استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته شاهد افزایش 2.7 درصدی بیمه اجباری، ایجاد 38 هزار شغل جدید و پایدار در استان، ایجاد اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید و احیای واحدهای راکد بوده ایم.
کد خبر: ۷۲۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 21 March 2019
38 هزار شغل جدید در آذربایجان‎غربی ایجاد شد/لزوم جهاد اقتصادی در سال 98
 


به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری امروز در پیام تبریک نوروزی خویش با اشاره به سختی‌های اقتصادی سال گذشته اظهار کرد: بی‌شک مردم به بهترین شکل ممکن، مسوولیت خویش را انجام داده و از مسوولان نظام پیشی گرفتند و زمانی که توطئه دشمن از شرق و غرب سبب ایجاد جو روانی منفی در کشور شد و آنها سعی در ناامیدی ملت ایران می‌کردند، اما مردم فهیم ایران اسلامی در روز 22 بهمن به خیابان ریخته و باشکوه‌تر از سالیان گذشته، جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را برگزار کردند.

وی تصریح کرد: در سال 97 با توجه به شرایط بد اقتصادی و اتفاقاتی که پس از برجام در کشور اتفاق افتاد، آذربایجان‌غربی نیز به تبع کشور از این اتفاقات متاثر شد اما خوشبختانه با همت مردم و با مدیریت مناسبی که اتفاق افتاد، در برخی شاخص‌ها که آذربایجان‌غربی در آن ضعیف بود تقویت شد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای مثال در افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین آب شرب سالم در روستاها و شهرها، بهسازی جاده‌ها، کاهش نرخ بی‌سوادی، مبارزه با فساد و توجه به آموزش و پرورش اتفاقات مطلوبی رخ داد.

وی با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری در استان گفت: در سال گذشته 117 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم جذب شد و با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، آذربایجان‌غربی رتبه مناسبی را در میان استان‌های کشور در بحث سرمایه‌گذاری کسب کرد.

شهریاری افزود: در سال 97 به میزان دو هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی اتفاق افتاد و در سال 98 نیز سرمایه‌گذاری بین‌المللی و خارجی تداوم یافته تا جایی که در ابتدای تابستان امسال چند پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌های موفقی در استان اجرا شد اظهار کرد: برای مثال شاهد افزایش 2.7 درصدی بیمه اجباری، ایجاد 38 هزار شغل جدید و پایدار در استان، ایجاد اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید و احیای واحدهای راکد انجام شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به سفر سال گذشته روحانی به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، مصوبات خوبی به تصویب رسید تا جایی که سه هزار و 250 میلیارد تومان مصوب شد که امسال و سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و استان در بسیاری از شاخص‌هایی که در آن ضعف دارد، تقویت می‌شود.

وی به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: همانطور که رئیس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه قول داد، امسال بسیاری از پروژه‌ها احیاء، با صرف صدها میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده تا علاوه بر تثبیت دریاچه، تراز آن نیز بهبود یابد.

شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه سال 98 سال جهاد اقتصادی است تصریح کرد: علاوه بر آن امسال سال مبارزه با فساد است و به طور جدی با مسئله فساد مقابله می‌شود.

وی به اجرای طرح آمایش سرزمین در استان در سال 98 اشاره کرد و گفت: امسال براساس داده‌های اقتصادی و توانمندی‌های هر شهرستان، برنامه‌هایی در آنها اجرا می‌شود تا شاهد شکوفایی بیش از پیش استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار