کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد حاضر است تا آخر امسال منتظر تغییر رویکرد آمریکا در مذاکرات با پیونگ یانگ باشد.
کد خبر: ۷۳۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 13 April 2019
به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون خاطرنشان ساخت با صبر و تحمل منتظر تصمیم "خردمندانه" امریکا درباره تغییر استراتژی خود در مذاکرات خواهد ماند تا بتوان مذاکرات جدیدی انجام داد اما پیدا کردن فرصت خوبی همچون بار قبل دشوارتر خواهد بود. رهبر کره شمالی هشدار داد در صورت عدم تغییر استراتژی امریکا دورنمای حل مسئله هسته ای در شبه جزیره کره "تیره و بسیار خطرناک" خواهد شد.
کیم جونگ اون ضمناً روابط خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را عالی ارزیابی کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 27 فوریه برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به هیچ گونه توافقی پایان یافت.
ترامپ در آن زمان در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود اختلاف نظر ها با کره شمالی فقط در زمینه لغو تحریم ها نبوده و پیونگ یانگ همچنین در "یک عرصه دیگر"عقب نشینی نکرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد دیدار جدید سران دو کشور به این زودیها صورت نخواهد گرفت.
در واقع واشنگتن به پیونگ یانگ پیشنهاد کرده بود همه تاسیسات هسته ای و همچنین برنامه های تسلیحات شیمیایی و میکربی خود را بطور کامل از بین برده، موشک های بالستیک و پرتابگرهای خود را دمونتاژ کرده و همچنین همه تولیدات قابل استفاده دوگانه مربوطه را تعطیل نماید. علاوه ترامپ از کیم جونگ اون تقاضا کرده بود دسترسی کامل بازرسان بین المللی به همه تاسیسات مورد علاقه آنها را تامین کند اما رهبر کره شمالی به همه این تقاضاها جواب رد داد./اسپوتیک

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار