مدیر ناحیه امام خمینی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران گفت: نمازگزاران مسجد زید، هزینه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان به میزان ۱۳۰ میلیون تومان را متقبل شدند که با دیگر کمک‌های غیرنقدی، مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌رسانی کرده‌اند.
کد خبر: ۷۳۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 24 April 2019
تقبل هزینه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان سیل‌زده توسط مسجدی‌های بازار تهران

حجت‌الاسلام علی رحمتی‌نیا، مدیر ناحیه امام خمینی (ره) مرکز امور مساجد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: باتوجه به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و بی‌خانمان شدن جمع کثیری از خانواده‌ها، مساجد این ناحیه که شامل مساجد منطقه ۱۲ تهران (منطقه بازار، خیابان بهارستان و محله ایران) است در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده بسیج شدند.

کمک‌های مساجد بازار برای سیل‌زدگان

وی با ارائه آماری از کمک‌های جمع‌آوری‌ شده از سوی مساجد این ناحیه افزود: درمجموع ۱۲۰ میلیون تومان پول نقد از مساجد این ناحیه جمع‌آوری شد و کمک‌های شایان غیرنقدی نیز جمع‌آوری‌ شده است.

رحمتی‌نیا گفت: مسجد حوری در این منطقه درمجموع ۳ هزار تخته پتو برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کرد و با برپایی یک آشپزخانه در منطقه، روزانه ۸ هزار پرس غذا طبخ و به سیل‌زدگان اهدا کرد، همچنین مسجد لرزاده نیز ۳ کامیون اقلام ضروری و ۱۵ میلیون وجه نقد جمع‌آوری کرده است.

مدیر ناحیه امام خمینی (ره) مرکز امور مساجد تهران افزود: مسجد هدایت نیز با توجه به‌ قرار داشتن در منطقه لباس‌فروشان تهران، ۴ کامیون البسه و پوشاک نو جمع‌آوری کرد و به مناطق سیل‌زده ارسال کرد.

کمک‌های مسجد بینایی بازار

وی گفت: مسجد بینایی، ۳۰ دستگاه یخچال، ۳۰ دستگاه جاروبرقی و ۳۰ تخته فرش جمع‌آوری و برای مناطق سیل‌زده ارسال کرد، همچنین مسجد انصار نیز ۴ کامیون اقلام ضروری جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال کرد.

رحمتی نیا با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیون تومانی نمازگزاران مسجد زید به سیل‌زدگان افزود: نمازگزاران این مسجد در زلزله کرمانشاه، ساخت ۱۰ مسجد را متقبل شدند و در سیل اخیر نیز هزینه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان به میزان ۱۳۰ میلیون تومان را متقبل شدند که با دیگر کمک‌های غیرنقدی، مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌رسانی کرده‌اند.

اهدای ۱۱۰ یخچال و ۱۰۰ تخته فرش و... توسط نمازگذاران مسجد موسی‌بن جعفر

مدیر ناحیه امام خمینی (ره) مرکز امور مساجد تهران افزود: نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر(ع) خیام نیز ۱۱۰ دستگاه یخچال، ۳۰ تخته پتو و ۱۰۰ تخته فرش متقبل شده‌اند و حدود ۲۰ میلیون تومان نیز اقلام خوراکی و بهداشتی به منطقه ارسال کردند.

وی با اشاره به اجرای «طرح هر مسجد یک‌خانه» خاطرنشان کرد: مساجد این منطقه با وجود حضور در منطقه بازار امکان و آمادگی لازم جهت مشارکت در این طرح را دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار