مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تا این لحظه مسمومیتی در اثر مصرف سبزیجات کوهی در شهرستان گزارش نشده است.
کد خبر: ۷۴۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 14 May 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی  دکتر صمدی  با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، 522 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان کشف و امحا شد افزود: این اقلام شامل اقلام خوراکی، نوشیدنی و موارد مصرفی شهروندان بود.
 
وی افزود: بازرسان بهداشت محیط در این مدت یکهزار و 892 مورد بازرسی از مراکز و اماکن تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، رستوران ها، کشتارگاه ها و شیرینی فروشی ها انجام داده اند که  انواع شوینده و لوازم بهداشتی، لبنیات، انواع روغن، نمک، شیرینی و شکلات، آبمیوه و نوشیدنی، مواد غذایی اولیه خشک، انواع گوشت، انواع بامیه و زولبیا از موارد جمع آوری شده در این بازرسی ها به شمار می رود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو تاکید کرد: شهروندان عزیز با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت فروشندگان مواد غذایی بصورت دوره گردی، جهت حفظ سلامتی خانواده خود از خرید مواد غذایی آش، زولبیا، بامیه و غیره از این فروشندگان که فاقد مجوزهای بهداشتی می باشند جداً خودداری نمایند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو افزود : یکی از تهدیداتی که همواره امنیت سلامت جوامع بشری را به مخاطره انداخته، تهدید بیماریهای واگیر می باشد که با افزایش مراودات بین المللی و موقعیت خاص جغرافیایی، قابلیت انتقال این مخاطرات از نقاط مختلف به کشورمان دور از انتظار نیست.
 
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال در پایگاه بهداشتی مرزی بازرگان  حدود ۵۱۳۳۴ نفر تحت مراقبتهای این مرکز قرار گرفته اند و با توزیع حدود ۲۲۶۵۲ مورد پوستر و پمفلت بهداشتی، به تعداد حدود ۷۰۵۹۰ نفر آموزشهای لازم توسط همکاران شاغل در این مرکز داده شد.
 
دکتر صمدی همچنین با اشاره به اخبار و مطالب منتشر شده در مورد سمی بودن قارچهای فروشی در ماکو و مسمومیت مردم این شهرستان افزود: قارچ های رویشی اکثرا به شدت سمی و‌ مرگبار هستند که همشهریان گرامی از مصرف قارچ های رویشی (سمی) که اکثرا به شدت سمی و ‌مرگبار بوده و قابل تشخیص از قارچهای خوراکی نمیباشند ،جداخودداری نمایید.
 
وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش عرضه قارچ های رویشی (سمی) و مشکل بودن تشخیص این گونه قارچ ها از قارچ های غیر سمی، موکدا از عموم شهروندان درخواست میشود از مصرف قارچ های غیر مطمئن اجتناب نمایند و فقط از قارچ های بسته بندی شده دارای پروانه بهره برداری استفاده کنند .
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو تاکید کرد: از عموم همشهریان درخواست می شود در خصوص مصرف گیاهان کوهی و جنگلی احتیاط کامل نموده و به شکل ظاهری این گیاهان اطمینان نکنند و هرگونه موارد مشکوک را با شماره تماس ۳۴۲۲۷۱۲۹ ( واحد بهداشت محیط و حرفه ای ) و یا سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام نمایند.
 
دکتر صمدی افزود: شهروندان گرامی توجه داشته باشند که کلیه اماکن انجام حجامت و زالو درمانی در سطح شهر ماکو و بازرگان غیرمجاز به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی واقع شده و توسط افراد فاقد مجوزهای لازم دایر و فعالیت می نمایند.
 
وی افزود: جهت حفظ سلامتی خود و جلوگیری از اشاعه بیماری های عفونی نظیر هپاتیت، ایدز و غیره بدلیل عدم توانمندی افراد حجامت گر غیر مجاز در امر معاینات پزشکی ونبود امکانات پزشکی در صورت بروز عارضه،از مراجعه به اماکن یاد شده که به صورت غیرقانونی در کوچه پس کوچه‌ها و دور از چشم بازرسان بهداشت و درمان شبکه بهداشت شهرستان و سایر ناظرین فعالیت دارند پرهیز کنند.
 
دکتر صمدی تاکید کرد: فعالیت در قالب طب سنتی و ایرانی صرفا در صورت داشتن مدرک و مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و دفتر طب سنتی و ایرانی وزارت بهداشت قانونی و معتبر می باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار