امام جمعه ارومیه گفت: حوادث سیل‌های اخیر با وجود همه کاستی‌ها و مشکلاتی که به بار آورد جلوه گاه همبستگی و نوع دوستی کم نظیر مردم کشور و مسئولان اجرایی و نظامی و انتظامی کشور بود و باید برای نزول باران رحمت الهی نماز شکر بجا آورد.
کد خبر: ۷۲۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 29 March 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ۹ فرودین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۹۸ را سال گشایش، وفور نعمت و توفیقات فراوان برای کشور عنوان و تصریح کرد: القا ناامیدی به جامعه در روزهای آغازین سال نو و ایجاد جنگ روانی از نقشه‌های دشمنان نظام در راستای روی گرداندن مردم از جمهوری اسلامی است که به نصرت الهی در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور در مقطع کنونی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، عامل اصلی این مشکلات را تحریم‌های خارجی و سو مدیریت‌های مدیران داخلی عنوان کرد و افزود: می‌توان با مدیریت درست و نگاه انقلابی تحریم‌ها و تهدیدهای بیگانگان را به فرصتی برای توسعه پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مسئولان کشور برای رشد، توسعه و تعالی کشور باید چشم امید به غرب نداشته باشند، خاطرنشان کرد: تجربه برجام نشان داد که اگر مسئولان برای حل مشکلات کشور به جای اتکا به توان داخلی به دنبال مذاکره با غرب باشند دچار خسران خواهند شد چرا که آمریکا و اروپا هیچگاه در برابر جمهوری اسلامی ایران حسن نیت نداشته و نخواهند داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در کشور عده‌ای چهره غرب را بزک کرده و سعی در اشاعه فرهنگ و سبک زندگی غربی در ایران اسلامی را دارند.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) اظهار کرد: در هیچ کشوری در دنیا میزان مشارکت مردم در مدیریت و اداره کشور به اندازه جمهوری اسلامی ایران نیست و مردم ایران اسلامی همواره با بصیرت و شعور و بینش بالای خود و با مشارکت حداکثری در همه انتخابات‌ها با پشتیبانی از نظام، جمهوریت و اسلامیت آن را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به حوادث تلخ و سیل‌های اخیر در نقاط مختلف کشور ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان خاطرنشان کرد: هرچند سیل اخیر به سبب برخی سومدیریت‌ها و بی ملاحظه‌گی ها خسارت زیادی به بار آورد و مصیبت‌های فراوانی بر خانواده‌ها وارد آورد اما با وجود همه تلخی‌ها نباید صرفاً با برجسته سازی حوادث تلخ ناامیدی را در جامعه تزریق کرد. باید از حوادث اخیر عبرت گرفته و به دنبال رفع کاستی‌های مدیریتی در مدیریت بحران‌های این‌چنینی باشیم./ایسنا

موزیک پلیر


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار