کد خبر: ۷۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 08 August 2015

تحقق یافتن "ارومیه ،پاریس ایران" درگرو نگاه ویژه به جذب سرمایه گذار خصوصی است /شروع مطالعات اجرایی احداث تراموا در ارومیه

تابناک آذربایجان غربی: احیای دریاچه ارومیه می تواند اهمیت بسزایی درجذب گردشگر و توریست داشته باشد. جذب سرمایه گذار خارجی و مشارکت شرکت آلمانی برای راه اندازی تراموا درشهر زیبای ارومیه در راس امور می باشد.

بخشایش نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تابناک گفت :

ایجاد بستر مناسب برای ورود به صنعت گردشگر و جذب سرمایه گذار ضروری است که ایجاد کمیسیون سرمایه گذاری وگردشگری در دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه، یکی از اقدامات موثر جهت این بسترسازی بوده است.

وی ادامه داد: نمی توان به شهرارومیه به عنوان قطب صنعتی نگاه کرد، نیز نمی توان نگاه­ها را به بخش کشاورزی محدود کرد باید در جهت تلفیق این دو زمینه اقداماتی انجام داد لذا باید به مسئله­ی جذب گردشگر و توریست نیز توجه ویژه ای داشت که شهر ارومیه به دلیل هم مرزی با 4 کشور دارای پتانسیل های بسیاری برای این امر می باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تفرجگاه بند و سیلوانا دارای خالص ترین اکسیژن در سطح کشور هستند می تواند زمینه ی بسیار مناسب در جذب گردشگر و سرمایه گذار وسرمایه گذار باشد.

بخشایش درادامه افزود: اگرمسئولین به درآمدهای شهری متکی باشند نمی توانند به موفقیت های لازم دست یابند که برای رفع این مشکل باید به مسئله­ی جذب سرمایه گذار خصوصی اهمیت ویژه ای داد. اقدامات موثرکه درسطح شهر با سرمایه گذاری بخش خارجی درحال اجرا می­باشند، پروژه­ی اوریاد، رزت، تکبیر از جمله­ی این پروژه ها می باشند. اجرای این پروژه ها علاوه بر توسعه­ی شهر سبب اشتغال زایی تعداد زیادی از جوانان جویای شغل شهر شده است.

وی ادامه داد: ایجادمعاونت سرمایه گذاری در شهرداری ها، فرمانداری و استانداری درجهت جذب مشارکت مردمی و سرمایه گذار بسیارموثر بوده است. رایزنی های لازم جهت ارومیه به عنوان منطقه آزاد تجاری ازجمله اولویت ها برای پیشرفت اقتصادی شهرارومیه می باشد. احیای دریاچه ارومیه توجه ویژه­ی مسئولین و دولت را می طلبد، احیای دریاچه ارومیه می تواند نقش بسزایی درجذب گردشگر و سرمایه گذار داشته باشد.

وی در ادامه گفت : ازدیگر برنامه های کاری شورا و سرمایه گذاران، احداث دهکده­ی المپیک و دهکده­ی سلامت می باشد که آب و هوای بسیارمطبوع ارومیه زمینه­ی اجرای این طرح ها را مناسبتر کرده است. مطالعات اجرایی احداث تراموا برای اولین بار در کشور شروع شده که با مشارکت شرکت آلمانی و سرمایه گذار خارجی مشکل مالی و اجرایی نخواهد داشت. مسیرتراموا به طول 10کیلومتر از ترمینال شهرستان شروع و مسیر امام، امینی، مدرس، تاسه راه ایثار درفاز اول این طرح اجرا خواهدشد. فازدوم این طرح نیز از پنجراه به فرهنگیان، فازسوم نیز از بهداری شروع خواهدشد که این پروژه­ی مهم درعرض 2سال تکمیل خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: شهرداری باسرمایه گذاری خصوصی اقدام به احداث شهربازی مدرن دردهکده ی چی چست که یکی از مناطق توریستی شهر به حساب می آید،خواهدکرد. دراین طرح علاوه برشهربازی ، آموزش خلبانی،لجن درمانی ، مجتمع تجاری رفاهی دایرمی شود.

در ادامه بخشایش نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اواخرسال 94 و اوایل 95 را بهترین سال برای شهر ارومیه تلقی کرد و افزود اجرای این پروژه های عظیم که به توسعه و پیشرفت روز افزون شهر ارومیه کمک شایانی خواهد کرد درسال 96 برکات اجرای این پروژه ها نمود خواهد یافت.

وی همچنین از اتمام پروژه­ی تقاطع غیر همسطح آذربایجان که از امامزاده به داخل شهراست در دهه­ی مبارک فجر خبرداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار