بخشدار گیل خواران از توابع شهرستان جویبار گفت که تخلیه سیلاب از شهرستان سیمرغ سبب هدایت آن به روستاهای پایین دست این منطقه شد و هم اکنون یکهزار خانوار در این بخش درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.
کد خبر: ۷۲۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۷ 21 March 2019

بخشدار گیل خواران از توابع شهرستان جویبار گفت که تخلیه سیلاب از شهرستان سیمرغ سبب هدایت آن به روستاهای پایین دست این منطقه شد و هم اکنون یکهزار خانوار در این بخش درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

ایرنا ، بارندگی شدیدی که از عصر یکشنبه 26 اسفند ماه در مازندران باریدن گرفت و همچنان هم کم و بیش ادامه داردسبب جاری شدن سیلاب در شهرستان سیمرغ در مرکز استان شد و صدها خانواده را از خانه هایشان فراری داد.
امدادرسانی به سیلزدگان سیمرغ از روز دوشنبه آغاز شد که از جمله آن تخلیه سیلاب ناشی از طغیان رودخانه ' تلار ' از منازل ، زمین های کشاورزی ، باغ ها و دیگر مناطق به سمت پایین دست بود.
بخش گیلخواران در شمال شهرستان سیمرغ و نزدیک تر به سواحل دریای خزر واقع است و به همین دلیل هم سیلاب تخلیه شده به خاطر ارتفاع کمتر زمین به این منطقه هدایت و مردم منطقه را که از بارندگی های یکشنبه تا سه شنبه به سلامت عبور کرده بودند دچار سیلاب و آبگرفتگی کرد.
بخشدار گیلخواران چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که آب مازاد شهرستان سیمرغ که در بالادست واقع است به سمت روستاهای پایین دست این بخش آمد و اکنون روستاهای انارمرز ، انبارسر ، گلدشت ، میانملک ، لپوصحرا ، نفتچال ، لاریم ، چوباغ و عروسکتی را درگیر کرده است.
محمد حسین فقیه افزود : غرب دهستان چپکرود و غرب بخش گیلخوارن درگیر سیل هستند و حتی بعضی از روستاهای بخش بهنمیر شهرستان بابلسر مانند ازنوا و کرفن هم به همین خاطر درگیر سیل شدند.
وی با اعلام این که در حال حاضر با به کارگیری چندین دستگاه بیل مکانیکی در حال حفر کانال برای هدایت آب به سمت دریا هستند ، گفت : هدایت سیلاب به این منطقه سبب آب گرفتگی منازل ، انبار آذوقه و دامداری روستاییان شده است و تنها در یک مرغداری در یکی از روستاها 30 هزار قطعه مرغ تلف شده است .
فقیه افزود : برای جلوگیری از تشدید بحران ، نیروهای امدادی از شهرستان های بهشهر ، فریدونکنار و مرکز استان به کمک آمده اند و در حال مهار سیلاب هستند.
وی با اظهار این که تلاش ها تاکنون نتیجه بخش بوده است ، گفت : ولی همچنان 2 روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بخشدار گیلخوارن با بیان اینکه 90 درصد از اهالی روستای لپوصحرا به دلیل شدت آب گرفتگی تخلیه و به روستاهای دیگر منتقل شده اند ، افزود : همچنین در روستای عروسکتی هم اهالی این روستا با مشکل مواجه هستند .
شهرستان جویبار 18 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و همه این سواحل در بخش گیلخواران واقع است .
بخش گیلخواران شامل 32 روستا و یک شهر به نام ' کوهیخیل ' است که 25 هزار نفر جمعیت دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار