متین فر مسئول خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران گفت : بیش از ۷ هزار خادم افتخاری و تشرفی در جشن نیمه شعبان به زائران و عاشقان امام زمان عج خدمت رسانی می کنند .
کد خبر: ۷۳۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 21 April 2019

فعالیت بیش از ۷ هزار خادم افتخاری و تشرفی در جشن نیمه شعبان
به گزارش خبرنگار اعزامی تابناک آذربایجان غربی از جمکران، محمد متین فر مسئول خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک آذر بایجان غربی در خوی بعداز تبریک اعیاد شعبانیه و فرخنده میلاد با سعادت ولی عصر امام زمان عج در مورد تعداد خادمین افتخاری و خادم یار (تشرفی) گفت : در این مسجد بیش از ۷ هزارخادم افتخاری و تشرفی ( برادران و خواهران ) از سراسر کشوردر جشن های نیمه شعبان فعالیت دارند.
متین فر در مورد بنای مسجد جمکران گفت مسجد مقدس جمکران به دستور امام زمان عج در ۱۷ رمضان سال ۳۷۳ هجری بدست حسن مثله جمکرانی و سید ابوالحسن از علمای وقت قم بنا شده است .

وی افزود : جمکران میعادگاه عاشقان امام زمان و منتظران ولی عصر و قدمگاه حضرت می باشد .
متین فر دربارهویژگی منحصر به فرد مسجد گفت : ویژگی خاص مسجد مقدس جمکران در جهان اسلام این است که تنهاجایی است که در طول سال آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین میلیاردها بار در نماز امام زمان تکرار میشود .
متین فر در مورد جایگاه مسجد در نزد علمای بزرگ خاطر نشان کرد : در طول زمانهای متوالی علمای بزرگ هروقت احتیاج به نظر خاص امام عصر داشتند در مسجد جمکران حضور می یافتند و با امام عصر ارتباط معنوی برقرار می کردند .

مسئول خادمین افتخاری در باره بخش های فعال مسجد اظهار داشت : در مسجد مقدس جمکران چندین قسمت در حال خدمات رسانی به مردم هستند ازجمله : مرکز خادمین افتخاری ، تدارکات ، پاسخ به مسایل شرعی ، نذورات و هدایا ، انتظامات ، امور فرهنگی ، موسسه گل نرجس برای کودکان ، خدمات ، خدمات ویلچری ، آموزش و فرهنگی ، آشپزخانه ، چایخانه و کتابخانه ولی عصر .
متین فردرباره هزینه های عمرانی ، خدماتی مسجد تصریح کرد : نذورات و هدایای عاشقان حضرت ولی عصر از سرار کشور و دیگر کشور های اسلامی در ۲ قسمت هزینه میشود .
۱ - خدمات به زائرین که شامل موارد ذیل میشود : تامین هزینه ها و مواد غذایی برای اطعام زائرین - تامین فرش برای مفروش کردن مسجد و شبستان ها - تامین ظروف یکبار مصرف - خرید و هزینه های ماشین های زائر بر و ویلچر و تامین مواد شوینده بهداشتی و سایر مواد و وسایل مورد لزوم .

۲ - اجرای طرح جامع مسجد : شامل موارد زیر است . احداث ، تکمیل و تجهیز شبستان های کربلا و بقیع هر کدام به مساحت ۸۶۰۰ متر مربع ، احداث ، تکمیل و تجهیز شبستان های کاظمین ، امام رضا ع ، امام هادی و امام حسن عسگری ع هر کدام به مساحت ۶۳۰۰ متر مربع - احداث ، تکمیل و تجهیز صحن ها ، رواق ها - تکمیل و تجهیز سرویس های بهداشتی ، وضوخانه
بهسازی تاسیسات نور ، صوتی و مبلمان داخلی و صحن های مسجد - احداث سقاخانه و نصب آب سرد کن ها - گسترش پارکینگ ها و ساماندهی تاسیسات برق ، گاز و شبکه آب و دیگر موارد فرهنگی و خدماتی

متین فر برنامه های دهه مهدویت را تشریح کرد و گفت : برنامه های دهه مهدویت از روز تولد امام حسین ع شروع و در شام نیمه شعبان با برگزاری مراسم شکرگزاری خادمان به پایان می رسد .
وی برنانه های زیر را از جمله برنامه های دهه مهدویت نام برد . مراسم خطبه خوانی در روز اول - محفل انس با قرآن - برگزاری دعای کمیل ، توسل و ندبه - همایش پیرغلامان مهدوی - آغاز جشن نیمه شعبان - احیای شب نیمه شعبان - نورافشانی در سحرگاه نیمه شعبان و مراسم شکرگزاری خادمان در شام نیمه شعبان .
مسئول خادمین درباره فعالیت های فرهنگی گفت : در طول سال در شب های ۳ شنبه و ۵ شنبه به مدت ۲۰ دقیقه کلاسهای آموزشی و تربیتی بنام سبک زندگی برای خانواده ها برگزار میشود .

متین فر تاکید کرد : تمامی فعالیت های عمرانی ، فرهنگی و خدماتی مسجد که در طول سال و نیمه شعبان به اجرا در می آید زیر نظر نماینده محترم ولی فقیه و تولیت مسجد مقدس جمکران می باشد .
مسئول خادمین افتخاری در باره عضویت دوستداران امام زمان برای خدمت در مسجد گفت : همه عزیزانی که مایل به خدمت در مسجد مقدس جمکران باشند با مراجعه به سایت اینترنتی مسجد بنام jamkaran .ir
ثبت نام نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار