امام جمعه ارومیه از مدیران و مسؤولان و مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی خواست تا با همت و تلاش جمعی مشکلات تولیدی‌ استان را حل کرده و زمینه تولید و اشتغال را در آذربایجان‌غربی فراهم کنند.
کد خبر: ۷۳۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 26 April 2019
مسؤولان و مدیران بانک‌ها مشکلات تولیدی‌های آذربایجان‌غربی را حل کنند

 حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: انسان مومن باید همیشه در حال بیداری و در مقابل گناه و معصیت محکم باشد تا مورد لطف و رحمت الهی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همیشه باید خداوند و شاهدانش را ناظر و شاهد بر اعمال خود ببینیم تا بتوانیم تقوای الهی را در تمام شئون زندگی رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های استانی از استاندار و مدیران و مسوولین و مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی خواست تا با همت و تلاش جمعی مشکلات تولیدی‌ در استان را حل کرده و زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنند.

قریشی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان آیات و روایاتی از اهل بیت «ع» اظهار کرد: خداوند متعال، تنبلی و سستی را دوست ندارد و مشتاق است تا بندگان برای کسب روزی حلال برای خانواده‌های خود تلاش کنند و با کار کردن معیشت خود را تامین کنند.

وی با اشاره به روز جهانی کارگر، کارگران را سرداران بی ادعای جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور بر اساس میزان کار و تلاش جامعه است.

 امام جمعه ارومیه با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در مورد تحریم‌های آمریکا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیر رهبری از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و با توجه به ظرفیت های داخلی و رونق تولید در کشور تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب خواهیم کرد.

قریشی به سالروز حادثه طبس اشاره کرده وگفت: نصرت الهی از اول انقلاب همراه نظام جمهوری اسلامی بوده و اگر توکل به خدا داشته باشیم و سختی‌های تحریم را تحمل کنیم یقینا نصرت الهی همراه ما خواهد بود و دشمنان نخواهند توانست اقتدار نظام را بشکنند.

وی در پایان بیانات خود به مسأله حجاب و عفاف در جامعه پرداخته و افزود: متاسفانه در جامعه و شهر شاهد کشف حجاب عده‌ای در سطح شهر و استان هستیم و همه باید در مورد این مساله به صورت جدی وارد شویم و با تذکر جدی و امر به معروف و نهی از منکر مانع نزول عذاب الهی شویم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) گفت: اگر گناهی در جامعه توسط عده ای علنی شود عذاب الهی نازل شده و به خاطر گناه عده ای قلیل، همه جماعت را درگیر عذاب و گرفتاری خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم و با احیای نهی از منکر در جامعه زمینه بد حجابی و بی عفتی در جامعه ریشه کن شود.

به گزارش فارس، استقرار پایگاه جمع آوری کمک به سیل زدگان کشور در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) توسط کمیته امداد امام خمینی«ره» از حاشیه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار