رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان از برگزاری دومین دوره آموزش خبرنگار حرفه‌ای در این شهرستان با همکاری سازمان هلال احمر خبرداد.
کد خبر: ۷۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 12 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جعفر رحمانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان : دومین دوره آموزش "خبرنگار حرفه ای" با شرکت ۳۲ کارآموز، با همکاری سازمان هلال احمر و همچنین همکاری پایگاه خبری کردستان فردا در بوکان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی، به صورت کاملا تخصصی و طبق استاندارد سازمان فنی و حرفه ای، توسط استادان با تجربه در این حوزه در زمینه‌های مختلف خبری برگزار گردید، افزود:کارآموزان آموزش دیده، مراحل اصلی یک متد علمی خبرنگاری را به صورت تئوری و نظری طی نموده و پس از اجرای آزمون، به آن‌ها مدرک بین اللملی خبرنگاری اعطاء می‌شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه دوره‌ی جدید آموزش خبرنگاران به صورت حرفه‌ای و تخصصی می‌تواند، زمینه ساز حرکت جامعه به سوی ترقی و تحول فرهنگی و ایجاد بستر‌های لازم برای کسب و کار‌های نوین فراهم نماید، تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان بوکان، برای بعد از سال‌ها این مرکز آموزشی با تلاش‌های زیاد توانست مجوز‌های لازم را از استان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، برای برگزاری این دوره آموزشی اخذ نماید.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان یادآور شد: این مرکز، تنها مرکزی است در سطح استان که توانسته رشته‌ی خبرنگاری را به کارآموزان علاقه‌مند آموزش دهد.

رحمانی در ادامه اظهار کرد: رسانه می‌تواند نقش اساسی را در توسعه یک شهر داشته باشد که شالوده‌ی اصلی آن تولید نیروی انسانی کارآمد است تا بتوان به وسیله‌ی آن به تقویت ارزش‌های فرهنگی و بومی مبادرت نمود و با تهاجم فرهنگی و شبکه‌های ماهواره‌ای که بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته اند مبارزه کرد و جامعه را تعالی بخشید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با استفاده از اضافه کردن امکانات سخت افزاری و گسترش فضای آموزشی در دوره‌های بعدی از سراسر کشور، کارآموز پذیرش خواهیم کرد تا در رشته‌ی خبرنگاری به صورت کاملا تخصصی آموزش ببینند و خروجی آموزش دیدگان کاربردی و عملی‌تر شود تا آنان بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شوند و فضای رقابتی ایجاد نمایند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوکان در پایان از مدیر مسئول پایگاه خبری کردستان فردا آزاد حاجی غفوری، که در این راستا مجری اصلی این طرح بوده و از مدرسان این دوره آقایان حسن اسماعیل پور کارشناس ارشد علوم ارتباطات و مدرس رشته‌ی خبرنگاری و همچنین بهروز اسراری مدرس رشته‌ی عکاسی خبری تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد به منظور احساس نیاز کشور و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای روند رو به رشد و نیز توسعه‌ی ساختاری رشته‌ی خبرنگاری، حمایت همه جانبه‌ی مسئولان امر در این زمینه بهتر و بیشتر گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار