مدیرعامل خبرگزاری آنا:
مدیرعامل خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا) گفت: مخاطب اساساً تصور می‌کند هم‌وطن رسانه‌ای، برای حفظ آرامش عمومی، دست به عصا عمل می‌کند!
کد خبر: ۷۳۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 17 April 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حسن کربلایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که آماده‌سازی افکارعمومی برای پذیرش اخبار توسط رسانه‌های داخلی نسبت به تهاجم رسانه‌ای رسانه‌های معاند چگونه می‌تواند عملیاتی شود، گفت: رسانه دارای کارکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی تعریف‌شده است. به عبارتی رسانه دارای آگاهی‌بخشی یا آگاهی‌دهی است. خب با این وصف می‌توان نتیجه گرفت رسانه با ارائه دقیق اطّلاعات درباره ماهیت و چیستی و تبعات فردی و اجتماعی یک آسیب یا عارضه و چگونگی رویارویی و دفع آن آسیب و نقصان و اختلال، می‌تواند شناخت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند که رسانه‌های داخلی هدف اطمینان مخاطب ایرانی نیستند و چنین است که برخی به سمت و سوی رسانه‌های بیگانه متمایل می‌شوند! خاطرنشان کرد: در وهله نخست باید گفت اولاً کدام پژوهش علمی، بیان می‌کند و ثابت می‌سازد رسانه‌های داخلی مورد وثوق مخاطب نیستند؟! از طرف دیگر در هر جامعه‌ای بحث جلب اعتماد به رسانه و خبر داخلی مطرح است! مگر در فرانسه مطرح نیست؟! طبیعی هم هست! مخاطب اساساً تصور می‌کند هم‌وطن رسانه‌ای‌اش برای حفظ آرامش عمومی دست به عصاست!
مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: از این‌رو فکر می‌کنم اولاً باید به مردم آموزش داد که اجنبی و نوکر رسانه‌ای اجنبی، دلسوز ایرانی نیست! ثانیاً واقع‌نگر و حقیقت‌گو باشیم، ثالثاً بسته‌های خبری همراه با نظر و مشارکت نخبگان و محبوبان مردم (در قالب کارشناس و مصاحبه‌ شونده) تهیه شود و در نهایت اینکه بسته‌های خبری زودتر از رسانه معاند، در اختیار مخاطب قرار گیرد.
کربلایی در خاتمه گفت: سرعت در انتشار اخبار می‌تواند یک فاکتور اعتمادبرانگیز از سوی رسانه‌ها باشد.

رسانه‌های معاند، دلسوز مخاطبان ایرانی‌ نیستند
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار