امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به وجودآورنده تروریسم بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۳۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 12 April 2019
رهبر انقلاب اجازه دهند «سپاه» تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند

 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران که در تهران دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این سیل خطرناک ناله‌های مردم بلند است و بعضی خوب می‌شنوند و بعضی نمی‌شنوند. بعضی‌ خوب می‌شنوند، شنیدند و کمک‌های فراوانی کردند و خداوند به آن‌ها جزای خیر بدهد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: نتیجه این کمک‌ها این است که خداوند هم ندای آن‌ها را می‌شنود و وقتی خطاب به خداوند می‌گویند که ما را مشمول عنایت خود کن، جواب مثبت می‌شنوند، اما آن کسی که این ناله‌ها را نمی‌شنود و پول دارد نمی‌دهد و می‌تواند کمک کند ولی کمکی نمی‌کند و حاضر نیست صدای ناله‌های مردم را بشنود که در چه شرایط سختی هستند، چنین فردی توقع نداشته باشد که خداوند هم دعای او را بشنود. اگر می‌خواهید خداوند ناله‌های شما را بشنود و به دعایتان توجه کند، شما هم باید ناله‌های مستمندان را بشنوید.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اقدام ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خصوص به چند نکته اشاره می‌کنم. این‌که نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام حکومتی است، به عنوان یک گروه تروریستی محسوب شود با همه اصول و قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق چه بلد است و چه کار می‌کند و چه می‌فهمد که چه کاری انجام می‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را زیر سوال برده‌اند و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته‌اند و حتی برخی تحلیل‌گران آمریکایی هم آن را به عنوان اقدامی خطرناک که جان سربازان آمریکایی را به مخاطره خواهد انداخت، یاد کردند. خودشان می‌فهمند که این عمل خیلی احمقانه است و می‌دانند، اما خدا کند که این ترامپ بفهمد.

وی با تأکید بر این‌که امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به وجودآورنده داعش و تروریسم بوده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکا داعش، النصره و احرار الشام را در منطقه حمایت کرد، تصریح کرد: این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث آمریکا در منطقه را به فلاکت انداخت و جلوی تحقق اهداف آمریکا در منطقه را گرفت، فلذا خیلی مضحک است که بگوییم آمریکا مخالف تروریسم و سپاه تروریست است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ضمن تاکید بر این‌که آمریکا تهدید و تخریب ارکان اقتدار نظام اسلامی را هدف گرفته و این را همه می‌دانند، خاطرنشان کرد: به خیال خام خود دنبال فروپاشی نظام از درون و تسلیم مردم است و می‌گوید؛ یک کاری کنیم تا مردم در فشار قرار بگیرند و دستشان بالا برود و تسلیم شوند. ترامپ در بیانیه خود می‌گوید این اقدام قلمرو و فشار ما را به طور چشمگیری گسترش خواهد داد؛ این یعنی می‌خواهیم فشار بیاوریم تا جان مردم به لبشان برسد و تسلیم ما بشوند.

وی با بیان این‌که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی حتی در خود آمریکا این اقدام را بی‌ثمر دانسته‌اند، گفت: یکی از مقامات سابق آمریکا با تمسخر از این کار یاد می‌کند. نتیجه این بیانیه در داخل کشور افزایش انسجام، وحدت و همدلی همه نیروهای انقلاب، عکس العمل روسای مختلف سه قوه را در بر داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سخنان نمایندگان مجلس را شنیدید و لباس پاسدارها را بر تن آن‌ها دیدید، گفت: همه با هر گرایشی در حمایت از سپاه بیانیه دادند و رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محکم و قاطع از کیان سپاه دفاع کرد. آحاد مردم، تشکل‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی به حمایت از سپاه پرداختند. احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ضمن بیان این‌که نفوذ معنوی و تأثیرگذار ایران در منطقه غرب آسیا، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن از یک طرف و شکست مفتضحانه در نشست لهستان که به منظور ائتلاف علیه ایران توسط آمریکا تشکیل شده بود، از طرف دیگر هوش از سر ترامپ برده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این دو برنامه ترامپ را دیوانه کرده، چون می‌بیند بعد از هزینه کردن ۷ تریلیون دلار تازه باید با چراغ خاموش، ترس، وحشت و دزدکی وارد عراق شود و حق دارد دیوانه شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این پس از توقف کوتاهی بود که بعضا هم فرار کرد و طعم ذلت و خواری را چشید. ترامپ از انقلاب ایران و سپاه پاسداران عصبانی است و به قول شهید بهشتی «آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به ترامپ ادامه داد: تو هنوز سپاه را نشناخته‌ای. سپاه همچون کوه و جبل راسخ ایستاده و او انقلاب و دستاوردهایش را حفظ می‌کند. سپاه مطیع محض ولایت فقیه است و در ولایت ذوب است. در صف مقدم دفاع از کشور است و خادم مردم و پیشگام در رفع گرفتاری‌های آنهاست و به همین دلیل در دل مردم جا دارد.

وی با بیان این‌که سپاه بازوی توانمند کشور است، گفت: آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن. اگر رهبر اجازه دهد سپاه می‌تواند با قدرت موشکی خود تلاویو را با خاک یکسان کند.

امام جمعه موقت تهران پیرامون سیل جاری در کشور با بیان این‌که از ابتدای سال شاهد وقوع بارش‌های شدید و بی‌سابقه بودیم، گفت: متأسفانه وقوع سیل خسارت‌های زیادی به همراه داشت و تعدادی از هموطنان عزیز ما را کشته و هزاران نفر مجبور به تخلیه شهرها شدند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از همان ابتدای حادثه مقام معظم رهبری دستور دادند تا نیروهای مسلح و مسئولان به مدد آسیب‌دیدگان بشتابند و تمام امکاناتی را که برای حمایت مردم سیل‌زده لازم است، به کار گیرند.

وی با بیان این‌که با حضور نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف اجرایی مثل هلال‌احمر و کمیته امداد و سازمان‌های مربوطه و اقشار مختلف مردم تا حد قابل ملاحظه‌ای از افزایش خسارات و تلفات کاسته شد، گفت: گرچه این حادثه بسیار تلخ بود اما حضور مردم، مسئولان، نیروهای جهادی و ارتش در مناطق سیل‌زده صحنه‌های بی‌بدیلی از وحدت و محبت و همبستگی مردم ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان این‌که از همدردی و همراهی و همدلی تا بازگشت کامل به شرایط عادی برای تمام مناطق آسیب‌دیده فعالیت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سیل خسارات زیادی به کشور وارد کرد و جان برخی عزیزانمان را گرفت، ولی قطعا این بارش‌ها کشور را از وقوع بحران بزرگ خشکسالی نجات داد. خشکسالی یک خطر و بحران بود که کشور را تهدید می‌کرد و این باران کشور را از وقوع این بحران بزرگ نجات داد. بحرانی که آثار تخریبی آن به مراتب بیش از خسارت سیل بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به نکته دیگری در این خصوص خاطرنشان کرد: هرچند سیل یک بلای طبیعی محسوب می‌شود، اما چنانچه زیرساخت‌های لازم برای مهار با هدایت بارش‌ها صورت گیرد، میزان تلفات و خسارات و وسعت خرابی‌ها به شدت کاهش می‌یابد. لایروبی بستر رودخانه‌ها، پیش‌بینی درست از میزان بارش، ایجاد کانال‌های موازی برای دور کردن آب از شهرها می‌تواند ازجمله این امور محسوب شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری و کاهش تلفات سیل انجام پروژه‌ها و عملیات آبخیزداری به منظور تقویت پوشش گیاهی، حفاظت خاک و افزایش نفوذپذیری و در نتیجه کاهش چشمگیر سیل‌خیزی است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسئله فوری کاهش آلام مردم شامل بازسازی خانه‌های آنان، ترمیم خرابی‌ها، جبران خسارت محصولات کشاورزی و بازسازی زمین‌های کشاورزی و حمایت جهت کسب و کار مردم آسیب‌دیده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امیدواریم با تدبیر دولت محترم و همراهی مردم هرچه سریع‌تر شرایط مناطق سیل‌زده و مردم عزیز این مناطق به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار