خرید خودرو از ملزومات اولیه زندگی است. فرقی نمی‌کند که شما درآمد چند صد میلیونی داشته باشید و یا یک‌میلیونی، در هر صورت به یک وسیله‌ی نقلیه برای گذران زندگی نیاز دارید.
کد خبر: ۷۴۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 11 May 2019

به گزارش تابناک، بنا بر اعلام همراه مکانیک، بدیهی است که با پرداخت پول بیشتر، خرید خودروهای باکیفیت‌تر و یا صفرکیلومتر می‌توان چندین سال با آسودگی خاطر از خودرو استفاده کرد؛ اما با گرانی‌های موجود، امکان خرید خودروی صفرکیلومتر برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست و باید به خرید خودرو دست‌دوم رضایت داد.

خرید خودرو دست‌دوم نیز بسیار پرخطر به نظر می‌رسد. آگاهی نداشتن از نحوه استفاده مالک قبلی خودرو، تعداد تصادفات، قیمت‌گذاری دقیق خودرو با توجه میزان آسیب‌های فنی و بدنه و درنهایت ترس از پرداخت هزینه و زمان گزاف برای تعمیر خودرو از مواردی است که بر استرس خرید خودرو دست‌دوم می‌افزاید.

حال سوال اینجاست از نظر شما چه روش‌هایی برای کاهش ریسک خرید خودرو دست‌دوم وجود دارد؟ چطور می‌توان خودروی مطمئنی را خریداری کرد که ضمن سالم بودن و دارا بودن قیمت مناسب، بتوانیم چندین سال با خیال راحت از آن استفاده کنیم؟

چرا خرید خودرو دست‌دوم پرخطر است؟

برای خرید خودرو دست‌دوم راه‌های مختلفی وجود دارد. اولین و دسترس‌ترین راه، مراجعه به سایت‌های آگهی خودرو است. پس از مراجعه به این سایت‌ها، طیف گسترده‌ای از آگهی‌ها با قیمت‌های مختلف برای یک خودروی مشخص را مشاهده می‌کنید. این تفاوت قیمتی برای چیست؟

آمارها نشان می‌دهد که حداقل ۶۰ درصد خودروهای دست‌دوم موجود در بازار دارای انواع ایرادات فنی و بدنه هستند. بخشی از این تفاوت قیمت بین خودروهای مختلف هم به خاطر همین موضوع است. برای روشن شدن موضوع به این مثال توجه کنید. فرض کنید که قصد خرید یک پژو ۲۰۷ سال ۱۳۹۶ را دارید. در این خودرو تنها با دو تکه رنگ‌آمیزی در درب و گلگیر، قیمت این خودرو بیش از ۶ میلیون تومان کاهش می‌یابد. حال اگر این دو بخش تعویض شده باشد که میزان افت قیمت به بیش از ۹ میلیون تومان می‌رسد. این میزان افت قیمت، تنها به دلیل آسیب‌های بدنه خودرو رخ داده است و اگر ایرادات فنی را نیز اضافه کنیم، افت قیمت بیشتر می‌شود. اینجاست که باید حواستان را جمع کنید تا ضرر نکنید؛ زیرا با هرگونه سهل‌انگاری در بررسی و کارشناسی خودرو ضرر قابل‌توجهی را خواهید کرد.

شکل زیر به‌خوبی اهمیت انجام کارشناسی پیش از خرید خودرو دست‌دوم را نشان می‌دهد.

خرید مطمئن خودرو با همراه مکانیک

راه‌حل پیشنهادی برای کاهش ریسک خرید خودرو دست‌دوم، استفاده از خدمات کارشناسی خودرو و یا خرید خودروهای کارشناسی شده از مراکز معتبر است. برای این منظور، بسیاری از مجموعه‌ها باهدف ارائه خدمات کارشناسی خودرو و نیز شناسایی عیوب فنی و ظاهری خودرو راه‌اندازی شده‌اند. این مجموعه‌ها به خریداران کمک می‌کنند تا از سلامت فنی و ظاهری خودرو مطمئن شده و با قیمت‌گذاری مناسب و اصولی از پرداخت قیمت نامعقول برای خودرو دست‌دوم پرهیز کنند.

همراه مکانیک اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در زمینه کارشناسی تخصصی خودرو فعالیت می‌کند؛ اما این شرکت، پا را از ارائه خدمات کارشناسی خودرو فراتر گذاشته و به فروش خودروهای کارشناسی شده هم می‌پردازد. نمایشگاه‌های آنلاین فروش خودروی همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خاطر خودروی کارشناسی شده را خریداری کنند.

تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

از مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- خرید خودروی کارشناسی شده (بخش‌های فنی، بدنه و آپشن‌ها)

- قیمت‌گذاری دقیق خودرو بر اساس ارزش واقعی آن

- گارانتی فنی و بدنه‌ی خودرو کارکرده

- اشتراک یک ساله استفاده از خدمات امداد جاده‌ای و شهری

- تحویل خودرو در محل کار یا منزل

- ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار