رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع مسمومیت با قارچ در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در اثر مصرف قارچ دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۷۳۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 20 April 2019
22 نفر بر اثر استفاده از قارچ سمی در آذربایجان‌غربی مسموم شدند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی باقر بهرامی ، با اشاره به موضوع مسمومیت با قارچ در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در اثر مصرف قارچ در استان دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۳ نفر از شهرستان ارومیه و ۹ نفر نیز از شهرستان‌های خوی، بوکان، سلماس، سردشت، نقده و پیرانشهر بودند و خوشبختانه مورد فوتی در استان در اثر مصرف قارچ گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از قارچ‌ها سمی است، بیان کرد: به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان ‌پذیر نیست و به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

بهرامی با اشاره به علائم مسمومیت با قارچ بیان کرد: حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، اسهال، کاهش سطح هوشیاری، تنگی نفس، یرقان، تشنج و بی‌حالی یا ضعف از نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی است. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار