معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: از لحاظ فضای سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در رتبه 29 کشوری قرا دارد و تلاش همه مسؤولان و مردم را می‌طلبد تا این مشکل رفع شود.
کد خبر: ۷۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 13 March 2019

ولی حسینی  امروز در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه از مجتمع ورزشی شهید رجایی اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده دانش آموزی استان 13 سانتی‌مترمربع است که این میزان با میانگین کشوری که 28سانتی‌متر است، فاصله زیادی دارد و سعی می‌شود با کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات این اداره‌کل و همت مسؤولان شهری و استانی در سال‌های آینده به میانگین کشوری نزدیک شویم.

وی خاطرنشان کرد: 103 سالن ورزشی دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که 23 باب از آنها در شهرستان ارومیه قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرروش آذربایجان‌غربی با اذعان به اینکه این استان از لحاظ شاخص سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی در رتبه 29 کشور قراردارد، گفت: بهبود وضعیت آذربایجان‌غربی در سرانه فضای ورزشی دانش آموزان نیازمند نگاه ویژه مسؤولان وزارتی، استانی و شهری است.

وی با اشاره به رویکرد سند تحول بنیادین افزود: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چرخش از آموزش به تربیت و آموزش مهارت‌های اجتماعی است.

آذربایجان‌غربی در سرانه فضای ورزشی رتبه 29 کشور را دارد

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسینی به نگاه عموم مردم به حوزه تربیت بدنی و لازمه توجه آن در جامعه امروزی اشاره کرد وافزود: زندگی آپارتمانی امروزی و مسائل فرهنگی موجود در جامعه، لزوم توجه به حوزه تربیت بدنی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مهمترین برنامه برای سلامت افراد جامعه فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی است، گفت: اگر بخواهیم زمینه‌های مناسب برای پرکردن اوقات فراغت جوانان را در جامعه فراهم کنیم باید بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را روی فضاهای ورزشی داشته باشیم اما در شرایط کنونی، فضاهای ورزشی جوابگوی نیازهای جامعه نیست.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر نیز می‌توانند در راستای بسترسازی برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و کمک برای توسعه فضاهای ورزشی دانش آموزی نقش مهمی ایفا کنند، اظهار کرد: حوزه ورزش وجوانان، تربیت بدنی و سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از سوی مدیریت شهری در نقاط مختلف استان مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی تصریح کرد: هر اندازه مدارس پویا، با نشاط و شاداب باشند، به همان اندازه دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی دور خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار