یک کارشناس هواشناسی: مسافران نوروز تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند
کد خبر: ۷۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹ 21 March 2019

یک کارشناس هواشناسی: مسافران نوروز تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار به مسافران نوروزی گفت: با توجه به بارندگی و لغزندگی مسیر‌های ارتباطی شمال کشور، ­مسافران نوروز تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.

امیر سرکرده با اعلام این مطلب افزود:­ هموطنانی که امروز، ۲۹ اسفند قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند با برف و باران روبرو خواهند شد. وی گفت: در­ استان‌های­ اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، حاشیه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، زنجان، سمنان­­­، گیلان و مازندران برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در جاده‌های کوهستانی البرز بارش بصورت برف خواهد بود و ساعات ابتدایی صبح پدیده مه غالب خواهد بود که موجب اختلال در تردد و دید رانندگان می‌شود­.

وی گفت: سامانه بارشی برای پنجشنبه کمی محدود می‌شود، اما هموطنانی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند اطلاع داشته باشند در جاده‌های شمالی و شمال شرقی بویژه استان سمنان گردنه آهوان ­بارش برف و باران را پیش رو خواهند داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به برودت هوا یخ زدگی معابر حتمی است. وی گفت: روز جمعه در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و کمی ابری پیش بینی می‌شود، اما یک موج جدید از جنوب وارد کشور می‌شود؛ بنابراین پیش بینی می‌شود در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان بارش‌ داشته باشیم.

سرکرده افزود: از روز شنبه یک سامانه­ جدید بارشی­ از غرب وارد کشور می‌شود که با تداخل با جریان جنوبی بارش‌های پر باری در منطقه جنوب فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان­­ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای یکشنبه هم بارش در همه نقاط کشور انتظار می رود. برای تهران امروز آسمانی ابری و بارش باران پیش بینی می‌شود و باتوجه به بارندگی و لغزندگی توصیه می‌شود مسافران مناطق شمالی همچنان وسایل زمستانی به همراه داشته باشند./ ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار