی خودسر در یک اجتماع بزرگ توزیع شده بود، دیدیم و حالا صحبت های مطرح از سوی حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» که ریاست دادگاه انقلاب را بر عهده دارد، باعث بروز حاشیه هایی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم گفته که «امروز طلبه‌ها باید فضای مجازی را به گونه ای دست بگیرند که دشمن مجبور بشود، این فضا را برای ما محدود کند، اینکه دشمن در فضای مجازی مطلبی را مطرح می‌کند، اتفاقی نیست و بسیار برنامه‌ریزی و طراحی شده است.» تا اینجا سخنان او مشکلی ندارد و توصیه ای خطاب به روحانیون و طلاب برای حضور بیشتر در فضای مجازی به منظور تأثیرگذاری در این بخش است.

اما بخشی از سخنان او باعث شده که از روز گذشته، واکنش های بسیاری را شاهد باشیم. او گفته «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.» حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» ادامه داد: «اتفاقات سال گذشته و پرده دری برخی مفسدان اقتصادی باعث شد به درخواست ریاست محترم قوه قضائیه و دستور مقام معظم رهبری دادگاه‌های ویژه اقتصادی شکل گرفت و برای افرادی که مفاسد اقتصادی بزرگی ایجاد کرده بودند، پرونده‌هایی تشکیل و با کمک افکار عمومی احکام بسیار قاطع و به موقعی صادر شد.»

نکته مورد مناقشه در سخنان رئیس دادگاه انقلاب این بخش است که او می گوید: «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.» سخنی که بسیاری از کنشگران و کابران شبکه های اجتماعی، واکنش منفی به آن نشان داده و آن را حرفی نادرست خوانده اند.

واقعیت ماجرا هم این است که حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی به عنوان شخصی که دارای سابقه حقوقی و قضایی است، دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد و اکنون ریاست دادگاه انقلاب را بر عهده گرفته است، نباید چنین سخنی بر زبان جاری سازد. این حرف که انقلاب اسلامی نیاز به حمایت برخی از خارج داشته باشد، نه سخن درستی است و البته پذیرفته هم نیست.

مردم ایران سفت و سخت پای کشور، آب و خاک و انقلاب خود ایستاده اند. اگر مشکلاتی هم باشد، یک موضوع داخلی است که با عزم خود مردم، حاکمیت و دولت مرتفع خواهد شد و قطعا تنها چیزی که در این بخش مورد پذیرش هیچ یک از ایرانیان نخواهد بود این است که حمایتی از خارج بخواهد صورت بگیرد.

انقلاب اسلامی ایران یکی از معدود انقلاب های مردمی جهان است که بخش های مختلف جامعه و مردم برای آن هزینه دادند و به ثمر نشستن آن را دیدند. مردم از مداخلات خارجی ها در کشور رضایت نداشتند و از هزار فامیل در دوره طاغوت که بر سرنوشت آحاد مختلف حاکم بودند، گلایه می کردند. آنها نمی خواستند یکی برای همه مردم و کشور تصمیم بگیرد؛ برای همین انقلاب کردند و جمهوری اسلامی را تشکیل دادند تا بر رأی و سرنوشت خود حاکم باشند.

این سخن حتی اگر نیروهای مورد اشاره نیروهای طرفدار ایران باشند، هرگز پذیرفته نیست که «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.» چون این مردم ایران هستند که همیشه پای کشور خود ایستاده و برای آن تصمیم گیری کرده اند.

شاید حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» منظور دیگری از بیان این حرف داشته است، اما برای اطلاع افرادی که احتمالا چنین دیدگاهی داشته باشند، باید اشاره کرد که انقلاب اسلامی وابسته به مردم ایران و رأی و نظر آنان است؛ بنابراین، اگر خدایی نکرده روزی برسد که بین مردم و انقلاب جدایی بیفتد، هیچ نیرویی نخواهد توانست این پیوند گسسته را ترمیم کند، چون ماهیت موضوع به این شکل زیر سؤال می رود.

بهتر است، مسئولان به جای مشغول شدن به چنین حرف و سخنانی، اول از همه به فکر رفع مشکلات کشور و مردم باشند و با هر گونه فسادی که موجبات ناامیدی مردم را بیشتر فراهم می کند، برخورد جدی کنند. مشکلات برطرف شود و بساط فساد، رانت و مسائلی از این دست برچیده شود، دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و مردم بیش از هر نیروی دیگری به فکر کشور، امینت و آب و خاک خود خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار