در صفحه توئیتر حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» درج شده؛ ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی. طبق اعلام روابط عمومی دستگاه قضایی، قرار است مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید قوه قضائیه فردا دوشنبه بیستم اسفند ماه برگزار شود، اما همچنان خبری از معرفی تولیت جدید آستان قدس رضوی و جانشین حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در این جایگاه نیست.
کد خبر: ۷۲۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 11 March 2019

پس از گمانه زنی های چند ماهه درباره انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، هفته گذشته آیت الله صادق آملی لاریجانی ـ که چندی است به ریاست جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیده شده ـ از رهبر انقلاب درخواست کرد تا رئیس جدید دستگاه قضایی را به واسطه مسئولیت جدیدی که او پذیرفته، چند ماه زودتر از موعد مقرر معرفی کنند که بر همین اساس سرانجام پنجشنبه هفته گذشته حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه معرفی شد.

به گزارش «تابناک»؛ عصر شانزدهم اسفند ماه، رهبر انقلاب با صدور حکمی رئیس جدید دستگاه قضایی را منصوب نمودند و با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

چرا با انتخاب رئیسی برای ریاست دستگاه قضایی، تولیت جدید آستان قدس معرفی نشد؟

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که طی روزهای گذشته سفری به عتبات عالیات داشته و پس از آن به محض ورود به تهران برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی رفت، در حالی کار خود را آغاز کرده که همچنان عنوان تولیت آستان قدس رضوی را نیز بر عهده دارد و فرد جدیدی از سوی رهبر انقلاب به عنوان جانشین او معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید

در صفحه توئیتر حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» درج شده؛ ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی. طبق اعلام روابط عمومی دستگاه قضایی، قرار است مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید قوه قضائیه فردا دوشنبه بیستم اسفند ماه برگزار شود، اما همچنان خبری از معرفی تولیت جدید آستان قدس رضوی و جانشین حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در این جایگاه نیست.

شنیده ها حاکی از آن است که به احتمال فراوان، تولیت جدید آستان قدس رضوی تا پایان سال 97 معرفی نخواهد شد. آنچنان که برخی خبرها حکایت دارد، این موضوع به درخواست شخص حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صورت گرفته و لذا به احتمال فراوان او این دو مسئولیت را همزمان تا اولین روز سال 98 بر عهده خواهد داشت.

گفته می شود، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تا سفر رهبر انقلاب به مشهد مقدس و سخنرانی روز اول فرودین ایشان در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی حاضر خواهد بود و پس از آن احتمالا این جایگاه را به حجت الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب واگذار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در خانواده متدین در شهر مقدس مشهد متولد شد و پس از گذراندن دروس حوزوی از اواخر سال ۱۳۶۸ در دفتر مقام معظم رهبری مشغول فعالیت شده و از همان آغاز دوران رهبری حضرت آیت خامنه ای به امر ایشان همکاری گسترده ای را در قسمت های مختلف دفتر رهبری شروع کرده است.

حجت الاسلام مروی درباره چگونگی آشنایی با رهبر انقلاب و همکاری با ایشان در مصاحبه ای چنین گفته است: من تقریباً از اواخر سال ۶۸ افتخار همکاری در دفتر مقام معظم رهبری را پیدا کردم. تقریباً حدود هشت، نه ماه که از دوره رهبری ایشان می گذشت. بنده در قم، مشغول درس و کارهای طلبگی ام بودم که به امر ایشان و با عنایت و نظر مبارک خود ایشان، این افتخار نصیب این حقیر شد که همکاری را در دفتر شروع کنم و در خدمت ایشان باشم. البته قبل از انقلاب هم، از دوره تقریباً نوجوانی خدمت ایشان در مشهد بودیم و ارادت داشتیم. در سخنرانی های ایشان در مسجد امام حسن، در مسجد کرامت و جلساتی که در منزلشان داشتند، خدمتشان می رسیدیم. ما از همان دوره تقریباً نوجوانی، ارادت به ایشان و ارتباط داشتیم. حتی یادم هست ایشان با مرحوم پدر و مرحوم اخوی ما آشنا بودند و گاهی منزل ما تشریف می آوردند و ارتباط، ارادت و آشنایی ما با ایشان به سال های تقریباً ۵۳-۵۲ برمی گردد، ولی ارتباط کاری مان از تقریباً اسفند یا بهمن ۶۸ شروع شد که اینجا در معاونت ارتباطات حوزه ای، در خدمت ایشان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار