مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از محل اجرای جشن نوروزگاه در آرامگاه شمس تبریزی خوی بازدید کرد .
کد خبر: ۷۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ 24 March 2019

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از محل اجرای جشن نوروزگاه در آرامگاه شمس تبریزی خوی
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگری آذربایجان غربی به همراه بازرسان این اداره کل از محل اجرای نوروزگاه ونمایشگاه صنایع دستی واقع در مقبره شمس تبریزی و از روند پیشرفت احداث المان شمس تبریزی خوی بازدید نمودند.
در ادامه بازید بازرسان اعزامی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی از محل برگزاری نوروزگاه ها،غذاخوری های بین راهی، موزه خوی، کلیسای سورپ سرگیس این شهرستان، بازدید کردند.
اجرای موسیقی عاشیقلار و برگزاری بازیهای بومی و محلی از جمله برنامه های این جشن بود.
به گزارش تابناک، بازیهای بومی ومحلی خوی با همکاری هئیت بازیهای بومی محلی این شهرستان در مزار شمس تبریزی با حضور۱۵۰ نفر میهمانان نوروزی در رشته های هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی ، دوز پا، چوب بازی و مخفی کن بزن برگزار شد.
گفتنی است در این جشنواره ۵۰ نفر شرکت کرده بودند که به ۱۲ نفر برتر جوایزی از طرف مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اهدا گردید.
لاز به یاد آوزی است که در این نمایشگاه سوغاتی‌هایی از جمله عسل، عرقیات سنتی و صنایع دستی از جمله چرم‌دوزی، عروسک‌سازی و هنرهای تجسمی و نقاشی در ۲۰ غرفه در معرض دید و خرید عموم قرارداده شده است
همچنین این نمایشگاه تا ۱۰ فروردین ماه برای بازدید عموم دایر خواهد بود .
لازم به ذکر است : برپایی این نمایشگاه‌ها گامی موثر در راستای معرفی صنایع دستی و سوغاتی‌های هر منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار