شایعات جدید می‌گویند که اپل قصد دارد در رویداد روز دوشنبه، به‌صورت رسمی از یک سرویس اشتراکی بازی پرده‌برداری کند.
کد خبر: ۷۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 24 March 2019

اپل (Apple) طبق اعلام رسمی‌اش قصد دارد دوشنبه‌ی پیش‌رو (۲۵ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۵ فروردین ۱۳۹۸) رویدادی را برگزار کند. براساس اطلاعات فاش‌شده از سوی برخی منابع، کوپرتینویی‌ها در این مراسم سرویس‌های جدیدی را در حوزه‌ی تلویزیون، اخبار و تناسب‌اندام رونمایی خواهند کرد. 

بااین‌حال ظاهرا موارد یادشده تنها برنامه‌های اپل برای رویداد پنجم فروردین نیستند. اخیرا شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است که از رونمایی سرویس اشتراکی بازی iOS توسط این شرکت خبر می‌دهد. وب‌سایت بلومبرگ اخیرا به‌نقل از برخی منابع نوشته است که اپل هم‌اکنون با برخی شرکت‌ها در مورد این سرویس درحال‌مذاکره است.

 

  • چه انتظاراتی از رویداد ۵ فروردین اپل داریم؟

اولین‌بار در اواخر ژانویه‌ بود که وب‌سایتی به‌نام چِدار گزارشی در مورد این سرویس منتشر کرد؛ این وب‌سایت مدعی شده بود که در سرویس موردبحث، کاربران با پرداخت مبلغی مشخص به‌صورت ماهانه، خواهند توانست به‌مجموعه‌ای از بازی‌های پولی iOS دسترسی پیدا کنند.

گزارش‌های اخیر می‌گفتند که سرویس خبری موردانتظار اپل قرار است چیزی در حدو‌اندازه‌ی نتفلیکس برای بازار مجلات خبری باشد؛ با این‌اوصاف سرویس اشتراکی بازی این شرکت نیز قطعا چنین نقشی را در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی ایفا خواهد کرد.

بلومبرگ در ادامه‌ی گزارشش می‌نویسد که اپل ظاهرا قصد دارد در سرویس خودش تنها بازی‌های پولی را قرار دهد؛ این یعنی بازی‌های دیگری که رایگان هستند اما پرداخت درون‌برنامه‌ای دارند، در این سرویس جای نخواهند گرفت. به‌بیانی دیگر، بازی‌های محبوبی همچون فورتنایت و پاب‌جی موبایل در فهرست مربوط‌به سرویس اشتراکی بازی اپل قرار نخواهند گرفت.

آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

از طرفی بازی‌هایی همچون ماینکرفت، Stardew Valley ،Heads Up! ،Monument Valley 2 ،Monument Valley 1 و NBA 2K19 مواردی هستند که در بین بازی‌های این سرویس اشتراکی جای خواهند داشت.

درواقع روند کلی به‌این صورت است که کاربران به‌صورت ماهانه هزینه‌ای را پرداخت و در ازای آن،‌ به مجموعه‌ای شامل بازی‌های پولی دسترسی پیدا می‌کنند. درضمن این کار می‌تواند برای توسعه‌دهندگان نیز درآمدزا باشد؛ چرا که گفته می‌شود اپل قصد دارد به توسعه‌دهندگان بسته به‌میزان استقبالی که از بازی‌های‌شان می‌شود، مبلغی پرداخت کند.

رویداد پیش‌رو در روز دوشنبه، بی‌شک بهترین موقع برای رونمایی این سرویس است. بااین‌حال نمی‌توان با قطعیت در این زمینه صحبت کرد؛ چون این امکان وجود دارد که اپل با درنظرگرفتن دلایلی مشخص، معرفی این سرویس را تا زمان برگزاری WWDC به‌تعویق بیاندازد./زومیت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار