امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و قاچاق بخشی از امنیت اقتصادی است، تصریح کرد: برای رونق تولید باید کار را آسان کرد و باید کاغذبازی اداری کنار گذاشته شود چون با این کاغذبازی رونق تولید محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 22 March 2019
رونق تولید با کاغذبازی‌های اداری محقق نمی‌شود/ فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال سند بالادستی است

، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (2 فروردین) با بیان اینکه سال‌های عمر فرصت‌های مغتنم الهی است، گفت: معنای نو شدن سال این است که خداوند به ما فرصت می‌دهد از این مدت عمر برای ابدیت‌مان توشه برگیریم. 

وی افزود: قرآن کریم می‌گوید نگاه‌تان به بهار هدفمند باشد و بهار را آیتی از معاد می‌داند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه سال نو از راه رسید و سال قبل به سرعت گذشت خاطرنشان کرد: امسال هم به سرعت خواهد گذشت و خوشا به حال آنان که توشه بایسته‌شان را از این سال‌ها بگیرند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فضای کشور، فضای بسیار شادی است، اظهار داشت: امیدواریم همیشه همین شادی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به میلاد امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه ما با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و می‌گوییم مولای ما علی (ع)، گفت: شیعه و سنی علی (ع) را دوست دارند و نویسنده مسیحی چند جلد کتاب می‌نویسد و در آن ایشان را معرفی می‌کند. 

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه حوزه‌های علمیه تا 22 فروردین برای آنهایی که می‌خواهند در حوزه علمیه سخنگوی اسلام شوند، درهای خود را باز کرده‌اند اظهار داشت: از همه عزیزانی چون اورژانس، بیمارستان ها، پلیس، ‌آتش‌نشانی، صدا و سیما و همه نهادهایی که در ایام نوروز در خدمت مردم هستند تشکر می‌کنم.

وی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به منظور کاهش حوادث جاده ای تصریح کرد: هر آمار تصادفی که می‌شنویم بر جانمان احساس ناراحتی داریم. 

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اینکه حادثه سیل در استان‌های شمالی کشور، اظهار داشت: مسئولان مشغول خدمت و رفع مشکل سیل‌زدگان هستند و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات رفع شود. 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از سال 73 نامگذاری سال‌ها را شروع کرده‌اند و این نامگذاری تدبیر بسیار حکیمانه است و تشریفاتی و شعاری نیست، اظهار داشت: برای نامگذاری‌ها کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته شده و این اسامی نقشه راه سال است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سال‌هاست رهبر انقلاب مشکل اصلی کشور را در حوزه اقتصاد تشخیص داده اند، تصریح کرد: هر سال شعبه ای از شعب اقتصاد مقاومتی را نامگذاری می کنند و امسال هم رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رسانه‌ها در عرصه رونق تولید فرهنگ‌سازی کنند، گفت: رسانه های شنیداری،‌دیاری،‌مکتوب و فضای مجازی ،صدا و سیما و به خصوص سیما می‌توانند نقش کلیدی در زمینه فرهنگ‌سازی در مورد رونق تولید را ایفا کنند.

وی در اشاره به نکات پیرامون مسأله رونق تولید با تأکید بر اینکه اگر تولید مرغوب باشد نیاز به تبلیغ ندارد، اظهار داشت: به خصوص در صادرات باید تولید مرغوب باشد تا قدرت رقابت با سایر کالاها را داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و قاچاق بخشی از امنیت اقتصادی است، تصریح کرد: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی شکل گیرد و باید کار را آسان کرد و باید کاغذبازی اداری کنار گذاشته شود چون با این کاغذبازی رونق اقتصادی محقق نمی‌شود پس باید در عرصه قانونگذاری و اجرا تلاش کنند تا سد راه رونق تولید برداشته شود.

آیت‌الله خاتمی افزود: برای بیشتر شدن رونق اقتصادی باید از واردات بی‌رویه نیز جلوگیری شود و این امر ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال سند بالادستی است، تصریح کرد: قانون‌گذاران و مجریان باید مسئله رونق اقتصادی را اصل قرار دهند تا در حد شعار باقی نماند. 

آیت الله خاتمی ضمن اشاره به اینکه آخر سال گذشته دو سفر رئیس جمهور به عراق و رئیس ستادکل نیروهای مسلح به سوریه شکل گرفت که خیلی معنا داشت، گفت: معنایش این بود که آمریکایی ها از مدت ها قبل می گفتند باید در غرب آسیا خاورمیانه جدید شکل دهیم و یعنی عراق،‌سوریه و لبنان را در سلطه بگیرند ولی به فضل خدا نه تنها خاورمیانه جدید شکل نگرفته بلکه مقاومت ضد آنها تشکیل شده است. این سفرها مقاومتی را تکمیل کرد که استخوان در گلو و خار در چشم استکبار است و مقاومت طومار زندگی استعمار را در هم خواهد درید.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به حادثه تروریستی نیوزلند اظهار داشت: عامل جنایت خود را نژادپرست و هم‌فکر ترامپ نامید و سبب این جنایت، سالیان طولانی اسلام‌هراسی دنیای غرب است و اگر مسببان این جنایت جنایتشان بیش از مباشر نباشد، کمتر نیست. 

وی افزود:‌ همفکران این تروریست حاضر نشدند بگویند عملیات تروریستی و گفتند حمله مسلحانه. اگر مسلمانکشته شو.د ترور نیست ولی اگر گربه یا سگشان کشته شود تروریستی است و تروریست را به خوب و بد تقسیم کرده اند و این نشان دهنده همفکری شان با این جنایتکار است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: هجمه غرب به ایران هجمه به ایران نیست بلکه با اسلام طرف هستند و باید شجاعانه و فعال جلوی اینها ایستاد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به افول لیبرال دموکراسی غرب،‌تصریح کرد: با پیروی انقلاب سوسیال دموکراسی شرق فروپاشید و امام(ره) یکی دوسال قبل آن گفته بود که صدای شکستن استخوان‌های مارکسیسم به گوش می رسد و از این پس باید کمونیسم را باید در موزه تاریخ سیاسی معاصر جست.

آیت الله خاتمی افزود: لیبرال دموکراسی غرب احساس کرد یکه تاز میدان است ولی لیبرال دموکراسی غرب نشان داد همانطور که سوسیال دموکراسی غرب سقوط کرد او نیز در سراشیبی سقوط است.

وی با بیان اینکه در آمریکا پلیس سفیدپوست سیاه پوست را می‌کشد و فرانسه با معترضان نظام سرمایه داری چه برخوردی دارد،گفت: در برابر نسل‌کشی یمن و حکام بحرین نفس نمی‌کشند. پیش چشم اینها آمریکا قرارداد بین ‌المللی برجام را به زیرش زد  و اروپا با آمریکا همراهی کرد. وزیر خارجه فرانسه دروغ می گوید که ما به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ توافق هسته‌ای داشتیم و این کانال مالی کاملا فریبنده بود و به تعبیر رهبری به شوخی تلخ شبیه است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه فرانسه با این مضمون که «تلاش‌های ما برای حفظ این توافق درحکم چک سفید امضا برای ایران بخصوص در زمینه حقوق بشر نیست»، خطاب به وی گفت:‌ خجالت بکشید،‌ مردمتان را می‌زنید و می‌کشید و باز هم دم از حقوق بشر می زنید؟ شما حقوق بشر می فهمید؟ شما در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستید. ما به فضل خدا مقاوم می‌ایستیم و از منافع خود حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار