معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی خرید تضمینی 600 هزار تن گندم در استان در شرایط مطلوب خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 11 May 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی در حاشیه بازدید مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از روند اجرایی طرح تحقیقاتی ایکاردا و طرح p v s  گندم در شهرستانهای بوکان، مهاباد ، نقده ، میاندوآب با بیان این مطلب اظهار کرد : با توجه به بارندگی های اخیری که در سال زراعی جاری داشتیم، پیش بینی می‌شود از ۳۷۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم در استان، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.
 
کرامتی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در سال زراعی جاری 375 هزار و 395 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول گندم و 37 هزار و 130 هکتار زیر کشت جو رفته است که در حال حاضر از سطح سبز بسیار مطلوبی برخوردار هستند.
 
وی گفت :  در آذربایجان غربی در سال زراعی جاری در سه شهرستان بوکان ، شاهین دژو نقده در سطح 19 هزار هکتار ازاراضی ، شامل 14 هزار هکتار گندم دیم ، 1200 هکتار جو ، 3 هزار و 850 هکتار نخود و 36 هکتار علوفه کشت شده است.
 
کرامتی تاکید کرد : به منظور مقایسه عملکرد ارقام ازمایشی نیز در سطح یک هکتار اعم از  9رقم جو ، 5 رقم نخود و 2 رقم علوفه توسط محققین و کارشناسان  سازمان کشت  شده است.
 
وی همچنین تصریح کرد: امسال حدود ۱۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.
 
کرامتی با بیان اینکه محصول گندم شاخص امنیت اقتصادی و غذایی جامعه است، افزود: پیش بینی تولید و فرآوری بذر طی سال زراعی جاری در آذربایجان غربی ۲۶ هزار و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است که توسط 7 شرکت تولید و فراوری بذر در استان انجام می گیرد .


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار