مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه طی سالجاری بیش از ۸۴ هزار نفر از هم‌استانی‌ها خون اهدا کردند، گفت: آمادگی کامل برای خون‌گیری از نیکوکاران در ایام نوروز را داریم.
کد خبر: ۷۲۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 11 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز مجتبی قهرمان رضائیه با اشاره به اینکه بیماران همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، اظهار داشت: خون و فرآورده‌های خونی ۳ تا ۵ روز قابلیت ماندگاری دارند و به همین دلیل در برخی ایام با کمبود خون مواجه می‌شویم.

وی، افزود: در سال‌جاری نزدیک به ۸۸ هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که ۸۴ هزار نفر تاکنون در استان خون اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: محدوده سنی اهدا کنندگان در سال‌جاری بین ۳۰ تا ۴۰ سال بوده که شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب بیشترین اهدای خون را داشته‌اند.

وی، با تاکید بر اینکه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته میزان اهدای خون توسط مردم افزایش چشمگیری داشته، ادامه داد: ۵ پایگاه فعال در ارومیه، نقده، خوی، مهاباد و میاندوآب به همراه تیم سیار در سطح استان فعالیت داشته و نسبت به خون‌گیری از مردم متقاضی اهدای خون اقدام کرده‌اند.

قهرمان رضائیه، با اشاره به اینکه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته مردم بیشتر نسبت به اهدای پلاسما رغبت نشان داده و اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: در همه گروه‌های خونی مخصوصا گروه‌های خونی منفی نیاز به پلاسما وجود دارد که البته بیشترین نیاز مربوط به گلبول قرمز و سپس پلاکت است.

وی، در خصوص طرح عیدانه اهدای خون در استان، بیان داشت: طرح عیدانه اهدای خون از ۲۰ اسفندماه شروع شده و تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت که در روزهای تعطیل فقط پایگاه ارومیه فعالیت داشته و در روزهای بین تعطیل تمامی پایگاه‌ها دایر خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، در خصوص ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در زمان عید نوروز، گفت: پایگاه‌ها در روزهای تعطیل ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۳ و روزهای بین تعطیل طبق شرایط معمول فعالیت خواهند داشت. برای اهدای خون داشتن کارت ملی الزامی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار