براساس گفته مسؤولان اورژانس، نیروی انتظامی و سازمان آتش‌نشانی، حوادث چهارشنبه آخر امسال نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 20 March 2019

شب چهارشنبه آخر سال که فرا می‌رسد شاهد اخبار ناگواری از حوادثی که به خاطر چند لحظه شادی ناخوشایند بروز می‌کند هستیم، از مجروح شدن و قطع عضو و حتی در پاره‌ای از مواقع فوت برخی از شهروندان، امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقدامات و برنامه‌های مناسبی در زمینه پیشگیری از حوادث اندیشه شده است و آرزو می‌کنیم که جشن چهارشنبه آخر سال به دلیل غفلت برخی از افراد منجر به تلخ شدن کام دیگران نشود.

در ادامه گزارش لحظه‌ به لحظه خبرگزاری فارس از حوادث چهارشنبه آخر سال را می‌خوانید:

23:10- براساس اعلام مسئولان در سال گذشته تا این ساعت حدود ۵ هزار مصدوم گزارش شده بود که با توجه به رسیدن عدد مصدومان امسال به ۱۵۰۰ نفر می‌توان گفت شاهد کاهش ۷۵ درصدی مصدومان هستیم.

23:05- کولیوند: آمار مصدومان از ابتدای اسفند تا کنون ۱۵۰۰ نفر در کل کشور بوده است که تا الان کاهش چشمگیری داشته‌ایم و امیدواریم امار در یکی دو ساعت آینده تغییری نکند.

23:00- صابریان در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومان تا ساعت ۲۳ امشب گفت: بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال تاکنون ۱۲۶۰ نفر در کل کشور مصدوم شده‌اند همچنین ۱۰۹ نفر در بخش عادی بستری و ۲ نفر نیز تحت مراقبت های درمانی ویژه قرار دارند.

 وی افزود: حوادث امشب باعث قطع عضو ۹۶ نفر شد، و ۳۱۴ نفر نیز دچار از ناحیه چشم آسیب دیدند.

22:45- رییس پلیس پایتخت از مصدومیت دو تن دیگر از ماموران پلیس در پی اصابت نارنجک دستی خبر داد و گفت: حوالی ساعت ۲۲ راکبین یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده نارمک اقدام به پرتاب نارنجک دستی به سمت دو تن از ماموران پلیس کردند.

دو مامور بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدندو عوامل کلانتری نارمک نیز نسبت به شناسایی و دستگیری راکبین موتورسیکلت اقدام و آنان را دستگیر کردند و عصر امروز نیز یکی از سربازان وظیفه در محدوده جنوب تهران از ناحیه پا مورد اصابت نارنجک دستی قرار گرفته بود.

22:30- وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان فارابی از روند درمان مصدومان مطلع شد.

22:15- کولیوند رئیس اورژانس کشور: تا ساعت ۲۲ امشب ۹۰۰ نفر مراجعه کننده به اورژانس داشته ایم در کل کشور که ۷۸ نفر این افراد بستری شده اند و نسبت به سال گذشته حدود ۶۵ درصد کاهش حوادث نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

22:10- ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران: از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۲ تنها ۱۴۳ مورد حادثه داشتیم که آمارمان کاهش خوبی داشته است و فقط یک مورد از این حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال بوده است.

وی ادامه داد: ما آتش سوزی نگران کننده‌ای نداشتیم و از همه شهروندان تشکر می‌کنم.

22:05 - سردار رحیمی: اگر بخواهیم جمع بندی کلی کنیم چهارشنبه آخر سال امسال اصلا قابل قیاس با سال گذشته نیست و وضعیت مان بسیار مطلوب است و در مجموع ۲۰ نفر از افرادی که اقدام به رفتارهای هنجار شکنانه داشتند دستگیر شدند و قرارگاه فرماندهی انتظامی تهران با حضور همه نمایندگان دستگاه ها فعال است.

وی افزود: هماهنگی خوبی بین پلیس و همه دستگاه‌های امداد رسان  وجود دارد. 

22:00 - پیمان صابریان رئیس کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال در خصوص آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲ امشب گفت: تا کنون ۷۵۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه مصدوم شده‌اند که ۷۵ نفر در بخش عادی بستری و یک نفر نیز در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارد، از این تعداد ۵۴۵ نفر به صورت سرپایی درمان شده و متاسفانه ۶۹ نفر به دلیل حوادث دچار قطع عضو شده اند، تاکنون یک نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست داده است.

21:30- تکنسین هاى اورژانس تهران به آقاى ٤٠ ساله که بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب دیدگى چشم چپ شده بود امدادرسانی کردند

21:20- آمار تعداد مصدومان در استان تهران تاکنون ۸۱ نفر گزارش شده است که هفت نفر در بخش عادی تحت درمان قرار دارند و ۶۳ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، همچنین ۱۲ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال قطع عضو شده و ۲۱ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب چشم شده‌اند.

21:15 - رئیس کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال گفت: تعداد مصدومین کل کشور تاکنون ۳۴۳ نفر گزارش شده که از این تعداد ۲۷۶ نفر مرد و ۶۷ نفر زن بوده‌اند ۳۶ نفر از مصدومان در بخش بستری و یک نفر در بخش ویژه تحت درمان است.

وی افزود: ۲۱۸ نفر به صورت سرپایی درمان و متاسفانه تاکنون ۳۲ نفر بر اثر حادثه چهارشنبه آخر سال دچار قطع عضو شده اند، همچنین هشتاد نفر از مصدومان دچار سوختگی درجه یک ۷۶ نفر دچار سوختگی درجه دو ۲۳ نفر و سوختگی درجه ۳ شده‌اند و ۹۸ نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

21:05- به گفته مسئولان فرد فوتی در زنجان نوجوانی حدوداً ۲۲ ساله و مجهول‌الهویه است که هویت وی تا کنون مشخص نشده است.

21:00- نمکی وزیر بهداشت در بیمارستان شهید مطهری:  اکثر افراد مصدوم شده به دلیل سوختگی بوده است و یک مورد هم فوتی در زنجان گزارش شده است و یک مورد تخلیه چشم در گیلان.

وی ادامه داد: آمار ما حکایت از این دارد که ۹۰ درصد تا این لحظه حوادث نسبت به سال قبل کاهش داشته است و امیدواریم این آمار هر روز و هر سال کمتر از سال قبل باشد و مورد مهم دیگری رخ ندهد.

وزیر بهداشت گفت: این مشکلات بیش از آنکه مشکلات نظام سلامت باشد مشکلات فرهنگی و اجتماعی است و سوء تدبیر در برخی مقاطع باعث شده است مشکلاتی مثل همین شب چهارشنبه آخر سال رخ بدهد شما می‌بینید که برخی از بیماران قلبی ما به دلیل همین صدای ترقه ها دچار مشکلات می‌شوند. همه باید کمک کنیم تا این عارضه به وجود آمده حل شود و این مشکل سو ایجاد شده در فرهنگ‌مان حل شود.

20:45- صابریان در خصوص تعداد مصدومان در شهر تهران اظهار داشت: تاکنون در شهر تهران ۴۳ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر مصدوم شدند که از این تعداد ۳۹ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: در شهر تهران تاکنون ۹ نفر دچار قطع عضو شده‌اند همچنین ۹ نفر دیگر از ناحیه چشم آسیب دیده اند، ۳۳ نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان شدند و هفت نفر در بخش عادی بستری هستند.

20:40- صابریان گفت: استان تهران با ۷۹ مورد مراجعه بیشترین تعداد مصدومان را به خود اختصاص داده است و بیمارستان‌های ارومیه با ۴۵ مصدوم در رده دوم قرار دارد.

وی افزود: یکی از مصدومان در شهر زنجان جان خود را از دست داد.

20:30- رییس کمیته کشوری جهارشنبه آخر سال در خصوص آمار تعداد مصدومین کل کشور تا ساعت 20:30 اظهار داشت: تاکنون ۲۱۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۱۹۲ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند، همچنین ۳۶ نفر در بخش عادی بستری و یک نفر در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارد از این تعداد مصدوم ۱۲۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند همچنین ۲۵ نفر نیز دچار قطع عضو شده و ۶۷ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده اند.

20:15- کولیوند رئیس اورژانس کشور: ما از اول دی‌ماه آموزش‌هایی برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها داشتیم و این کار را سال گذشته هم انجام دادیم اما سال گذشته تنها ۳۰ درصد کاهش حوادث را شاهد بودیم اما امسال این آموزش‌ها کاهش ۹۰ درصدی را تا این لحظه به همراه داشته است.

20:05- سرهنگ ایدون رییس کلانتری ۱۶۰ خزانه: دو کودک پسر ۷ ساله که در کوچه بازی می کردند یکی از آنان ترقه ای به طرف دیگری پرتاب کرد که منجر به مصدومیت جزیی از ناحیه گردن شد که به بیمارستان منتقل شد.

20:00- صابریان رییس کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال گفت: تا ساعت ۲۰ امشب ۱۵۵ نفر بر اثر حوادث در کل کشور مصدوم شده‌اند که از این تعداد، ۳۴ نفر بستری در بخش عادی یک نفر بستری در بخش ویژه، ۸۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی گفت: از این تعداد ۵۷ نفر دچار بریدگی خراشیدگی و ۲۲ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و همچنین ۴۸ نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

صابریان تصریح کرد: در شهر تهران نیز ۲۸ نفر تاکنون دچار مصدومیت شدند که هفت نفر از آنها در بخش عادی بستری و ۱۹ نفر به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. ۸ نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده و تاکنون ۷ نفر از مصدومان دچار قطع عضو شده‌اند.

19:55- سردار رحیمی گفت:‌ بیش از ۹۳ نفر از تهیه کنندگان و فروشندگان موادمحترقه و دارندگان انبار مواد محترقه آسیب زا را دستگیر کردیم.

وی افزود: ۸۰ نفر از بر هم زنندگان نظم شهر، تحت کنترل پلیس امنیت پایتخت هستند تا مشکلی از طرف این افراد در سطح شهر ایجاد نشود.

رئیس پلیس تهران گفت: ۳۸۴ محله داریم که به ۲۶۰ بلوک تقسیم کردیم که در هر بلوک ۶ واحد گشتی در خیابان‌ها و محلات تهران در حال گشت زنی هستند که ۲۰۰ ایستگاه پلیس پیشگیری و ۵۰ ایستگاه نوروزی راهنمایی در تهران فعال شده است.


تشریح وضعیت انتظامی پایتخت

 

19:50-  صابریان گفت: بر اثر حادثه در چابکسر خانم ۲۴ ساله از ناحیه چشم دچار مصدومیت شد که چشم وی تخلیه شده است.

19:45- صابریان در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومین در شهر تهران گفت: تاکنون ۲۳ نفر بر اثر حوادث مصدوم شده‌اند که شش نفر در بخش عادی بستری و ۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، همچنین در شهر تهران بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال ۶ نفر دچار قطع عضو شده‌اند.

19:45- رییس کمیته کشوری چهارشنبه  آخر سال در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومین تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه اظهار داشت: در کل کشور بر اثر حوادث چهارشنبه اخر سال ۱۱۹ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۲۸ نفر در بخش عادی  یک نفر در بخش ویژه بستری هستند.

وی گفت: ۶۴ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند همچنین تاکنون این حوادث منجر به قطع عضو ۱۵ نفر شده است که یک نفر از اینها فردی ۲۰ ساله در ارومیه بوده است.

صابریان گفت: ۲۱ نفر دچار سوختگی درجه یک و ۴۱ نفر دچار سوختگی درجه ۲ و ۲ نفر نیز دچار شکستگی شده اند.

19:40- جلال ملکی گفت: در ساعت ۱۹:۱۳دقیقه یک مورد حریق در ساختمان چهار طبقه‌ای واقع در خیابان آزادی، خیابان نجارزادگان به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شده یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در قسمت زیرپله بخشی از ضایعات دچار حریق شده بود و دود زیادی ساختمان را فرا گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند و تاکنون مورد مصدومیتی نداشته‌ایم و عملیات این حادثه همچنان ادامه دارد.

19:30 - رییس کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال در خصوص آمار مصدومان تا ساعت ۱۹:۳۰ گفت: در کل کشور تا کنون ۸۳ نفر بر اثر حوادث مصدوم شده‌اند. ۹۵ درصد این افراد مرد و ۵ درصد زن بوده‌اند.

صابریان افزود: ۲۱ نفر از این مصدومان بستری، ۳۹ نفر سرپایی درمان، ۱ نفر بستری در بخش ویژه، ۲۱ نفر دچار بریدگی و خراش، ۹ نفر قطع عضو شده‌اند.

19:20- داوری مدیرعامل آتش نشانی: با برنامه ریزی های انجام شده آتش نشانان تهران در آماده باش کامل هستند و حتی نیروهای استراحت ما هم در آماده باشند و هزار تیم عملیاتی را در سطح شهر تشکیل داده‌اند.

سازمانهایی مثل پلیس و اورژانس هم با ما همکاری خوبی داشته اند از ساعت ۱۷ تا کنون حدود ۲۰ مورد حریق جزئی داشته ایم امسال آرامش خاصی حاکم بوده است.

19:15- سردار رحیمی: از بعد از ظهر امروز پلیس تهران آماده باش صد درصدی بوده است و در ۲۵۰ نقطه مستقر شده است ۸۰ نقطه جز نقاطی بوده است که سوابقی در سالهای قبل از آنها وجود داشته است.

19:10- صابریان، رییس کمیته چهارشنبه آخر سال گفت: بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال روز شنبه هفته گذشته نوجوان ۱۹ ساله در مشهد جان خود را از داده است.

19:05-  از ابتدای اسفند تاکنون  ۳۳۷ مصدوم که ۴۸ نفر بستری، ۳ نفر بستری بخش ویژه، ۱۹۶ نفر درمان سرپایی، ۱۲۱ نفر سوختگی درجه دو یا ۳ ، ۳۶ نفر قطع عضو و ۱۱۹ نفر آسیب دیدگی به چشم

19:00-  سردار رحیمی گفت: با حضور گسترده نیروهای پلیس در شهر تا این لحظه هیچ حادثه خطرناک یا همراه با مصدومیتی در تهران رخ نداده است و تا به این لحظه تنها یک کودک ۱۴ ساله بر اثر بی دقتی مصدوم شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: اگر فردی قصد بر هم زدن آرامش مردم را داشته باشد طی هماهنگی‌هایی انجام شده با دستگاه قضائی از امشب تا پایان تعطیلات بازداشت می‌شود و اگر این افراد از خودرو و یا موتور سیکلت برای برهم زدن آرامش مردم استفاده کنند خودرو و یا دستگاه موتورسیکلت آنها تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

18:55- صابریان رییس کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال گفت: از اول اسفند تاکنون ۲۸۶ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شدند که ۲۵۸ نفر مرد و ۲۸ نفر زن هستند. از این تعداد ۳۸ ‏نفر بستری شدند که ۳ نفرشان در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.‏

 

18:50- رییس بیمارستان شهید مطهری اظهار کرد: یک انفجار کارگاهی در ماه گذشته داشتیم که تعداد هشت نفر مصدوم شده‌اند که متاسفانه یک نفر فوت و بقیه مرخص شده‌اند.

وی افزود: نسبت به سال های گذشته میزان آمار مراجعه کننده خیلی کم تر بوده است امروز تنها دو کودک با ده درصد سوختگی در بیمارستان بستری شده اند.

ده مرده ای بیان کرد: پزشکان بیمارستان مطهری از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در آمادگی کامل قرار دارند اما ۴۸ ساعت اخیر بیشترین امادگی ما از نظر متخصصان حاضر در بیمارستان مطهری است.


یکی از مصدومان منتقل شده به بیمارستان

18:45- سردار کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از ساعت ۱۵ روز جاری کلیه نیروهای کلانتری ها در همه محلات شهر جهت برقراری نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال مستقر شده اند.

پلیس مخالف شادی نیست .خط قرمز ، هنجار شکنی و قانون شکنی است و به خانواده های محترم توصیه داریم مواظب کودکان خود باشند تا تعطیلات نوروز را با شادی و سلامتی کنار عزیزانشان سپری کنند

18:40- پیمان صابریان مسئول کمیته کشوری چهارشنبه آخر سال گفت: تعداد مصدومان امروز حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۸ در کل کشور ۵۷ نفر است که ۹۵ درصد مرد و ۵ درصد زن هستند.

وی افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۲ نفر در بخش عادی، یک نفر در بخش ویژه بستری هستند. همچنین ۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۳ نفر دچار بریدگی و خراشیدگی و ۸ نفر دچار قطع عضو شدند.

18:35- مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۷ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۱۸ امروز در تهران خبر داد.

وی افزود: تمام مصدومین آقا بودند و یک نفر از آنها دچار سوختگی درجه یک، ۵ نفر دچار سوختگی درجه ۲ بودند که خوشبختانه ۶ نفر به صورت سرپایی درمان و یک نفر در بیمارستان بستری است.

 18:30- مجتبی یزدانی در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش نشانی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز ۵۰۰۰ نیروی آتش‌نشانی در هزار تیم عملیاتی در معابر مختلف مستقر شدند تا در صورت بروز حادثه احتمالی به شهروندان ارائه خدمت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: هر سال آمار حوادث چهارشنبه آخر سال کمتر می‌شود. امیدواریم امسال هم مشکلی نداشته باشیم. امشب با نیروهای نواحی و شهربان و حریم‌بان حدود ۷۰۰۰ نفر در حال آماده‌باش هستند.

18:20- سرهنگ سعید آقایاری رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت گفت: اولین مصدوم چهارشنبه آخر سال امسال که به بیمارستان انتقال یافت یک سرباز وظیفه شناس بود.

دقایقی قبل این سرباز حین انجام وظیفه در محدوده کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن توسط افرادی ناشناس مورد اصابت مواد محترقه خطرناک دست ساز قرار گرفت و از ناحیه پاشنه پای راست به شدت مصدوم شد.

18:10- مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حوادث آخرین چهارشنبه سال گذشته ۴۷۹۹ نفر مصدوم شدند گفت: از این تعداد ۳۴۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و متاسفانه ۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به نقش والدین در پیشگیری از حوادث اظهار داشت: پیش‌‌بینی می‌شود امسال شاهد حوادث کمتری باشیم.

18:05- پرویز نمازی مدیر پرستاری بیمارستان مطهری گفت: تا به این لحظه تعداد مراجعان کمتر از سال گذشته بوده است به طوری‌که از صبح تاکنون یک کودک چهار ساله به دلیل پرتاب نارنجک به داخل منزلشان در بیمارستان مطهری بستری شده است.

18:00 - شهردار تهران در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران گفت: تمامی نرده‌بان‌های آتش‌نشانی از گمرک ترخیص شده‌اند و به زودی به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اضافه خواهد شد.  وضعیت آتش‌نشانی در یک سال اخیر نسبت به قبل بهتر شده است البته کمبودهایی همواره وجود دارد ولی پس از حادثه پلاسکو توجه بیشتری آتش‌نشانان شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار