کد خبر: ۷۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 08 August 2015
سوگند به قلم! و قسم به چيزيكه مي نويسد!
در ايامي كه از آن به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات ياد مي شود، قطعا حضور خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار ناشدنی دارد. در دنیای پر هياهوي امروز با وجود گسترش ارتباطات پيشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درست کار و صادق امكان پذير است. خبرنگاراني كه باید با قبول خطرهای فراوان، به كشف حقيقت دست بزنند و خبر را با سرعت و دقت به اطلاع افكار عمومي برسانند.
حرفه خبرنگاري با خبر سرو كار دارد و اگر اين كار مقدس آلوده به هوا نفس و ماديات شود، ديگر در جامعه ارزش و بهاي ندارد. همانگونه كه خداوند در قرآن کریم مي فرمايد: «اگر فاسقی برایتان خبری آورد، بدون تحقیق حرفش را نپذیرید.»
در دنیای کنونی که جامعه سرگرم کار خویش است و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آنان توجهي ندارند، این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند. آنها، از یک طرف درد دل مردم را می شنوند و به مقامات بالا انتقال می دهند، و از سوی دیگر، پاسخ های مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند.
حال چند وقتي است كه ما جمعي از دوستان رسانه اي شامل مديران مسئول سايتهاي خبري، سردبيران و دبيران خبرگزاري به همراه دانشجويان ارشد و دكتراي علوم سياسي به منظور هم انديشي و افزايش آگاهي با هدف ايجاد يك پل ارتباطي، در يك جمع صميمي به گرد هم آمده ايم تا بتوانيم به طور شايسته منتقل كننده پيامي درست به مردم و كارگزاران نظام باشيم.
جمعي با وجدانهاي بيدار كه همگي از افراد فعال، متعهد، معتقد و دلسوز در نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و با وجود تفاوت در افكار ولي در يك جمع دوستانه و مبتني بر احترام متقابل در كنار يكديگر مي نشينند و به صورت منظم جلساتي با ماهيت تخصصي و راهبردي برگزار مي كنند و خارج از درگيري هاي سياسي و جناحي صرفا به دونبال كشف حقيقت و بيان صحيح آن به جامعه مي باشند.
گروهي كه با نگاهي عميق و هدفي بلند، پا به عرصه رسانه اي كشور گذاشته است و مي خواهد با وجدانهاي بيدار، صداي رساي مردم شريف و عزيز ايران سرافراز باشد. انشالله
جمعي از اصحاب رسانه و دانشجويان علوم سياسي
١٧ مردادماه94
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار