رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند آشنا: دو صد گفته، چون نیم‌کردار نیست/روحانی مطلع بود که اسد را به تهران می‌آوریم/استدلال شگفت‌انگیز یک روزنامه برای گرانی‌ها!/اوراق مشارکت و اوراق قرضه هم «ربا»ست‌ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 07 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی نژاد قائل بود با امام زمان ارتباط دارد،بنابراین کسی را قبول نداشت

حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید: پایداری‌ها بخشی از جریان احمدی نژاد بودند و احمدی نژاد هم مشخصا بخشی از اصولگرایانی بود که با بلیت اصولگرایان شهردار شد البته از درگیری های در شورای شهر که عمدتا اصلاح طلبان بودند مردم تهران در شورای شهر دوم یکپارچه به اصولگرایان رأی دادند و شورای شهر هم برای شهردار تهران از احمدی نژاد که رئیس ستاد انتخابات شورای شهر تهران بود برای شهرداری تهران دعوت کرد و تا پایان دوره شهرداری ایشان دقیقا داخل اصولگرایان تعریف می شد اما بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور به ایجاد دو قطبی هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد پرداخت که حداقل تا آن موقع هر دو در داخل اصولگرایی تعریف می شدند و بعد هم دوستان ایشان در مجلس بحث دو قطبی هاشمی و احمدی نژاد را مطرح کردند و افرادی مانند حجت الاسلام روح الله حسینیان و حجت الاسلام حمید رسایی خود را در جریان احمدی نژادی ها و دیگران را جزو گروه آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کردند و حتی بحث هابیل و قابیل را مطرح نمودند البته بعدا آنها هم از احمدی نژاد جدا شدند و جبهه پایداری بدون احمدی نژاد شکل گرفت؛ احمدی نژاد هم کسی بود که هیچ یک از افرادی که در جریان اصولگرایی محور و محترم بودند را قبول نداشت و خودش را محور می دانست و ارتباطاتی که قایل بود با امام زمان دارد. بنابراین مبدا حرکات پایداری ها همین رفتارهای احمدی نژاد بود که بعد از جدایی از او دنبال کردند./ خبرآنلاین

اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حوثی‌ها خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: امروز طلبه‌ها باید فضای مجازی را بطوری در دست بگیرند که دشمن مجبور بشود این فضا را برای ما محدود کند، اینکه دشمن در فضای مجازی مطلبی را مطرح می‌کند، اتفاقی نیست و بسیار برنامه‌ریزی شده و طراحی شده است. اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد. اتفاقات سال گذشته و پرده دری برخی مفسدان اقتصادی باعث شد تا به درخواست ریاست محترم قوه قضائیه و دستور مقام معظم رهبری دادگاه‌های ویژه اقتصادی شکل گرفت و برای افرادی که مفاسد اقتصادی بزرگی ایجاد کرده بودند پرونده‌هایی تشکیل شد و با کمک افکار عمومی احکام بسیار قاطع و به موقعی صادر شد.

کناره‌گیری دولت در سه ماه آینده بازی سیاسی رقباست

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس می‌گوید «کناره‌گیری دولت در بهار ۹۸ بازی سیاسی رقبای دولت است». او از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری خواست برای جلوگیری از افزایش التهابات روانی، مسائل کشور را صادقانه با مردم در میان بگذارد. آقای صادقی گفت "مردم انتظار دارند آقای روحانی و دولت ضمن پذیرش برخی از ضعف‌ها باید صادقانه موضوعات را با مردم در میان بگذرد".

یک عضو شورای شهر تهران: ما غیر مستقیم تهدید می‌شویم!

ناهید خداکرمی‌ در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سرانجام پرونده‌ تخلفات شهرداری پیشین تهران، گفت: مسائل مالی شهرداری در حوزه تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است و ورود به آن ظریف و سخت است، اما در اینکه بی‌انضباطی مالی و حتی لاابالی‌گری در هزینه‌کردها وجود دارد، شکی نیست و همه آن را می‌بینیم. نگاه شهرداری به بانک شهر به‌ مثابه یک قلک بود و همواره کمبودها به واسطه این بانک جبران می‌شد، که همین مسائل باعث شده امروز ما با بدهی بزرگی روبه‌رو باشیم. همچنین تهاترهایی که صورت گرفته، سؤالات زیادی را ایجاد کرده است؛ هنوز کسی پاسخی به این سؤالات ما نداده و آنقدر حوزه مالی و فسادهای صورت‌گرفته در شهرداری پیچیده است که پاسخ دادن به تذکراتی که در صحن شورای شهر تهران داده‌ایم، کاری سخت شده و ما این را درک می‌کنیم. مدیریت قبلی و مسئولان بانک شهر باید پاسخگو باشند، به زودی لیست بدهی‌ها و تهاترهایی که صورت گرفته و املاکی که واگذار شده، روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت و آنگاه کسانی که در ایجاد این بدهی‌ها دخیل بوده‌اند، باید بیایند و پاسخگو باشند. امیدواریم قوه قضاییه و نهادهای نظارتی همانگونه که تخلفات را رصد و گزارش کرده‌اند، بتوانند برای مردم هم در این زمینه به صورت شفاف صحبت کنند؛ چراکه درباره گزارشاتی که ما داریم، بعضا می‌گویند محرمانه است و نباید در مورد آنها سخنی بگویید. شرکت‌ها و بانک‌های مختلفی در این زمینه دخیل بوده‌اند، به طور مثال قیمت‌گذاری‌ بیش از حد معمول روی ملکی صورت گرفته و همین ملک پشتوانه دریافت وام شده و اقساط آن نیز پرداخت نشده است. در حقیقت در این حوزه ابهامات به هم تنیده شده و پیچیده‌ای وجود دارد. گزارش های مالی تا سال ۹۵ منتشر شده و با خواندن آنها به خیلی از جواب‌ها می‌توان رسید، کنکاش خبرنگاران در گزارش هایی که در سامانه بانک مرکزی منتشر شده، می‌تواند خیلی از سؤالات را پاسخ دهد. گاهی ما راجع به همان گزارش صحبت می‌کنیم، اما غیرمستقیم تهدید می‌شویم.

اوراق مشارکت و اوراق قرضه هم «ربا»ست‌

آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا اظهار داشت: مبالغی با عنوان اوراق قرضه و اوراق مشارکت که پرداخت می‌شود نمونه‌ای از ربا است. وی با بیان اینکه اوراق قرضه و اوراق مشارکت به دلیل زیادت در برگشت پول نمونه‌ای از مصادیق رباست، ابراز کرد: با اسامی مختلف گاهی شرایطی بالاتر از تعهد و عرف از طرف قراردادها گرفته می‌شود که این‌ها نمونه‌ای از ربا است. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حرام بودن دریافت دیرکرد تصریح کرد: اگر قبل و یا حتی حین قرارداد ثبت‌شده باشد و پولی بابت تأخیر و دیرکرد دریافت شود این پول مصداقی از ربا است. وی با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره شورای عالی حوزه علمیه یادآور شد: افراد حاضر در این شورا با سال‌ها مجاهدت، اخلاص، با تجربه و همگام با انقلاب گام در این شورا گذاشته و این افراد مورد تأیید ما بوده و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر کسی بابت گرانفروشی چند برابر جریمه شود، به سود عادلانه خود اکتفا می‌کند. متأسفانه عدم نظارت و عدم برخورد قاطع با تخلفات باعث شده عده‌ای از شرایط کشور و آشفته بازاری که پیش آمده سوء‌استفاده کنند در حالی که اگر نظارت وجود داشت نباید دام زنده ما از کشور خارج می‌شد و ما به واردات گوشت یخی روی می‌آوردیم.

کدام یک از اطرافیان روحانی حجتیه‌ای است؟

حجت الاسلام مسیح مهاجری عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: حالا شاید منظور آقای مسیح مهاجری، آقای نهاوندیان رئیس دفتر سابق آقای روحانی باشد که در بعضی بیوگرافی هایی که درباره ایشان وجود دارد، نوشتند که او در مقطعی قبل از انقلاب عضو انجمن حجتیه بود ولی خیلی ها به هر دلیلی قبل انقلاب با انجمن حجتیه همکاری می کردند و بعد به این نتیجه رسیدند که باید در خط امام باشند. وی ادامه داد: یادمان نرفته که درباره مرحوم پرورش وزیر دولت شهید رجایی و مرحوم آیت الله خزعلی نیز چنین دیدگاهی مطرح بود. ای کاش آقای مهاجری توضیح بیشتری درباره مصادیق این صحبتش می داد که شبهه ایجاد نشود. ممکن است آقای مهاجری بگوید «منظورم مصداق نبوده و طرز تفکر انجمن حجتیه بوده است»./ نامه‌نیوز

راه‌حلی جز کوپنی کردن کالاها نیست

یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در کمیسیون تلفیق بحث شد که ما همین کارت‌های هوشمند و اگر شده همین کارت‌های ملی افراد را به اندازه نیاز فرد برای کالاهای اساسی شارژ کنیم تا مردم بتواند کالاهای اساسی را دریافت کند و در واقع همه راه‌ها را بررسی کردیم و دیدیم راه‌حلی جز این نیست./ ایلنا

استدلال شگفت‌انگیز یک روزنامه برای گرانی‌ها!

روزنامه جوان نوشت: مسئولان اصلی مشکلات کنونی نه تنها هیچ اراده‌ای برای آرام کردن اوضاع عمومی جامعه و کاهش مشکلات آن‌ها ندارند بلکه به صورت قابل تاملی تلاش می‌کنند نگرانی و اضطراب همچنان عنصر بارز زندگی جامعه ایرانی باشد! شاید با این تلقی که افزایش فشار‌ها می‌تواند منجر به شورش‌های اجتماعی شود. بر اساس دکترین فروپاشی تئوریسین‌های غربی از الگو‌ها و آیتم‌هایی مشخص پیروی می‌کنند، یکی از آیتم‌های ثابت این دکترین را می‌توان اینگونه ساده‌نویسی کرد: «چنانچه اقتصاد و معیشت تنها منجر به اردوکشی بخش‌هایی از جامعه شود، می‌توان امیدوار بود که سایر اقشار مردمی نیز در پیروی از موج نارضایتی اقدام به تظاهرات خیابانی کرده و آرام آرام، انقلابی جدید در کشور مورد هدف شکل بگیرد؛ انقلابی که حاکمیت سیاسی قادر به کنترل و مدیریت آن نیست و ناچار است، حتی نسبت به خواسته‌های اپوزیسیون داخلی و خارجی نیز انعطاف به خرج دهد.»

اعتراض کریمی قدوسی به هیأت نظارت مجلس

سخنگوی هیأت نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درباره آقای کریمی قدوسی حکم برخی شکایات را اعلام کردیم که در حوزه وظایف نمایندگی مجلس بوده و حکم برخی شکایات را نیز اعلام کردیم در حوزه وظایف نمایندگی نبوده است. محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با نامه نیوز درباره انتقاد‌ها به ناکارآمدی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: حقوقدان‌های هیأت نظارت معتقدند از اختیارات این هیأت نیست که بلافاصله بعد از هر موضوعی ورود کرد و بگوید شأن نمایندگی رعایت نشده یا موضوع خارج از حدود وظایف نمایندگی مطرح بوده است. وی افزود: صرفا هیأت نظارت به این محدود شده است که اگر شکایتی از نماینده‌ای واصل شد به آن شکایت رسیدگی کند. در اصل الان هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان عملا هیأت رسیدگی به شکایت از نمایندگان است. شکایت نیز یا به شکل حقیقی یا به شکل حقوقی از طریق دادگستری، قوه قضائیه یا هیأت رئیسه به هیأت نظارت واصل می‌شود؛ بنابراین مواردی که شاکی نداشته باشد هیأت بنا به تفسیری که حقوقدان‌ها ارائه دادند اجازه ورود به موضوع را ندارد که این خود ضعف است، چون اگر هیأت ناظر بر رفتار نمایندگان است باید نظارتش طوری باشد که مثل ضابطین قضایی به محض وقوع جرم مشهود وارد موضوع شود و نظر دهد. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید کرد: هیأت نظارت امروز هم از طرف نمایندگان و هم از طرف شکّات تحت فشار قرار دارد. شکایت کنندگان می‌گویند، «چون شما خودتان نماینده هستید سمپاتی با نمایندگان دارید»، در حالی که این طور نیست، ما عدالت و انصاف را بر هر موضوعی مقدم می‌دانیم. از طرفی نیز نمایندگان می‌گویند، «با کوچکترین صحبت، سخنرانی و نطقی که انجام می‌دهیم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان آزادی نماینده را در حوزه اختیارات و وظایفش تهدید می‌کند». ما هم توضیح می‌دهیم که باید اعمال اختیارات نماینده همراه با اطلاعات صحیح، رعایت شئونات و عدم اهانت و توهین و تهمت باشد.

روحانی مطلع بود که «اسد» را به تهران می‌آوریم

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه «آقای بشار اسد را نیروی قدس سپاه به تهران آورد»، خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهوری (از این سفر) مطلع بود و ظاهراً غفلتی انجام می‌شود و به آقای ظریف گفته نمی‌شود که اینها همه به خودشان (دولت) برمی‌گردد. سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه نیروی قدس با دولت رفیق است، اظهار کرد: ما با دولت تفاوت دیدگاه بسیار داریم، اما بالاخره این دولت، دولت ماست؛ آبروی دولت آبروی ماست و با همه دولت باید کار کنیم و کار هم می‌کنیم. وی با بیان اینکه «آقای سلیمانی و آقای ظریف با هم رفیق هستند» افزود: آقای بشار اسد را نیروی قدس سپاه به تهران آورد و آنهایی که باید بدانند، می‌دانستند و آنهایی که نباید، نمی‌دانستند؛ بالاخره یک کار حساسی بود. جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهوری مطلع بود و ظاهراً غفلتی انجام می‌شود و به آقای ظریف گفته نمی‌شود که اینها همه به خودشان (دولت) بر می‌گردد، اما دشمن می‌خواهد از همه اینها چیزی برای خود درست کند.سردار قاآنی با تأکید بر اینکه آن طور که دشمنان موضوع را مطرح کردند نیست، گفت: اگر هم این گونه باشد ارتباطی به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ندارد و فضولی این اتفاق به آنها نیامده است، چون ما دو تا رفیق و برادر با یکدیگر هستیم و به فرض دعوایمان هم شده باشد؛ هرچند دعوا نبوده، به هر حال هیچ ارتباطی به آنها ندارد.

نظر توکلی درباره ریاست رئیسی بر دستگاه قضا

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پایان دوره کاری آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ارزیابی کارنامه وی به فرهیختگان گفت: «قوه قضائیه خیلی پیچیده‌تر از آن است که به سادگی بتوان بر مشکلاتش فائق آمد و حریف چالش‌های آن شد.» وی ادامه داد: «در دوره آقای لاریجانی دو اتفاق مثبت و برجسته رخ داد؛ نخست اینکه مکانیزه و دیجیتال کردن سیستم در همین دوره انجام شد و این باعث می‌شود زمینه فساد تا حد زیادی کم شود.» البته حجم فساد در این بسترکم نیست و ایشان برخورد‌های قاطعانه‌ای نیز با قضات ناسالم کرد، ولی این کار نرم‌افزاری به‌طور کلی زمینه فساد را کاهش می‌دهد و این از اقدامات مثبت است.» رئیس شبکه مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تشدید برخورد با متهمان صاحب قدرت و ثروت را گام برجسته دیگری دانست که در این دوره بهتر از ادوار دیگر انجام شد و به دستگاه تحت مدیریتی آملی‌لاریجانی وجهه‌ای متمایز بخشید.» توکلی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جدید دستگاه قضا خاطرنشان کرد: «آقای رئیسی یک نوع برتری نسبت به روسای پیشین قوه قضائیه دارد و آن برتری این است که ایشان، همه مدارج سیستم را از پایین به بالا طی کرده و از بازپرس، قاضی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل، معاون اول قوه و... همه را تجربه کرده است.» وی ادامه داد: «مزیت این موضوع آن است که آقای رئیسی اکنون با ضعف‌ها و قوت‌های سیستم آشنا است و عناصر مفید و مضر را بهتر می‌شناسد و به همین خاطر هنگام آغاز به کار نیازی نیست زمانی را صرف آن کند تا ببیند کجا آمده و عملکرد و زیر و بم سیستم به چه نحو است.» توکلی ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت رئیسی در جایگاه جدید اضافه کرد: «با توجه به سوابق پیشین وی، به نظر می‌رسد، تنزیه و پاک‌سازی قوه قضائیه اولین اولویت کاری رئیس جدید دستگاه قضا خواهد بود.»

آشنا: دو صد گفته، چون نیم‌کردار نیست

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به تکمیل طرح راه آهن قزوین رشت، نوشت: تکمیل این طرح در پنج سال، گفتاردرمانی نیست. حسام‌الدین آشنا، در توئیتر خود نوشت: دو صد گفته، چون نیم‌کردار نیست؛ می‌توان ساعت‌ها از ضرورت همبستگی‌ملی، عدالت بین‌نسلی، توازن بخشی میان مرکز و پیرامون سخن گفت، اما پروژه ریلی قزوین‌رشت را با ۳۲ درصد پیشرفت در طول یازده سال، تحویل بگیری و در پنج سال با هزینه ۱،۸۵۰ میلیارد تومان تکمیل کنی؛ این دیگر گفتاردرمانی نیست.

جنیدی: پالرمو هیچ مغایرتی با استقلال کشور ندارد

معاون حقوقی، رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند معاهده پالرمو استقلال اجرایی و حقوقی کشور را مخدوش می‌کند، تأکید کرد: برخلاف این تصور این معاهده بسیار انعطاف پذیر بوده که دست دولت‌ها را در استقلال قضایی و سیاسی باز گذاشته است. لعیا جنیدی، روز چهارشنبه در حاشیه سخنرانی علمی در دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معاهده پالرمو یک معاهده بسیار انعطاف پذیر است، زیرا در ماده چهارم این معاهده به صراحت حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور کشور‌ها اشاره شده است و طبق این ماده هیچ یک از کشور‌ها نمی‌توانند در قوانین قضایی کشور دیگر دخالت کنند. وی با اشاره به اینکه بیشترین اختلاف و بحث تصویب معاهده پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نگرانی از وارد شدن خدشه به استقلال اجرایی و حقوقی کشور است، تأکید کرد: در زمان الحاق به این معاهده نیز می‌توان چند ماده از آن را که مغایر یا مشکوک به مغایرت با قوانین داخلی است به حالت «رزرو» بگذاریم و طبق قانون اساسی کشور و قوانین داخلی خودمان تصمیم بگیریم. معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در این معاهده حاکمیت تقنینی، حاکمیت اجرایی و حاکمیت قضایی هر کشور کاملا حفظ شده است، زیرا در مفاد آن فقط به جرم انگاری اشاره می‌شود و نحوه رسیدگی به جرم را به قضاوت قوانین داخلی کشور‌ها می‌سپارد. وی افزود: طبق مفاد پالرمو، جرایمی همچون پولشویی، فساد، رشوه و اختلاس باید جرم محسوب شوند که این مساله جدیدی برای قوانین حقوقی و همچنین باور‌های مذهبی ما نیست، زیرا از ۱۴ قرن پیش تاکنون نیز این اعمال، جرم محسوب می‌شدند. جنیدی گفت: طبق مفاد پالرمو، در صورت پیوستن ایران، ما به درخواستی‌هایی جواب می‌دهیم که با امنیت ملی و حاکمیت نظام منافات نداشته باشد و که صراحتا در ماده ۴ و بند ۲۱ ماده ۱۸ این معاهده آورده شده است.

ادعایی درباره تخریب ویلای خبرساز لواسان

خبرنگار ایرنا مستقر در شمیرانات صبح امروز (چهارشنبه) در محل ویلای خبرساز متعلق به «شبنم نعمت زاده» در لواسان حاضر شد و مشاهده کرد روند تخریب آن نسبت به روز یکشنبه هفته جاری که با حکم قضایی آغاز شده بود، تغییری نکرده و درواقع بخش‌های غیرمجاز آن هنوز تخریب نشده است. روز یکشنبه هفته جاری با حضور مسئولان قضایی و شهری لواسان تخریب بخش‌های غیرمجاز این بنا در دو بخش ابتدایی و انتهایی ساختمان اصلی آغاز شد، اما پس از گذشت چندروز همچنان بنای ویلا مانند روز یکشنبه دست نخورده مانده است. گفته شده، ساختمان اصلی این ویلا پابرجا خواهد ماند و تنها بخش‌هایی که خارج از مجوز ساخته شده، قرار است تخریب شود. شهرداری لواسان اعلام کرده بود که در این بنا یکهزار و دوازده متر خارج از مجوز ساخته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار