مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه‌ها باید امید را به جامعه تزریق کنند، گفت: رسانه‌های کشور باید در تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشند.
کد خبر: ۷۳۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 15 April 2019

رسانه‌ها، امید را به جامعه تزریق کنند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۶ فروردین ماه، در نشست خبری با خبرنگاران در دفتر جهاد دانشگاهی استان، با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای، ضمن تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای صرفا دانش نبوده، بلکه یک مهارت فوق‌العاده‌ای است که رسانه‌ها باید به این تخصص مجهز شوند، خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای رويکردی آموزشی در قرن بيست و يکم محسوب می‌شود، چرا که سواد رسانه‌ای درکی را از نقش رسانه در اجتماع شکل می‌دهد.
وی با بیان اینکه امروزه رسانه‌ها، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: شخصی که دارای سواد رسانه‌ای است، ماهیت نقش‌ها و عملکردهای رسانه‌ها و تامین‌کنندگان اطلاعات در جامعه را درک می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ما باید تفاوت رسانه‌ها و کارکرد آنها را بدانیم، تصریح کرد: رسانه، ایدئولوژی و امنیت باید دست به دست هم دهند، چراکه کارکرد آن در این صورت مشخص می‌شود، همچنین باید علاوه بر اینکه جایگاه رسانه‌ای خود را بیابیم، اتصال آن به جهان و الگوهای خبری دنیا را نیز فراهم نماییم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با اشاره به اینکه کسی که از دانش و مهارت رسانه‌ای برخوردار نباشد، قطعا نمی‌تواند در این راه موفق باشد، خاطرنشان کرد: بخصوص رسانه‌های فرهنگی باید از تعاریف مختلف فرهنگ آگاه بوده و شناختی از فرهنگ داشته باشند و صرفا به انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و هنری نپردازند، بلکه بدانند چگونه بین ادارات فرهنگی تعادل و تعامل برقرار نموده و به سمت تبدیل شدن به یک قرارگاه فرهنگی سوق یابند.
وی با بیان اینکه رسانه ابعاد و کارکردهای پنهانی دارد که از آنها آگاه نیستیم، یادآور شد: رسانه، جزئی از سیستم است و ارتباط بین اجزای سیستم را باید کشف کرده و در جهت استفاده مثبت از آن بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه وقتی خروجی رسانه‌ها را مطالعه می‌کنیم، متاسفانه شاهد فقر سواد رسانه‌ای هستیم، اظهار کرد: رسانه‌های کشور باید در تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد و رسانه‌های ما نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور دارند، ولی متاسفانه وقتی به تیراژ روزنامه‌ها و تیترها نگاه می‌کنیم، فقر سواد رسانه‌ای را به‌وضوح شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری افزود: رسانه باید بتواند بسیج عمومی مردم را سوق داده وضمن مقابله با التهابات و امواج آزاردهنده در جامعه امیدواری را به جامعه تزریق کند، چراکه ملت کنونی، همان ملتی است که هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده و اکنون پس از گذشت ۴۰ سال نیز در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده است.
وی با اشاره به اهمیت انتشار اخبار امیدبخش و ضمن تاکید بر اهمیت نحوه بیان مطلب و تاثیر آن در مخاطب تصریح کرد: تبلیغات در بحث رسانه از اهمیت بسیار زیادی دارد و رسانه‌ها باید استاندارد و آموزش‌دیده باشند./ایکنا
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار