مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل جزو فعالیت‌های شاخص آموزش و پرورش استان در سال 97 بود، گفت: امسال توانستیم سه هزار و 400 دانش آموز بازمانده از تحصیل استان را در مقاطع مختلف تحصیلی به چرخه آموزش بازگردانیم.
کد خبر: ۷۲۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 20 March 2019
جذب 3400 بازمانده از تحصیل آذربایجان‌غربی در سال 97/ تغذیه رایگان 75 هزار دانش آموزی مرزی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی  با اشاره به عملکرد یک ساله آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان سال 97 را با شعار پاسخگویی و شفافیت آغاز کرد و توانست موفقیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی کسب کند.

وی بیان کرد: کسب موفقیت‌ها و دستیابی به اهداف با فعالیت فرهنگیان و تعامل تنگاتنگ با نماینده ولی فقیه در استان، رئیس شورای آموزش و پرورش و استاندار آذربایجان‌غربی، نمایندگان تلاشگر و مجمع نمایندگان و دستگاه‌های استان میسر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اذعان کرد: از جمله موفقیت‌های کسب شده در سال 97 دست‌یابی به رتبه‌های برتر توسط دانش آموزان استان در المپیادهای مختلف علمی و ورزشی توام با کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز است.

وی اضافه کرد: از سایر فعالیت‌های موفق در استان، پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سال قبل بود که 46 درصد افزایش یافته و از 31 هزار نفر به بیش از 46 هزار نفر رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به مرزی بودن استان و با مساعدت استانداری آذربایجان‌غربی، بالغ بر 75 هزار نفر دانش آموز در یک هزار و 400 روستای محدوده 30 کیلومتر مرزی استان تحت پوشش طرح تغذیه رایگان به مدت چهار ماه قرار گرفتند.

وی گفت: در راستای اجرای بند "ح" تبصره 9 قانون بودجه سال 1397 و با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مجوز تبدیل 63 هزار مترمربع از املاک آموزش و پرورش به واحدهای تجاری اخذ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های سوادآموزی رشد چشمگیری داشته‌ایم که راه‌اندازی 49 مرکز یادگیری محلی از جمله آنها است.

وی اظهار کرد: مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی در سال 97 بالغ بر  8.1 درصد کل دانش آموزان استان را پوشش دادند که نسبت به سال قبل 9.5 درصد رشد داشته است.

محمدی ادامه داد: مجوز احداث هفت مدرسه استثنائی 6 کلاسه از شورای آموزش و پرورش استان اخذ شده و اعتبارات آن از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی برای سال 98 پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز یک مدرسه 6 کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: مانور ساماندهی نیروی انسانی در 30 مرداد 97 اجرا شد و نتیجه آن اجرای مطلوب ساماندهی نیروی انسانی در یک مهر 97 بود.

وی گفت: جذب بازماندگان از تحصیل از فعالیت‌های شاخص آموزش و پرورش استان در سال جاری بود و امسال توانستیم سه هزار و 400 دانش آموز بازمانده از تحصیل را در مقاطع مختلف تحصیلی به چرخه آموزش بازگردانیم.

محمدی به رتبه‌های کشوری دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و آموزشی و پرسش مهر اشاره کرد و افزود: تلاش دانش آموزان استان در این زمینه بسیار چشمگیر است.

وی المپیادهای ورزشی را گامی در راستای با نشاط کردن مدارس بیان و اشاره کرد: اغلب دانش آموزان آذربایجان‌غربی در این المپیادها مشارکت دارند که یک گام مهم در راستای افزایش نشاط و سلامت بین آنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار