استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پروژه‌های عمرانی استان با وجود محدودیت‌های مالی اجرا می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 24 April 2019
اجرای پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌غربی با وجود محدودیت‌های مالی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با محوریت توسعه تکاب در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گفت: متاسفانه سیل امسال، خسارت‌های زیادی را در کشور به جای گذاشت، به طوری که میزان خسارت وارده 40 هزار میلیارد تومان برآورد شده و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور 60 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: وجود این شرایط، طبیعتا محدودیت‌هایی را در اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند اما با این وجود سعی داریم با اتخاذ تدابیر لازم، خللی در اجرای پروژه‌ها در استان پیش نیاید.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تکاب در حوزه‌های مختلف نیز گفت: شهرستان تکاب باید به یکی از توسعه یافته‌ترین شهرستان‌های استان تبدیل می‌شد اما به دلایل مختلف، از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و امروز تکاب یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان است.

وی به دیدار اخیر خود با مدیران شرکت ایمیدرو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد، برنامه‌ریزی لازم از سوی ایمیدرو برای انجام اقدامات توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین‌دستی معادن طلا در شهرستان تکاب صورت گیرد.

شهریاری، وجود راه‌های مواصلاتی نامناسب را از دیگر مشکلات تکاب عنوان کرد و گفت: برای توسعه، نوسازی و بهسازی محور ارتباطی تکاب- شاهین دژ- میاندوآب، 120 میلیارد تومان اعتبار و 100 میلیارد تومان نیز برای بهسازی جاده دندی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات، مسیرهای ارتباطی تکاب اصلاح شوند.

وی بر ضرورت توجه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری، معادن و کشاورزی منطقه نیز تاکید کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها، ظرفیت‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کمیته اجرایی ویژه‌ای متشکل از یکی از معاونین استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرماندار شهرستان تشکیل و به صورت ماهانه گزارشی از روند اجرای مصوبات توسعه‌ای شهرستان تکاب را به اینجانب ارائه خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاوه بر مصوبات جلسه امروز شورای توسعه شهرستان تکاب، مبلغ 10 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن استانی برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای تکاب اختصاص خواهد یافت.

به گزارش فارس، در این جلسه، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دستگاه متبوع خود را که در راستای شتاب‌بخشی به روند توسعه تکاب انجام گرفته، ارائه کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار