مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از اعطاء کمک هزینه ازدواج به ۲۷۰۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: خوشبختانه کمیته امداد، کمترین آمار طلاق را در جامعه مددجویی به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۲۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 10 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی، عصر امروز، ۱۹ اسفند ماه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با تاکید بر اینکه این نهاد به عنوان یک دستگاه مردمی، نقش خود را با احتساب بضاعت خود انجام داده است، اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد را جوانان به خود اختصاص داده‌اند که درواقع ۱۴ درصد کل جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شوند. 
وی ادامه داد: در بحث ازدواج و کمک هزینه، طی سال جاری برای ۲۷۰۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان، کمک هزینه ازدواج اعطا شده که با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان بوده است.
سهندی با اشاره به حمایت‌های تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی این نهاد خاطرنشان کرد: بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در رابطه با کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اعطا شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۳۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این میزان شغل با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده ۱۰۷۰ مورد مربوط به جوانان بوده و ۲۱ میلیارد تومان برای تسهیلات خوداشتغالی جوانان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی یادآور شد: ۵۰ درصد آموزش‌های فنی‌وحرفه ای این نهاد مربوط به قشر جوان بوده و ۴ هزار نفر ار جوانان نیز با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان، طی سال جاری از اردوهای فرهنگی و هنری بهره‌مند شده‌اند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیارد تومان نیز در بحث بهداشت و سلامت هزینه شده است، تصریح کرد: ۹۹ درصد مشاوره‌های کمیته امداد نیز مربوط به جوانان بوده و بالاترین نرخ ازدواج و کمترین آمار طلاق را در جامعه مددجویی داشته و به ازای هر ۵۰ ازدواج فقط ۱ طلاق را داشته‌ایم.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار