موفقیت‌ترین شرکت‌ها در جهان همواره روش‌هایی خلاقانه و تحسین برانگیز را برای رسیدن به اهداف خود برمی‌گزینند.
کد خبر: ۷۲۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 14 March 2019

کسب و کار‌های مختلف در جهان تاثیر بسیار عمیقی بر صنعت و فرهنگ هر جامعه‌ای دارند. این اثر غیرقابل انکار از چنان اهمیت بالایی برخورد است که هرساله سازمان‌هایی خاص به بررسی و رتبه بندی شرکت‌های دارای خلاقیت و نوآوری می‌پردازند.

امروزه موفق‌ترین شرکت‌های جهان، شرکت‌هایی هستند خلاق‌ترین ایده‌ها را بکارگیری می‌کنند و ضمن انجام فعالیت‌‍‌های روزمره خود دستاور‌های بزرگی را بدست می‌آورند. نوآوری به زمان، مکان و شخص خاصی انحصار ندارد و همه افراد در هر جایگاهی تنها با تفکر خود می‌توانند موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورند.

البته لازم به ذکر است خلاقیت در معنای واقعی خود تنها محدود به مشاغل صنعتی، پزشکی، علوم انسانی و یا موارد دیگر نیست و همه انسان‌های ساکن روی کره زمین می‌توانند در زمینه مورد علاقه خود خلاقیت داشته باشند. همانند هر موضوع دیگری، مسئله خلاقیت و نوآوری نیز میزان و اندازه‌های مختلفی دارد و بر همین مبنا است که خلاق‌ترین شرکت‌ها در جهان هرساله انتخاب و به مردم جهان معرفی می‌شوند.

نوآوری در یک شرکت علمی و صنعتی لزوما منحصر به موارد بسیار خاص نیست، چه بسیار ایده‌هایی که در ابتدا امر بیهوده و بدون کاربردی به نظر می‌رسیدند، ولی پس از بکارگیری و استفاده درست و دقیق از آن نتایجی بسیار ارزشمند را از خود به جای گذاشتند و توانستند بخشی از مشکلات زندگی روزمره شهروندان جهان را حل کنند.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

فروشگاه لوازم خانگی Shopify

از کوچکترین تا بزرگترین لوازم خانگی را در فروشگاه شاپیفی می‌توانید پیدا کنید. فروشگاه لوازم خانگی Shopify یکی از محبوب‌ترین محل‌های برای خرید است و بسیاری از افراد شناخته شده در جهان وسایل خانگی مورد نظر خود را از آن خریداری می‌توانند. بیش از ۸۰۰۰۰۰ فروشنده در کشور‌های مختلف اجناس مورد نظر خود را از این فروشگاه تهیه می‌کنند.

فروشگاه Shopify با استفاده از شیوه‌های نوین فروش و خلاقیت در توزیع کالا‌ها توانسته است در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۱ میلیون دلار درآمدزایی کند. این میزان از کسب درآمد در سال ۲۰۱۸ میلادی با صعود ۵۹ درصدی به عددی برابر ۱.۰۷ میلیارد دلار رسید و به همین دلیل Shopify یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان است.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

شرکت ورزشی Peloton

هفت سال از زمان آغاز به کار شرکت Peloton می‌گذرد و این شرکت در طول این سال‌ها با تلاش روز افزون در کنار بکار گیری ایده‌های نو توانسته است موفقیت‌های بزرگی را بدست آورد. این شرکت در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی ورزشی و تناسب اندام فعالیت می‌کند و تا کنون صد‌ها ساعت فیلم تولید کرده است.

استودیو مرکزی و محل ضبط تصاویر کلاس‌های آموزشی این شرکت در محله منهتن نیویورک قرار دارد و بخش زنده تعدادی از کلاس‌های Peloton تا ۱۰۰۰۰ نفر بیننده داشته است. هزینه اشتراک ماهیانه نرم‌افزار‌های این شرکت ۱۹.۴۹ دلار است. Peloton با برنامه‌های تناسب اندام خود در سال گذشته میلادی ۷۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

گروه تجاری Alibaba Group

علی بابا نامی بسیار آشنا برای اکثر مردم جهان و به ویژه مردم کشور‌های آسیایی است. دلیل حضور این شرکت در میان خلاق‌ترین شرکت‌های جهان بکار گیری هوش مصنوعی در این حوزه فعالیت خود است. علی بابا خرده فروشی بسیار گسترده در جهان است که ساختمان مرکزی آن در کشور چین قرار دارد. این شرکت بزرگ با روش‌هایی خلاقانه تجربه خرید دنیای دیجیتال و فیزیکی را به صورت یکپارچه به مشتریان عرضه می‌کند.

مشتریان در فروشگاه مجازی علی بابا می‌توانند از هرگونه مواد غذایی گرفته تا آخرین تکنولوژی را روز دنیا خریداری کنند. این شرکت با داشتن تیم مجرب حمل و نقل و انبار‌های بزرگ کلا در نقاط مختلف جهان شرکت در کالا‌های خریداری شده را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان می‌رساند. علی بابا به نوعی رقیبی بسیار جدی برای آمازون محسوب می‌شود.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

شرکت Truepic

شرکت Truepic با مجموعه‌ای از اقدامات خلاقانه کاری کرده ایست که مردم در جهان بیشتر به چشمات خود اعتماد داشته باشند. چند سال پیش و در جریان درگیری‌های نظامیان سوریه با تروریست‌های تکفری داعش، عده‌ای سودجو تصاویری دلخراش را از برخی مناطق درگیر جنگ در سوریه منتشر کردند و مدعی شدند دولت قانونی سوریه با حمایت نظامیان این کشور مردم بی‌گناه را مورد حمله بمب‌های شیمیایی قرار داده است.

ساعاتی بعد از انتشار این تصاویر شرکت‌های مختلفی در جهان در صدد تایید اصلی یا جعلی بودند آن‌ها بر آمدند. یکی از این شرکت‌ها، Truepic بود که با روش‌های مختلف و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته توانست جعلی بودن تصاویر را اثبات کند. اپلیکیشن این شرکت در حال حاضر به صورت اختصاصی متعلق به دستگاه‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا است، ولی به زودی با امکاناتی خاص در اختیار همگی مردم قرار می‌گیرد. شرکت Truepic با انجام اقداماتی بشر دوستانه ضمن استفاده مفید از فناوری‌های برتر توانسته است بین خلاق‌ترین شرکت‌های جهان قرار بگیرد.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

شرکت فناوری Apple

شاید کمتر انسانی در دنیا وجود داشته باشد که نام شرکت Apple را نشنیده و با آن آشنایی نداشته باشد. این غول فناوری آماری همواره یکی از خلاق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های جهان بوده است و به همین دلیل نیز توانسته بار‌ها به عنوان برترین و گران‌ترین شرکت جهان شناخته شود. هرچند Apple محصولات بسیار زیادی تولید می‌کند و همگی آن‌ها از بهترین کیفیت ممکن برخوردار هستند، ولی آن‌چه در میان همه آن‌ها سبب قدرت برتر یک شرکت در جهان امروز می‌شود فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی-AL و واقعیت افزوده-AR است.

این فناوری‌ها به راستی جهان و تولیدات فناوری را دچار تحول کرده و دستیابی به قدرت در این زمینه شاید به معنای سلطه بر همه فناوری‌ها است. اپل نیز با درک دقیق این موضوع به خوبی عمل کرده است و برنامه‌های حساب شده‌ای نیز برای آینده دارد.


با خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید +تصاویر ////////

شرکت Airtable

شرکت Airtable سیستمی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌تواند داده‌های گردش کاری خود را نه در سطح یک کارآموز بلکه در سطح یه مدیر اجرایی حرفه‌ای تجزیه و تحلیل کند. نرم‌افزار این شرکت تنها در سال گذشته به بیش از ۹۰۰۰۰ شرکت بزرگ و کوچک کمک کرد تا برنامه‌های مالی و اداری خود را به صورت دقیق‌تر تنظیم کنند. گفتنی است Airtable در سال گذشته ۱.۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار