امام جمعه خوی
امام جمعه خوی گفت: فعالین اقتصادی ،مسئولان و مدیران کشور باید در محقق ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری کوشش و تلاش داشته باشند
کد خبر: ۷۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 22 March 2019

فعالین اقتصادی ،مسئولان و مدیران کشور باید در محقق ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری  کوشش و تلاش داشته باشند
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی،حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوای الهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در لحظات تحویل سال که سال ۹۸را به نام رونق تولید معرفی فرمودند اظهار داشت: آن بزرگوار در سخنرانی روز اول فرودین در مشهد مقدس در 4 محور اساسی بیاناتی را ازجمله :مسائل مربوط به سال ۹۸ ،مسائل جمهوری اسلامی با دولت های غربی ،مسئله اقتصاد و رونق تولید وسخنی با جوانان در مورد کشور ،انقلاب و آینده ایراد فرمودند.
وی ادامه داد :ولی امر مسلمین همچنین در این سخنرانی مهم عوامل رونق تولید را به ترتیـب زیر:حمایت و کمک به تولید کننده و سرمایه گذار،اصلاح قوانین و مقررات مربوطه،مقابله جدی با سودجویان ،جلوگیری از واردات بی رویه وتمرکز تمامی قوای مربوطه کشور بر رونق تولید تبییـن فرمودنـد.
خطیب نماز جمعه خوی درادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درمورد نتایج وثمرات رونق تولید نیز فرمودند :به وجود آمدن تحول در اقتصاد کشور ،کاهش بیکاری ،تورم و فقر،افزایش ارزش پول ملی وایجاد توازن و کاهش کسری بودجه کشور از جمله نتایج و ثمرات رونق تولید بودند .
خطیب نمازجمعه خوی در پایان اظهارداشت: امید است که آحاد ملت متعهد ایران به ویژه فعالین اقتصادی و همچنان مسئولان و مدیران کشور به خصوص مدیران اقتصادی و همچنین جوانان بتوانند در محقق ساختن این فرمایشات نهایت کوشش و تلاش را داشته باشند.
عید نوروز در فرهنگ اهل بیت(ع)
خطیب نماز جمعه در بخشی از خطبه ها با تبریک عید باستانی نوروز اظهار داشت : اهل بیت(ع) با آداب و رسوم خوب و ارزشی عید باستانی نوروز برخورد مثبت داشتند .
امام صادق(ع) فرمود:در روز عید نوروز غسل کن و پاکیزه ترین لباست را بپوش و خود را معطر کن به بهترین عطرها و در این روز(عید نوروز) روزه بگیر.

حضرت زینب سرنوشت زندگی خود را با ولایت گره زده بود
حجت الاسلام شکوری همچنین با اشاره به ۱۵ رجب سالروز وفات حضرت زینب قهرمان کربلا نیز اظهار داشت : آن بزرگوار پس از ازدواج با فرزند شهید و پسر عموی خود عبدالله بن جعفر به دلیل گره زدن زندگی خود با ولایت ،سفرهای متعددی را انجام دادکه بر اساس اظهار نظر نوع مورخان رحـلت آن حـضرت در سفر ۱۵ رجب سال ۶۲ ق اتفاق افتاده است .
در عملیات فتح المبین کمر حزب بعث و حامیان او شکست
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به دوم فروردین آغاز عملیات فتح المبین نیزگفت: یکی از عملیتهای مهم دفاع مقدس عملیات فتح المبین بود که در سال ۶۱ در جبهه جنوب اتفاق افتاد.
وی در ادامه به نتایج مهم این عملیات اشاره کردوافزود:آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور ،نزدیک شدن نیروهای خودی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول،خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش از تیررس توپـخانه دشمن و دستیـابـی به چـاه های نفـت ابـوقریـب ،انهدام بیش از ۴ لشکر، ۳۶۱ تانک و نفربر، ۱۸ هواپیما، ۳۰۰ خودرو، ۵۰ توپ ،به غنیمت گرفته شدن ۳۲۰ تانک و نفربر، ۵۰۰ خودرو، ۱۶۵ توپ وبه اسارت در آمدن بیش از ۱۵ هزار تن از نیروهای دشمن ازجمله نتایج مهم عملیات فتح المبین بودند‌.
وی در همین راستا اظهارداشت: در این عملیات کمر حزب بعث و حامیان او شکست.
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه به مشکلات موجود آب در مناطق مختلف کشور اشاره کردو گفت: بر اساس پیش بینی های جهانی سال ۱۴۰۰ سرانه آب در ایران به کمتر از ۱۴۰۰ متر مکعب برای هر فرد در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به مرحله بحران آبی در کشور است.
وی افزود:ایران از نظر جغرافیایی در بخش نیمه خشک و خشک جهان قرار دارد میانگین بارش در ایران حدود ۲۵۰ میلی متر در سال است در حالی که میانگین جهانی ۸۵۰ میلی متر در سال می باشد.
شکوری برای حل این مشکل و جلوگیری از تبدیل آن به بـحـران به چند اقـدام ضـروری اشاره کردو گفت: اصلاح کامل امورات مربوط به کشاورزی و مدرنیزه کردن آن،اصلاح الگوهای کشت در سـطح کشور،افزایش قیمت حامل هـای انـرژی و آب،ایجاد بازار آب و کنترل کردن حقابه ها،اصلاح ساختار مدیریت آب در کشور وتقویت کردن سازمان محیط زیست از جمله اقداماتی است که باید برای حلی مشکل و جلوگیری آن صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار