سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران خواهان ارتقای روزافزون مراودات اقتصادی این کشور با کشورمان شد.
کد خبر: ۷۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 13 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی دریا اورس در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با ابراز خوشحالی از حضور در شهر زیبای ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه همکاری تنگاتنگ استانداری آذربایجان غربی با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه  و از این بابت از مسئولان این استان صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: سرکنسولگری ترکیه در شهر ارومیه جزء قدیمی‌ترین نمایندگی‌های ترکیه به شمار می‌رود و قدمتش به بیش از 150 سال می‌رسد.

اورس افزود: قرن‌هاست که ملت‌های ایران و ترکیه با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند و این رابطه می‌تواند الگوی بسیاری از ملت‌های دیگر جهان باشد.

سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت حفظ تعاملات گسترده دو کشور در حوزه‌های گوناگون اظهار داشت: ما خواهان ارتقای روزافزون مراودات اقتصادی با ایران هستیم و همه تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی نیز با استقبال از رویکرد کشور ترکیه در افزایش مبادلات مختلف اظهار داشت: ایران و ترکیه در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه‌هاست چرا که توسعه مبادلات اقتصادی، مراودات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمره اهداف هر دو کشور است.

محمدمهدی شهریاری گفت: ایران و ترکیه قرن‌ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته‌اند و در این میان آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است بنابراین افزایش همکاری‌های مرزی و رفع مشکلات می‌تواند در توسعه مبادلات و رسیدن به اهداف اقتصادی 2 کشور اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر کشور به قونیه و با ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با خوی طرفیت خوبی برای افزایش تعاملات فرهنگی ایجاد شد و امیدواریم با تکیه بر ظرفیت مولانا و شمس اتفاقات خوبی بیافتد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار