آیا تا به حال این اتفاق برایتان افتاده که ناگهان در جلسه کاری بسیار مهمی، یاد یک شوخی یا جوک بیفتید و مجبور شوید تمام انرژی خود را صرف کنید تا قهقهه سر ندهید؟ آیا پس از رخ دادن اتفاقات ناگوار یا عجیب، سریعاً شوخی بامزه یا مسخره‌ای در این‌باره به ذهن شما خطور می‌کند و نمی توانید جلوی خنده خود را بگیرید.
کد خبر: ۷۲۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 14 March 2019

به گزارش تابناک؛ برخی افراد از اینکه چنین ذهن شوخ طبعی دارند یا در مواقع عجیب ناگهان به خنده می‌افتند، حس خوبی ندارند اما نیازی نیست که چنین تفکری در پیش بگیرند چرا که شوخ طبعی می‌تواند نشانه هوش باشد و اثبات شده که افراد شوخ طبع و بامزه، IQ بالاتری نسبت به دیگران دارند.

 

شوخ طبعی

اصلاً نیازی نیست که از خندیدن در این مواقع خجالت بکشید یا تصور کنید که یک روان‌پریش با مغزی پیچیده هستید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شوخ طبعی و توانایی خندیدن به موقعیت‌های تلخ یا موضوعاتی که تابو به شمار می‌روند، می‌تواند نشانی از بالابودن IQ یا هوش فرد باشد.

  •     شوخ طبعی می تواند برای موفقیت شغلی شما حیاتی باشد

بد نیست بدانید که یک سبک از کمدی با نام کمدی سیاه یا کمدی تلخ در دسته بندی‌های ادبیات و هنر وجود دارد که به شوخی با مسائلی نظیر مرگ، جنگ، خشونت و ... می‌پردازد که جز دسته‌ی تابو‌ها به شمار می‌رود. محققان اثبات کرده‌اند افرادی که می‌توانند این دسته شوخی‌ها را درک کنند و به آنها بخندند، در واقع هم از ثبات احساسی بیشتری برخوردارند و هوش کلامی یا غیر کلامی بیشتری دارند.

شوخ طبعی

«جرج کارلین» یکی از بهترین کمدین‌های حوزه طنز تلخ

در این آزمایش‌ها، یک دسته از شوخی‌ها با مزمون کمدی سیاه مقابل داوطلبان قرار گرفت و آنها مجبور شدند به سوالاتی درباره‌ این جوک‌ها پاسخ دهند. محققان با بررسی پاسخ داوطلبین متوحه می‌شدند که آنها تا چه حد این شوخی را متوجه شده‌اند. پس از این بررسی مشخص شد افرادی که از IQ بیشتری برخوردار بودند و مدرک تحصیلی بالاتری داشتند، راحتر از دیگران کمدی تلخ را درک کرده و به آن خندیده بودند.

  •     هشت وبسایت جذاب که شما را از کسالت و بی حوصلگی نجات می دهند

محققان با اضافه کردن نتایج این بررسی به تحقیقات مشابه، نتیجه گرفتند که پردازش موقعیت‌های طنز، کمدی تلخ، فعالیت فکری بیشتری می‌طلبد و به همین دلیل است که افراد باهوش راحت‌تر با این مدل شوخی‌ها کنار می‌آیند و قوه شوخ طبعی آنها کمی به رنگ سیاه متمایل است.

شوخ طبعی

پس بار دیگر که در موقعیت‌ ناخوشایندی نظیر مراسم ختم یا در بیمارستان، شوخی تلخی به ذهنتان آمد، خجالت نکشید و آن را در موقعیتی مناسب بیان کنید؛ شاید اطرافیانتان هم باهوش باشند و بتوانند به این شوخی بخندند تا کمی از غم و اندوهشان کاسته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار