در پی شکایت جمعی از مال باختگان شرکت داتیس خودرو ایرانیان، اخبار رسیده حکایت از بازداشت مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل قبلی این شرکت؛ بازداشتی که ظاهرا شکایت مال باختگان تنها یک دلیل وقوع آن است.
کد خبر: ۷۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 11 March 2019
در پی شکایت جمعی از مال باختگان شرکت داتیس خودرو ایرانیان، اخبار رسیده حکایت از بازداشت مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل قبلی این شرکت؛ بازداشتی که ظاهرا شکایت مال باختگان تنها یک دلیل وقوع آن است.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که خبر می‌رسد، ظهر روز شنبه (هجدهم اسفندماه) مهراد علینقی، مدیرعامل شرکت داتیس خودرو ایرانیان (نمایندگی رسمی HEICO در ایران) به علت عدم انجام تعهدات و تحویل خودرو‌های ثبت نامی مشتریان، به شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۲۲ احضار می‌شود و پس از تفهیم اتهام، برای وی قرار وثیقه ۳۵ میلیارد تومانی صادر می‌شود.

رویدادی که در پی آن، علینقی از پرداخت وثیقه امتناع می‌کند تا با همراهی مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب، روانه بازداشتگاه اوین شود؛ اتفاقی که چند روز پیشتر برای میلاد، مدیرعامل قبلی این شرکت و برادر وی رقم خورد تا به نظر برسد، رسیدگی به پرونده شکایت از این شرکت، وارد فاز جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید

رسیدگی به پرونده شکایت از این دو برادر در حالی در شعبه مخصوص جرایم اقتصادی در دادسرای ناحیه ۲۲ کلید خورده که پیشتر، در تیرماه امسال احمد فاردار، مدیرکل نظارت بر کالای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به ایرنا گفته بود، «پرونده تعزیراتی برای شرکت داتیس خودرو تشکیل شده است.»

موضوعی که ظاهرا منجر به شکایت این سازمان از داتیس خودرو نیز شده، چون داتیس خودرو مجوزی برای ثبت سفارش دریافت نکرده و حق پیش فروش خودرو نیز نداشته است. این در حالی است که به گفته مسئولان قضایی، به رغم تشکیل پرونده برای این شرکت، فعالیت تبلیغاتی این شرکت برای جذب مشتریان دیگر تداوم داشته است!

موضوعی که به گفته عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، ناشی از فقدان نظارت کافی توسط نهاد‌هایی مانند وزارت صمت و بانک مرکزی بر شرکت‌های فعال در این عرصه است. نظارتی که فقدان آن موجب شکل گیری پرونده‌هایی شده و می‌شود که افراد زیادی را گرفتار می‌کنند و هم برخورد کردن با آن‌ها و هم برخورد نکردن با آن‌ها مشکل آفرین است.

مشکلی که دولت آبادی آن را این گونه تشریح می‌کند: «وقتی متهمان این پرونده‌ها بازداشت می‌شوند، اداره امور شرکت‌ها مختل و کار‌ها متوقف می‌گردد و اگر بازداشت نشوند نیز ممکن است به لحاظ ادامه اقدامات و پیگیری شکاتی که وجوهی پرداخت کرده اند و در حال اجرای تعهدات هستند، مشکلات بیشتر شود.»

اظهارنظری که با توجه به آن، می‌توان حدس زد دلیل بازداشت مدیرعامل فعلی و قبلی داتیس خودرو، تکمیل پرونده یا تلاش متهمان برای جذب مشتریان جدید یا جمیع این دست عوامل بوده است. اتفاقی که بهتر است منتظر اظهار نظر رسمی مقامات قضایی در خصوص آن و روشن شدن ابعاد کامل پرونده بمانیم.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار